ر پی کسب خبری مبنی بر جابجایی مقادیر زیادی موسیر قاچاق توسط چند نفر به یک‌ منزل مسکونی نوساز در محله گل زرد نهاوند با پیگیری‌های انجام‌ شده و به دستور مقام قضایی قفل محل قاچاق باز شد.
کد خبر: ۲۲۹۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۶ 14 May 2016
مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری نهاوند گفت: در چند روز گذشته با شناسایی یکی از انبارهای محل جمع‌آوری موسیر قاچاق، ۳ هزار کیلوگرم از این انبار کشف و ضبط شد.

علی ده‌پهلوان در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر جابجایی مقادیر زیادی موسیر قاچاق توسط چند نفر به یک‌ منزل مسکونی نوساز در محله گل زرد نهاوند با پیگیری‌های انجام‌ شده و به دستور مقام قضایی قفل محل قاچاق باز شد.

وی گفت: پس از باز کردن قفل با حکم مقام قضایی و با کمک ماموران نیروی انتظامی و یگان حفاظت منابع طبیعی خانواده صاحب موسیرهای قاچاق با مانوران ناجا و یگان حفاظت و کارکنان منابع طبیعی درگیر شدند که با اعزام یگان ویژه به منطقه نزدیک به 3 هزار کیلو موسیر قاچاق انبار شده پس از بارگیری به این اداره حمل شد.

ده پهلوان گفت: فرد مذکور مدتی است که مبادرت به خرید و انبار موسیر می‌کند و افراد زیادی را برای کندن موسیر روانه عرصه‌های منابع طبیعی می‌کند که تخریبی جدی را انجام داده‌اند مدتی است که تمامی تحرکات آنها در  تخریب و انبار موسیر زیر نظر بود و امروز با حکم مقام قضایی قفل انبار وی شکسته و حکم اجرا شد.

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری نهاوند اظهار داشت: به دلیل ممانعت از باز کردن قفل انبار که با حکم مقام قضایی انجام شد و توهین و فحاشی و درگیری در محل، افراد خاطی بازداشت شدند گویا این فرد مقادیر دیگری موسیر را در انبارهای دیگر قاچاق کرده است.

وی بیان کرد: موسیر یکی از گیاهان خوراکی و دارویی است که در ارتفاعات شهرستان نهاوند مشرف با مرزهای استان لرستان به‌وفورمی‌روید و از این گیاه که از خانواده سیر و پیاز بوده و خواص درمانی قابل‌ توجهی دارد برای مصارف خوراکی استفاده می‌شود که موقع برداشت آن اواخر فصل تابستان می‌باشد.

ده پهلوان افزود: به خاطر استقبال خوبی که کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و مردم از خرید موسیر و گیاهان خوراکی و دارویی دارند برخی افراد سودجو برای کسب درآمد قرار گرفته و با برداشت بی‌رویه موسیر از سطح مراتع نسل این گیاه را در بعضی از مناطق از بین بردند.

وی گفت: محل رویش موسیر در بیشتر ارتفاعات نهاوند و بخصوص منطقه گاماسیاب می‌باشد که هرساله متخلفین جهت برداشت این‌گونه مرتعی با هجوم به محل رویش آنها ضمن تخریب اراضی ملی باعث از بین رفتن این‌گونه کمیاب می‌شوند.

انتهای پیام/
برچسب ها: موسیر قاچاق
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار