خدمات دولت الکترونیک که در عصر دانایی در‌هم تنیده بوده و به صورت به هم پیوسته است، دولت در عصر دانایی به اطلاعات مردم اکتفا نکرده و بانک‌های اطلاعاتی را برای برنامه‌ریزی، هدفگذاری و پایش در دستور کار قرار می‌دهد.
کد خبر: ۲۲۹۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴ 14 May 2016
مشاور وزیر اقتصادی و دارایی ‌با بیان اینکه ایجاد نظام جامع مالیاتی از چندین سال گذشته کلید خورده است، گفت: امسال در ۱۰ استان کشور نظام جامع مالیاتی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش تسنیم، حسین میرشجاعیان حسینی عصر امروز در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه تخصصی و همایش اقتصاد و سرمایه همدان درباره توسعه دولت الکترونیک و پنجره‎‌های واحد در بهبود محیط کسب و کار اظهار داشت: نگرش و رویکرد دولت در دنیای معاصر تغییر پیدا کرده است، در دولتی که بزرگ بوده و خود تولیدکننده، عرضه‌کننده و بودجه‌ده بوده شاهد تغییر هستیم.

وی با اشاره به اینکه دولت برای رسیدن به اهداف خود در راستای بهبود فضای کسب و کار باید درون‌زا باشد، گفت: بدون الزامه‌ها و کنترل‌های بیرونی به پویایی و بالندگی خود نمی‌رسد، همچنین دولت پویا باید طراحی و به‌روزآوری خدمات متناسب با نیاز خدمت‌گیرنده را در دستور کار قرار دهد.

میرشجاعیان حسینی تصریح کرد: خدمات دولت الکترونیک که در عصر دانایی در‌هم تنیده بوده و به صورت به هم پیوسته است، دولت در عصر دانایی به اطلاعات مردم اکتفا نکرده و بانک‌های اطلاعاتی را برای برنامه‌ریزی، هدفگذاری و پایش در دستور کار قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه دولت برای رسیدن به اهداف خود پنجره‌های واحد را ایجاد کرده است، عنوان کرد: بخش خصوصی برای انجام امور و گرفتن مجوزهای خود به جای مراجعه به دستگاه‌های مختلف به پنجره واحد مراجعه می‌کند که برای نمونه می‌توان به مرکز خدمات سرمایه‌گذاری اشاره کرد.

مشاور وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه در قانون برنامه پنجم پنجره‌های واحد دیده شده و وزارت اقتصاد نیز سعی کرده در این مسیر حرکت کند، اظهار داشت: سیستم اطلاعات تراکنش واحد از بروز فساد جلوگیری می‌کند و این سیستم در وزارت اقتصادی و دارایی در دستور کار قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: وزارت اقتصاد از ابتدای دولت یازدهم به تدوین برنامه راهبردی اقدام کرده و هفت اولویت راهبردی در این زمینه مشخص شد که تمامی زیرمجموعه‌های وزارت اقتصاد وظایفی براساس آن دارند.

وی تصریح کرد: تسهیل تجارت فرامرزی و ترانزیت بین‌المللی، بستر یکپارچه تبادل یکپارچه اطلاعات، شفاف‌سازی و هوشمندسازی عملیات مالی دولت، تشکیل صندو‌ق‌های دارایی ملی، بهبود محیط کسب و کار و رقابت پذیرکردن، نظام جامع تامین مالی کشور، نظام جامع مالیاتی شفاف و سریع و مدیریت داراییها هشت پروژه وزارت اقتصاد در این زمینه است.

مشاور وزیر اقتصادی و دارایی اظهار داشت: وزیر اقتصاد و دارایی تاکید دارد که تا 22 بهمن ماه امسال این هشت پروژه اجرایی شده و یا اینکه به مرحله آغازین برسد.

وی تبادل اطلاعات مغشوش و عدم تبادل اطلاعات توسط دستگاه‌های دولتی را یکی از مشکلات اساسی کشور دانست و گفت: دولت از طریق بستر یکپارچه اطلاعات به دنبال این است تا روند تبادل اطلاعات بین دستگاه‌های دولتی را بهبود ببخشد.

وی پنجره واحد تجارت فرامرزی را یکی از پروژه‌های موفق وزارت اقتصادی و دارایی دانست و گفت: این اولویت بر توان داخلی و نیروهای جوان ایرانی مبتنی بوده و خوشبختانه مورد تقدیر بسیاری از کشورها قرار گرفته است.

میرشجاعیان حسینی با اعلام اینکه تا 22 بهمن 10 استان تحت پوشش نظام جامع مالیاتی قرار می‌گیرند، اظهار داشت: از این پس اظهارنامه‌های مالیاتی 10 درصد به صورت دستی و مابقی به صورت الکترونیکی اخذ می‌شود که امیدواریم بتوان هر چه سریع‌تر آن را اجرایی کرد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه‌ها در مجموع سبب تحرک وزارت اقتصادی و دارایی می‌شود، اظهار داشت: باید سعی شود مشکلات موجود با همکاری و تعامل برطرف شود، در مجموعه‌های کشوری اطلاعات یکپارچه کم داریم که امیدواریم با بستر یکپارچه تبادل اطلاعات این موضوع حل شود.

مشاور وزیر اقتصادی و دارایی بیان کرد: تفسیر به رای، قوانین مخل و نگاه سختگیرانه امنیتی یکی از مشکلات اساسی در کشور محسوب می‌شود که باید این موضوع برطرف شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی یکی از مسائلی است که مورد غفلت قرار گرفته است، اظهار داشت: اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی یکی از مسائل مهم در سطح کشور محسوب می‌شود تا مردم از حقوق خود مطلع شوند.

میرشجاعیان حسینی اظهار داشت: در پنجره واحد بیش از هر چی اراده دستگاه‌های دولتی نیاز است که تازمانی که این اراده اتفاق نیفتد کاری انجام نمی‌شود.

وی با اعلام اینکه عملکرد استان‌ها در زمینه جذب سرمایه‌گذاری به اراده آنها در راستای تامین زیرساخت‌ها اهمیت دارد، افزود: میزهای خدمتی در داخل دستگاه‌ها شکل گیرد تا مردم بدانند چه خدمات و مجوزهایی را در چه مدتی باید بگیرند.

مشاور وزیر اقتصادی و دارایی اظهار داشت: یک نهاد متولی و پایش‌گر پنجره واحد در استانها نیاز داریم که در برخی از استانها سازمان اقتصادی و دارایی این امر را انجام می‌دهد که البته سایر دستگاه‌ها نیز با تفویض اختیار استاندار می‌توانند متولی شوند.

وی با اعلام اینکه دو هزار مجوز در کشور شناسایی شده است، گفت: بیش از 300 مجوز مربوط به جهاد کشاورزی بود که ادغام یا حذف شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار