شمسی‌پور به یاران شهیدش پیوست؛
سردار «علیرضا شمسی‌پور» در تفحص شهدای والفجر ۴ در ارتفاعات کانی‌مانگا پنجوین عراق به فیض شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۲۲۲۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳ 02 May 2016
سردار «علیرضا شمسی‌پور» در تفحص شهدای والفجر ۴ در ارتفاعات کانی‌مانگا پنجوین عراق به فیض شهادت نائل آمد.

به گزارش تابناک همدان، همزمان با هفته گرامیداشت شهید مطهری که درراه معرفی اسلام به معنای واقعی از هیچ تلاشی دریغ نکرد، خبر شهادت یکی از شاگردان مکتب این استاد بزرگ مردم دارالمؤمنین همدان را غرق در ماتم و اندوه کرد.

در پی شهادت «علیرضا شمسی‌پور» در تفحص شهدای والفجر ۴ در ارتفاعات کانی‌مانگا پنجوین عراق، روابط عمومی سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در بخشی از این اطلاعیه با تبریک و تسلیت شهادت این پیشکسوت پاسدار شجاع و گران‌قدر به محضر حضرت ولی‌عصرعصر (عج) و نائب برحقش امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و مردم شریف استان همدان، آمده است: سردار علیرضا شمسی‌پور از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در تفحص شهدای والفجر ۴ در ارتفاعات کانی مانگا پنجوین عراق در پی انفجار مین به شهادت رسید.

شمسی‌پور باسابقه دیرین ریاست هیئت دوچرخه‌سواری استان، مربیگری فوتبال در فجر همدان و رئیس سازمان بسیج ورزشکاران برای کمتر ورزشکاری در همدان غریبه بود. او که به‌عنوان مدافع حرم در سوریه نیز حضور داشت علاوه بر حضور در جبهه‌های خون و حماسه، باعلاقه و ذوقی که به پرورش ورزشکاران در استان داشت شاگردان بی‌شماری را تربیت کرد که بسیاری از آنها سال‌ها بعد نام‌آوران استان شدند.

او همان مردی بود که در دهه ۷۰ هدایت تیم فجر سپاه همدان را بر عهده داشت و بازیکنان ارزنده‌ای چون احمد جمشیدیان و هادی بلوری شاگردان ۱۰ ساله او بوده‌اند و بابک صمدیان، حمید سراجچی، علی قربانی و چندین و چند بازیکن دیگر همدان هم افتخار شاگردی این شهید را داشته‌اند.

شهید شمسی‌پور پس از مربیگری در تیم فجر سپاه همدان که با مدیرعاملی احمد صابری همراه بود و دورانی درخشان برای فوتبال همدان تلقی شد، مربیگری در تیم‌های منتخب رده‌های سنی همدان را نیز تجربه و خاطرات خوبی برای فوتبال استان بر جای گذاشت.

پس از فوتبال و بنا بر دلایلی، علیرضا شمسی‌پور سکان کار در دوچرخه‌سواری همدان را بر عهده گرفت. او ۲۰ سال رئیس هیئت دوچرخه‌سواری همدان بود که این مدت یک رکورد جالب به‌حساب می‌آید.

شهید شمسی‌پور روز جدایی خود از جمع دوچرخه‌سواران گفت: هیئت دوچرخه‌سواری را به‌مانند فرزند خوددوست داشتم چون از بدو تولد این هیئت را در اختیار گرفتم و امروز که به ۲۰ سالگی خود رسیده بسیار فعال و افتخارآفرین شده است. علیرضا شمسی‌پور در مقطعی کوتاه و به مدت ۶ ماه پس از عباس صوفی، سرپرست مدیرعاملی پاس همدان هم بود.

سال ۹۲ اما رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری در حکمی علیرضا شمسی‌پور را به سمت سرپرستی کمیته تریال فدراسیون دوچرخه‌سواری منصوب کرد تا این مدیر پرتلاش در این قسمت نیز خدمات ارزشمندی به منصه ظهور بگذارد.

شهریورماه ۹۲ اما شمسی‌پور در مجمع انتخاباتی هیئت تیراندازی همدان شرکت و با کسب اکثریت آرا به‌عنوان رئیس این هیئت ورزشی انتخاب شد. مه‌لقا جام بزرگ تیرانداز شماره یک استان همواره از او به‌عنوان مدیری پرتلاش یاد می‌کرد.

پیکر پاک سردار شهید علیرضا شمسی‌پور عصر امروز سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت وارد شهر همدان خواهد شد.

همچنین استقبال از این شهید گران‌قدر با حضور مردم همدان و مسئولان این استان صورت خواهد گرفت.

مراسم وداع با پیکر پاک این شهید امروز بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه امام خمینی (ره) شهر همدان برگزار می‌شود.

مراسم تشییع پیکر سردار شهید علیرضا شمسی‌پور نیز صبح چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت سال جاری از میدان امام خمینی (ره) صورت می‌گیرد و پیکر بر روی دستان مردم ولایت مدار و شهیدپرور همدان تشییع خواهد شد.

گفتنی است؛ سردار شهید «علیرضا شمسی‌پور» مسئول سابق بسیج ورزشکاران استان همدان بعد از شهید قاضی خانی، سردار شهید حاج حسین همدانی، شهید مجید صانعی، شهید مجتبی کرمی، شهید میلاد مصطفوی، شهید محسن فانوسی، شهید مرتضی ترابی و شهید حیدر ابراهیم‌خانی نهمین شهید برون‌مرزی استان است که به جمع یاران شهید خود پیوست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار