پروژه‌ی علیصدر به ایستگاه قیمت گذاری زمین رسیده ایستگاهی که مشخص خواهد کرد این قطار بر روی ریل توسعه خواهد رفت و یا مسیری برای ادامه نخواهد داشت. قیمت‌گذاری زمین نباید مانعی برای سرمایه‌گذاری و توسعه‌ی استان شده و باعث دلسردی سرمایه‌گذاران برای ورود به عرصه‌ی جهاد اقتصادی باشد.
کد خبر: ۲۲۴۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵ 06 May 2016

پروژه‌ی علیصدر به ایستگاه قیمت گذاری زمین رسیده ایستگاهی که مشخص خواهد کرد این قطار بر روی ریل توسعه خواهد رفت و یا مسیری برای ادامه نخواهد داشت. قیمت‌گذاری زمین نباید مانعی برای سرمایه‌گذاری و توسعه‌ی استان شده و باعث دلسردی سرمایه‌گذاران برای ورود به عرصه‌ی جهاد اقتصادی باشد.

به گزارش تابناک همدان ؛ بعد از کش‌وقوس ۲ ساله در بین مسئولین و سرمایه‌گذار پروژه‌ی علیصدر برای اشتغال‌زایی و آبادانی منطقه اینک این مذاکرات به مرحله‌ی تعیین قیمت از سوی شرکت سیاحتی علیصدر رسیده و در انتظار اعلام قیمت زمین از سوی کارشناسان است.

برطبق شنیده ها شرکت سیاحتی علیصدر درگذشته زمین‌های روبروی غار را که همه زمین کشاورزی از نوع دیم است را به مساحت تقریباً ۲۰۰ هکتار خریداری کرده و در تملک خود دارد.

بنا بر چشم‌انداز منطقه در راستای توسعه‌ی صنعت گردشگری شرکت بنا داشته و دارد که در این زمین‌ها اقدام به ساخت مجموعه‌های تفریحی و توریستی نماید که این اقدام به‌تنهایی می‌تواند سرعت خوبی به رشد منطقه بدهد و منجر به توسعه و آبادانی شهرستان کمتر توسعه‌یافته‌ی کبودرآهنگ شود.

اما نکته‌ی مهم این است که چرا تابه‌حال این اهداف محقق نشده و شرکت نتوانسته به نیات خود برای توسعه‌ی منطقه دست یابد؛ قدر مسلم ایجاد و گسترش این‌چنین پروژه‌هایی نیازمند سرمایه‌گذاری کلان است و قدم برداشتن در این راه پشتوانه و اعتبار مالی سنگینی نیاز خواهد داشت.

مسئولین باید در نظر داشته باشند و رشد آبادانی کشور بدون مشارکت مردم امری سخت و گاها بعیدی خواهد بود؛ حال که این فرصت برای شروع آبادانی منطقه و استان باهمت بخش خصوصی ایجادشده نباید از آن بهره‌ی کافی برد؟

مردم منطقه‌ی کبودرآهنگ و بخش گل‌تپه به دلیل ضعف بستر اشتغال در موارد بسیاری مجبور به ترک وطن شده و سختی دیار غریبه را به جان می‌خرند تا بتوانند امرارمعاش کرده و خانواده‌ی خود را تأمین نمایند.

از همین رو مردم روستای علیصدر بعدازآنکه امیدشان از حمایت مسئولین در ایجاد این فرصت اشتغال‌زایی کمرنگ شد داوطلب شده و آمادگی خود را برای واگذاری زمینی رایگان به وسعت بیش از 5 هکتار برای شکل‌گیری سرمایه‌گذاری در منطقه انجام دادند.

از همین رو مسئول دفتر شرکت دیاکو کیا سازه در گفت‌وگویی اظهار کرد: با توجه طولانی شدن واگذاری زمین از سوی شرکت سیاحتی علیصدر و هم‌چنین وضعیت اشتغال و اقتصاد منطقه و مهاجرت جوانان جویای کار به سایر استان‌های کشور، مردم دست بکار شده و در اقدامی جهادی پیشنهاد واگذاری زمین به مساحت ۵ هکتار در غار علیصدر به شرکت دیاکو سازه کیا برای احداث پروژه عظیم تفریحی توریستی کردند.

علی‌اکبر رستمی کیا افزود: قریب به دو سال است که جلسات و مذاکرات متعددی در راستای واگذاری زمین صورت گرفته اما متأسفانه هنوز این کار عملی نشده و حتی اخیراً هم کارشناسانی از مرکز و به‌منظور قیمت‌گذاری زمین موردنظر حضور یافتند و ما نیز همچنان منتظر نظر ایشان هستیم.

وی تصریح کرد: طی این دو سال بیش از ارزش زمین در منطقه برای دریافتان هزینه شده بنابراین باید این موضوع سریع‌تر تعیین تکلیف شود اما اگر این اقدام نتیجه‌ای نداشته باشد مسئولین باید پاسخگوی مردم باشند.

رستمی خاطرنشان ساخت: ارزش و قیمت زمین‌های منطقه مشخص است و قیمت‌گذاری باید با توجه به قیمت منطقه باشد این زمین‌ها کشاورزی و دیم است و هیچ فرقی با زمین‌های دیگر ندارد.

همت مسئولین منطقه و استان همیشه زبان زد خواص و عام بوده؛ امید است این بار نیز با درایت مدیر ارشد استان مهندس نیکبخت که بارها اعلام کرده اگر مدیران کوتاهی کنند خود وارد عرصه خواهم شد این بار نیز با اقدامی جهادی همچون گذشته که موفق به دریافت لوح تقدیری از محسن رضایی دبیر مجمع تشخص مصلحت نظام برای اقدامات عملی در راستای اقتصاد مقاومتی شد به مسئله ورود پیداکرده و خاطره ی نیکی از دوران مدیریتی خویش در استان به یادگار بگذارد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار