در روزهای اخیر فعالیت یک دستگاه لودر در محدوده فضای سبز و باغات "بلوار ارم" همدان که جزو مناطق ممنوعه ساخت و ساز به شمار می رود در فضای مجازی منتشر شد.
کد خبر: ۲۲۴۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸ 04 May 2016
در سایه غفلت سازمان جهاد کشاورزی، عملیات خاکبرداری غیراصولی در یکی از باغات بلوار ارم همدان متوقف شد.

به گزارش تسنیم، در روزهای اخیر فعالیت یک دستگاه لودر در محدوده فضای سبز و باغات "بلوار ارم" همدان که جزو مناطق ممنوعه ساخت و ساز به شمار می رود در فضای مجازی منتشر  شد.

پس از حضور در محل فعالیت این لودر در حال خاکبرداری مشاهده شد و براساس اطلاعات نگهبان مستقر این لودر نزدیک به سه روز در این باغ فعالیت داشته و تا آن زمان سه کامیون خاک نیز از منطقه خارج شده بود.

نگهبان این منطقه در گفت‌وگو با تسنیم ضمن تایید ساخت و سازها اظهار کرد: برخی از ساخت و سازها در این منطقه متعلق به مسئولان و افراد سرشناس شهر همدان است.

وی گفت: کسانی که در این باغ فعالیت می‌کنند با رابطه توانسته اند دست به این اقدامات بزنند و پیگیریهای شما نیز به جایی نمی‌رسد.

پس از کسب اطلاعات اولیه با رئیس شورای شهر همدان و سپس شهردار همدان برای پیگیری موضوع تماس حاصل شد که خوشبختانه رئیس شورای شهر همدان نیروهای اداره کنترل و نظارت شهرداری همدان را برای بررسی این موضوع به منطقه اعزام کرد.

همچنین شهردار همدان در پی تماسهای خبرنگار تسنیم قبل از نیروهای اداره کنترل و نظارت شهرداری همدان در محل حاضر شد و به بررسی وضعیت این باغ و عملیات اجرایی آن پرداخت.

براساس اطلاعات به دست آمده مالک این باغ مجوز سطح‌بندی را از سازمان جهاد کشاورزی دریافت کرده است ولی پس از بررسی پرونده توسط شهردار همدان، وی دستور توقف کار را صادر کرد چراکه سازمان جهاد کشاورزی جزئیات مجوز را تشریح نکرده بود.

شهردار همدان در حاشیه بررسی وضعیت پرونده این باغ در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: این باغ مجوز سطح‌بندی را دارد ولی جزئیات آن توسط سازمان جهاد کشاورزی به عنوان صادرکننده مجوز مشخص نشده است.

سیدمصطفی رسولی با اشاره به اینکه سازمانهای متولی در کنار صدور مجوز باید نظارتهای لازم را برای اجرای آن داشته باشند، گفت: عملیات خاکبرداری در این باغ ممنوع بوده و باید سطح‌بندی را در دستور کار قرار دهد.

وی با اعلام اینکه عملیات اجرایی در این باغ متوقف می‌شود تا مجوز وی اصلاح شده و جزئیات آن توسط سازمان جهاد کشاورزی مشخص شود، تصریح کرد: متاسفانه مالک باغ خارج از مجوز نسبت به دیوارکشی و خاکبرداری اقدام کرده است.

رسولی ضمن تقدیر از پیگیریهای خبرگزاری تسنیم در این باره گفت: حضور خبرنگاران در این منطقه و وجود حساسیت برای حفظ باغات بسیار ارزشمند است که امیدواریم به عنوان یاری‌دهنده شهرداری همدان همچنان ادامه داشته باشد.

به گزارش تسنیم، هفته‌های گذشته رئیس شورای شهر همدان که به مناسبت روز شوراها در جمع خبرنگاران حاضر شده بود اعلام کرد 95 درصد ساخت و سازها در اطراف شهر همدان غیرقانونی است، این مناطق زیرنظر جهاد کشاورزی است و انتظار می‌رود ماموران خود را برای نظارت بر باغات تقویت کند.

پس از ابلاغ سیاستهای کلی نظام در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی این انتظار وجود دارد که مدیران، مسئولان و نیروهای امنیتی و انتظامی نسبت به این مسائل حساسیت بیشتری از خود نشان دهند تا شاهد از بین رفتن این منابع خدادادی نباشیم.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
اقایان که می دانند ساخت وساز غیر مجاز زیاد هست چرا بر خورد نمی کنند.
ضمنا تصرفات غاصبانه نیز زیاد است اقایانی که مسولیت متوجه انان است لطفا سری هم به روستای دیویجین(چشمه ملک) انتهای بلوار ارم بزنند تا ببینند علاوه بر کوها ، حریم رودخانه که چه عرض کنم حتی بستر رودخانه را هم تصرف و تملک کرده ند .
مگر اینها جز انفال نیست پس چرا کسی برخورد نمی کند پس این ستاد مبارزه با زمین خواری کجاست؟با یک نگاه کارشناسانه از ارتفاعات این روستا و کسب نظر افراد کارکشته می توان وسعت تصرفات را طی این چند ساله گذشته کشف کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار