وی با بیان اینکه اولین هدف موزه گردآوری است و پس از آن بحث نگهداری و چیدمان اشیا مطرح می‌شود، گفت: به مناسبت ۲۹ اردیبهشت برابر با ۱۸ می روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی برنامه‌هایی در استان همدان پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۲۳۰۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵ 15 May 2016
مسئول امور موزه‌ها و بناهای تاریخی و فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان همدان از رایگان شدن بازدید موزه ها در روز ۲۹ اردیبهشت در همدان خبر داد.

لیلا خوشمو در گفتگو با مهر با بیان اینکه موزه‌ها، آثار و شواهد گذشتگان را با هدف آموزش، پژوهش، مطالعه، حفاظت، نگهداری و تحقیق به نمایش می‌گذارند، گفت: ۱۴ موزه در استان همدان وجود دارد.

وی با بیان اینکه اولین هدف موزه گردآوری است و پس از آن بحث نگهداری و چیدمان اشیا مطرح می‌شود، گفت: به مناسبت ۲۹ اردیبهشت برابر با ۱۸ می روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی برنامه‌هایی در استان همدان پیش‌بینی شده است.

خوشمو با بیان اینکه چیدمان در موزه‌ها باید به گونه‌ای باشد که با مخاطب ارتباط برقرار و حس مورد نظر را به بازدیدکننده منتقل کند، گفت: در هفته میراث فرهنگی سال جاری برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شده که یکی از آنها برگزاری کلاس و کارگاه آموزشی برای دانش‌آموزان برخی مدارس همدان است.

مسئول امور موزه‌ها و بناهای تاریخی و فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان همدان آموزش را از مهمترین رسالت‌های موزه برشمرد و گفت: در این راستا در موزه هگمتانه چندین دوره کارگاه‌های آموزشی برای سنین پایه در روز جهانی کودک برگزار شد تا برای بچه‌ها مراحل کشف اشیای تاریخی و حفاظت از آنها بازگو شود.

خوشمو اضافه کرد: آشنایی با میراث فرهنگی و فعالیت‌های موزه‌ها، آشنایی با حفاظت آثار تاریخی، معرفی موزه‌ها و اماکن تاریخی استان و برپایی نمایشگاه آثار نقش مایه‌های سفالی عصر بوعلی سینا در محوطه آرامگاه بوعلی از برنامه‌های هفته میراث فرهنگی است که از ۲۸ اردیبهشت تا ۳ خرداد برگزار می‌شود.

لیلا خوشمو یادآور شد: برپایی نمایشگاه مشاغل فراموش شده نیز از دیگر برنامه‌های این هفته است که با حضور استادکاران استان در محل آرامگاه بوعلی سینا برگزار می‌شود.

مسئول امور موزه‌ها و بناهای تاریخی و فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان همدان عنوان کرد: در این هفته تور گردشگری تاریخی و تفریحی خبرنگاران در محورهای ملایر، نهاوند و تویسرکان و همچنین تور گردشگری مدیران کل با هدف آشنایی مدیران مرتبط با روند کار میراث فرهنگی و معاونان دستگاه‌ها برگزار می‌شود.
برچسب ها: موزه های همدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار