بسته خبری تابناک؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:واگذاری 30 میلیارد متر مربع زمین دولتی بدون نظارت؛ادعای بازداشت "ابوبکر البغدادی"؛واکنش سفارت روسیه در تهران به انتشار خبر ازدواج با دختران روسی و .. رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۲۰۸۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۷ 08 April 2016
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


بدحجابی از اختلاس بدتر است

آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه سلسله جلسات تفسیر قرآن هفتگی خود در مهدیه مشهد در مورد علت تأکیدات همیشگی خود روی آسیب‌های مسأله بدحجابی، گفت: انسانی که مالِ مردم را می‌خورد یا حرف حرامی می‌زند یا نگاه حرامی می‌کند، مرتکب گناهانی شده است که فقط خود او را منحرف می‌کند، در حالی که بدحجابی گناهی است که انسان را ابزار می‌کند تا شیطان دیگران را منحرف سازد. وی افزود: آن زن و دختری که خدا و قرآن و معاد را هم قبول دارد اما حجاب را از دست داده و آرایش کرده و با موی پریشان مقابل مرد نامحرم ظاهر شده، علاوه بر اینکه خودش گناه کرده، ابزاری برای وادار کردن حداقل 100 نفر دیگر به کار حرام می‌شود، از این‌رو این گناه از بدترین گناهان است. این مطلب را سیداحمد علم‌الهدی در صفحه اینستاگرام خود نوشت.


مشابه ماجرای مینو خالقی قبلا برای کدام نماینده اتفاق افتاد؟

رئيس شوراي فرهنگي نهاد رياست جمهوري همچنین درباره ماجرای ابطال آراء منتخب سوم اصفهان گفت: شورای نگهبان و وزارت کشور هنوز در حال رایزنی در این خصوص هستند باید منتظر شد تا نظر نهایی اعلام شود ولی من با 5 دوره سابقه نمایندگی بخاطر دارم که مواردی از این نوع پیش آمده باشد. خاطرم هست که برای منتخب دِهمََرده سیستان هم این اتفاق افتاد.این خبر در خبر آنلاین منتششر شد.


برخی ظرفیت رقابت انتخاباتی را نداشتند

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در دیدار دکتر ولایتی، معاونین و مدیران مرکز تحقیقات استراتژیک، گفت:با توجه به مجموعه مسایلی که در منطقه اتفاق می‌افتد، بهترین راه غلبه بر مشکلات و موفقیت، تقویت عوامل وحدت و پرهیز از موضع‌گیری‌های اختلاف برانگیز است. به نظر می‌رسد عده‌ای مصالح نظام را کنار گذاشته و هدف اصلی آنها القای ناتوانی است، در حالی که ناامیدی مردم در جامعه برای نظام، خوب نیست. متأسفانه برخی که ظرفیت رقابت‌های انتخاباتی را نداشتند، به توهین ملت روی آوردند که این نیز در مجموع به ضرر نظام تمام می‌شود. آن چه که خوب نیست و به ضرر همگان است، تهدیدهای سیاسی، تخریب‌های ضد اخلاقی و توهین‌های اجتماعی است. این خبر در خبرگزاری ایلنا منتشر شد.


فرصت طلایی پساتحریم از دولت گرفته نشود

کمال‌الدین پیرموذن در متنی که در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد، اظهار داشت: به دنبال حضور با کوه ملت در انتخابات هفت اسفند سال گذشته مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری که نتیجه‌ای جز تحکیم پایه‌های اعتدال در داخل کشور و تعامل سازنده با خارج کشور نداشت، ان‌شاءالله در دوره دوم انتخابات نیز صدای ساکت معنی‌دار ملت با اعطای آرای مثبت به لیست امید طنین انداز و تکمیل خواهد شد.بجاست همگان به جد یار رییس جمهور مقتدر در موفقیت‌های دیپلماسی‌های سیاسی و اقتصادی دولت امید باشیم نه بار خاطر آنان. امروز در عصر شتاب تاریخ به آقای احمدی نژاد اجازه داده شد که فرصت طلایی افزایش بی‌سابقه جهانی قیمت نفت و درآمد افسانه‌ای نفت ملت را پایمال کند، لیکن از آقای روحانی فرصت طلایی پساتحریم و به سرانجام رسیدن اثرات مثبت آن و افزایش ثروت ملی و رشد اقتصادی گرفته می‌شود.


استقرار مجلس دهم، تندروها را از صحنه رسمی حذف می‌کند

محسن مهرعلیزاده با یادآوری موضوع ممنوع‌التصویری رئیس دولت اصلاحات تاکید کرد: وقتی محدودیتی ایجاد می‌شود، عده‌ای عامدانه فضا را تند می‌کنند؛ گویی برخی منفعت‌شان در ایجاد دعوا و حاشیه است و نمی‌توانند در منطق، حیات سیاسی داشته باشند؛ به عبارتی دیگر نان برخی در دعوا و حاشیه‌ها است. با استقرار ترکیب مجلس دهم تندروها به میزان زیادی در صحنه رسمی کشور نخواهند بود و این به عقلانیت بیشتر در بررسی خیلی از مسائل از جمله ممنوع‌التصویری کمک می‌کند.این خبر در خبرگزاری ایلنا متشر شد.این خبر توسط باشگاه خبرنگاران منتشر شد.


شهرام جزایری هم از سوییفت می گوید


شهرام جزایری درباره سوییفت می‌گوید: اعتبار و دستاوردهای اقتصادی در کمتر از یک دقیقه تخریب می شود؛ کافی است یک چک فعال اقتصادی برگشت بخورد، همین اتفاق سال ها اعتبار و جایگاه او را تخریب می کند. شرایط در اقتصاد کلان و در عرف بین المللی هم به همین منوال است؛  رتبه اعتباری و درجه ریسک تعامل با کشورها گاهی در پی یک اظهارنظر کوتاه دچار نوسان شدید می شود و مسئولان و فعالان اقتصادی آن کشور باید مدت ها زمان و انرژی صرف کنند تا پیامدهای آن اظهارات مخرب را جبران کنند. قطع ارتباط ایران هم با سوییفت از همین روال پیروی می کند؛ این اتفاق شبکه بانکی ما را از جریان تبادلات پولی جهان حذف کرد و طبیعتا ریسک تعامل با بانک های ایرانی افزایش یافت. در حال حاضر هم که سوییفت برقرار شده است همچنان اثرات منفی غیبت از چرخه تبادلات پولی و بانکی باقی است و زمان می برد تا به شرایط عادی بازگردیم. فعالان اقتصادی بخوبی از این شرایط و روندی که باید در عرف بین المللی طی شود آگاهی دارند. مسئولان کشور هم بارها و بارها برقراری سوییفت را تأیید کرده اند بنا بر این شاید اینکه بانک مرکزی با وجود تمام این شواهد و قرائن در واکنش به لجاجت برخی در انکار اتصال سوییفت، خبرنگاران را به اتاق سوییفت می برد در واقع نوعی صحه گذاشتن بر تردیدها و اقدامی اشتباه بود. بانک مرکزی برای آشکارشدن نتایج برقراری سوییفت باید بانک ها را کمک کند و در مواردی هم حتی تحت فشار بگذارد که آمادگی های لازم را برای استفاده از سوییفت با احیای شبکه کارگزاری خارج از کشور خود پیدا کنند تا خدمات لازم به فعالان بخش خصوصی داده شود. وقتی تجار و بازرگانان از سوییفت بهره مند بشوند، آثار این بهره مندی خیلی زود خود را در اقتصاد نشان می دهد و دیگر نیازی به نمایش عمومی اتاق سوییفت نخواهد بود. خبرگزاری خبرآنلاین این خبر را منتشر کرده است.


افراد محبوب با ممنوع‌التصویری هم محبوب مردم می‌مانند

مسعود پزشکیان ،نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی درباره رایزنی های علی جنتی برای رفع ممنوع التصویر محمد رضا شجریان گفت: ادم از این قضایای که در مملکت اتفاق می افتد سردرنمیارد و باید از کارشناسان حقوقی پرسید که این احکام را چگونه تدوین می کنند، و به استناد انها افراد را حذف می کنند. وی اظهار داشت: افرادی که در قلب مردم هستند اگر عکسشان را بردارند و یا تصویرشان را نشان ندهند همچنان محبوب قلوب باقی می مانند و نمی تواند با ممنوع التصویری شان آنها را حذف کنند. پزشکیان با طرح این سوال که آیا این رفتارها نشانه آزادگی و حریت است گفت:اینکه ما افرادی را که در باور جامعه وجود دارند بخواهیم حذف  کنیم آیا نشانه آزادگی مان است و اگر می توانیم به این شیوه آنها را حذف کنیم خوب انها را حذف کنیم. وی گفت:ما چه بخواهیم و چه نخواهیم برخی افراد دراین جامعه محبوب هستند و مردم آنها را دوست دارند و با ممنوع اتصویری یا ممنوع الگفتاری آنها نیز به جایی نمی رسیم عکس و تصاویر این افراد در شبکه های اجتماعی و بین مردم ساعتی هزاران بار ردو بدل می شود و اینگونه رفتارها نیز تاثیری در کم شدن محبوبیت آنها در جامعه و بین مردم ندارد. این نماینده اصلاح طلب مجلس گفت:تا الان این رفتارها را کرده اند و بعد ازاین نیز انجام دهند و قطعا به جایی نمی رسند زیرا این مردم هستند که باید راجع به عملکرد خوب وبد افراد قضاوت کنند. سایت نامه نیوز این خبر را منتشر کرده است.


انتقاد از برگزاری همایش‌های تشریفاتی

استاندار تهران در نخستین جلسه مانور مدیریت سیلاب استان تهران با انتقاد از برگزاری همایش ها و سمینارها به شکل تشریفاتی گفت: در استانداری برگزاری چنین همایش هایی کم شده است زیرا معتقد به دریافت خروجی مفید از همایش ها هستم. هاشمی تصریح کرد: تهران پیشانی نظام است و با سایر استان ها متفاوت است و باید در هر بخش خود پیشتاز باشد تا الگوی کشوری شود. وی هماهنگی میان دستگاه ها برای کنترل سیل در استان تهران را مهم ارزیابی کرد و افزود:خروجی این مانور و برنامه ریزی مهمی که در راستای آن به دست آمده است باید گزارش شود. هاشمی ادامه داد: اقدامات در تهران نباید در دقیقه نود انجام شود و پیش بینی ها برای مخاطرات طبیعی همچون سیل باید وجود داشته باشد زیرا هر اتفاقی در تهران انعکاس جهانی دارد. وی یکی از مسیر های مهم منتهی به اقتصاد مقاومتی را پیش بینی برشمرد و عنوان کرد: خروجی نشست هایی اینچنین کمک می کند تا در زمان وقوع حوادث خطرات احتمالی به شدت کاهش یابد. خبرگزاری ایسنا این خبر را منتشر کرده است.



بازگشت عیر مستقیم عابربانک به فوتبال

چند روزی است که خبرهایی مبنی بر خرید باشگاه نفت تهران توسط حسین هدایتی شنیده می شود و به نظر می رسد که هدایتی بار دیگر قصد حضور در فوتبال را دارد. این در حالی است که طبق شنیده ها از افراد نزدیک به هدایتی، وی قصد ورود به دنیای فوتبال را ندارد و قرار شده یکی از شرکت های هولدینگ زیر مجموعه استیل آذین باشگاه نفت را در اختیار بگیرد. هدایتی عنوان کرده در صورتی به صورت مستقیم وارد فوتبال خواهد شد که بتواند باشگاه پرسپولیس را در اختیار بگیرد. سایت نامه نیوز این خبر را منتشر کرده است.


شرط عربستان برای برقراری رابطه با ایران

وزیر خارجه عربستان سعودی اعلام کرد که برقراری روابط با ایران در صورتی ممکن است که این کشور از اقدامات «خصمانه» خود در منطقه دست بر دارد.به گزارش المیادین، مقامات سعودی بار دیگر با ادعاهای تکراری خود برای برقراری روابط با ایران به نوعی پیش شرط تعیین کردند.عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی با ادعای اینکه ایران سیاستهای «خصمانه» در منطقه اتخاذ می کند، گفت: اگر ایران به این سیاستهای خود ادامه دهد، برقراری روابط عربستان با این کشور سخت و دشوار است.پیش از این، «ترکی فیصل» شاهزاده سعودی و رئیس اسبق دستگاه اطلاعاتی عربستان در مصاحبه با شبکه بی بی سی گفته بود که اگر ایران نیروهای خود را از سوریه خارج کند، عربستان آماده است با ایران وارد مذاکره مستقیم شود


تعداد کلاس های درس خشت و گلی در کشور؟

مرتضی رییسی؛ معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس در گفت‌وگویی، در واکنش به اینکه گفته می‌شود؛ دیوار فرسوده مدرسه در استان سیستان بلوچستان (خاش) موجب مرگ معلم شده است، اظهار داشت: مدرسه فرسوده نبوده است و در سال 82، 83 ساخته شده است؛ قدمت مدرسه کمتر از 13 سال است و خود ساختمان هیچ مشکلی نداشته است. وی با اعلام اینکه در حال حاضر هزار کلاس درس خشت و گلی در کشور وجود دارد، گفت: سال گذشته حدود 1200 - 1300 کلاس خشت و گلی را شناسایی کردیم که یک بخشی از اعتبارات برای بهبود وضعیت، تامین اعتبار شده و هم اکنون در استان های خراسان شمالی، کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی کار جایگزینی شروع شده است و بخشی به پایان رسیده و بخشی همچنان نیمه تمام است.این گفت و گو در ایلنا منتشر شده است.


انتقاد وزیراحمدی نژاد از دیپلماسی ضعیف وزارت نفت

وزیر اسبق نفت با انتقاد از دیپلماسی ضعیف وزارت نفت در دوران سقوط قیمت نفت، از حذف سقف تولید اوپک به عنوان یکی از دلایل ناکارآمدی دیپلماسی وزارت نفت نام برد.سیدمسعود میرکاظمی در گفت و گویی در تشریح مهمترین دلایل نوسان قیمت نفت در بازار، گفت: ایران به تنهایی نمی‌تواند قیمت جهانی نفت را بالا ببرد و اگر به موقع اقدام می‌کردند می توانستند جلوگیری کنند.این گفت و گو در مهر منتشر شده است.


نظر امریکایی ها در مورد ترامپ

نتایج حاصل از یکی از آخرین نظرسنجی ها درباره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نشان می دهد که محبوبیت «دونالد ترامپ» در سه ماه گذشته سیری نزولی داشته است.نتایج نظرسنجی که به طور مشترک از سوی خبرگزاری «آسوشیتدپرس» و موسسه تحقیقاتی «جی اف کِی» آلمان صورت گرفته است، نشان می دهد که برای آمریکایی ها از هر جنس، نژاد و گرایش سیاسی که باشند، «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از محبوبیت بسیار کمی برخوردار است.هفت نفر از هر ۱۰ نفر آمریکایی که نزدیک به نیمی از آنها را رای دهندگان جمهوریخواه تشکیل می دهند، نظر نامساعدی نسبت به ترامپ دارند.


بابک زنجانی حسن نیت نشان داد!

رسول کوهپایه زاده در گفتگویی؛ گفت: موکلم در تازه‌ترین اقدام خود و به منظور جبران خسارت و تسویه بدهی، فهرست اموال خارجی را خود به همراه یک وکالت بلا عزل به شرکت نفت داده است.وی افزود: موجبات تخفیف مجازات متهم، تلاش برای جبران خسارت وارده است در حالی که موکل از دو سال پیش این تلاش را انجام داده به طوری که پس از بازداشت و قبل از اینکه حکمی قطعی صادر شود، اموال داخلی خود را در اختیار شرکت نفت قرار داد و این نفس تلاش موکل برای جبران خسارت است. این گفت و گو را باشگاه خبرنگاران منتشر کرده است.


واکنش سفارت روسیه در تهران به انتشار خبر ازدواج با دختران روسی

به تازگی در شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های تلگرامی عکس زیر به سرعت در حال دست به دست شدن است.گفتنی است متن "خبر در خصوص ویزای ازدواج و دریافت تابعیت روسیه صحت ندارد" که بر روی درب سفارت روسیه در تهران نصب شده در پی واکنش به خبر ازدواج با دختران روسی بوده است.


بسته جمعه


قوه قضائیه بی رحمانه با مفسدان اقتصادی برخورد کند

وزیر اسبق امور اقتصادی و دارایی با بیان این که بانک ها باید در خدمت اقتصاد باشند نه اینکه اقتصاد تحت تاثیر بانک ها باشد گفت: در قوه قضائیه فعالیت های خوبی برای شفافیت در حوزه اقتصاد صورت گرفته اما باید بی رحمانه با مفسدان اقتصادی نیز برخورد کند.محمد جواد ایروانی پیش از خطبه های نمازجمعه تهران به تبیین دیدگاههای خود در خصوص اقتصاد مقاومتی پرداخت و افزود: در قوه قضائیه کارهایی که به شفافیت می انجامد مثل طرح کاداستر در حال انجام است که این موضوع سوء استفاده در نقل و انتقالات و تصرفات منابع طبیعی را کاهش می دهد و باید در مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز سازمان یافته عمل کرد.این گفت و گو را تسنیم منتشر کرده است.


پارسال از کدام کشورها بیشتر خرید کردیم؟

اولین مبداء واردات ایران در 12 ماهه سال 94، کشور چین است که همچنان اولین شریک تجاری ایران محسوب می‌شود.در این سال، ایران معادل 10 میلیارد و 456 میلیون دلار کالا از چین وارد کرده است. واردات ایران از امارات متحده عربی به ارزش هفت میلیارد و 837 میلیون دلار و از کره معادل سه میلیارد و 682 میلیون دلار است.بر اساس گزارش گمرک از تجارت خارجی ایران در سال 94، ایران در این سال معادل سه میلیارد و 13 میلیون دلار کالا از ترکیه و معادل دو میلیارد و 539 میلیون دلار کالا از سوئیس وارد کرده است.ارزش واردات ایران از سایر کشورها نیز معادل 13 میلیارد و 973 میلیون دلار است.جمع کل واردات ایران در سال 94 معادل 41 میلیارد و 499 میلیون دلار بوده است.نمودار زیر بر اساس گزارش گمرک از تجارت خارجی ایران در سال 94 تهیه شده است. این خبر را اقتصاد نیوز منتشر رکده است.


بسته جمعه


واگذاری 30 میلیارد متر مربع زمین دولتی بدون نظارت


عزت اله یوسفیان ملا نماینده آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به واگذاری زمین های دولتی از سوی منابع طبیعی، سازمان جنگل ها و سازمان امور اراضی به افراد و شرکت ها برای مقاصد معین، گفت: در 10 سال گذشته سه میلیون هکتار زمین دولتی یعنی حدود 30 میلیارد متر مربع زمین برای انجام پروژه ها واگذار شد اما متاسفانه نظارت قانونی بر این زمین ها پس از واگذاری صورت نگرفته است.وی با بیان اینکه این زمین ها برای مقاصد معین واگذار شدند، افزود: برخی از این زمین ها به دانشگاههای علوم پزشکی برای ایجاد مراکز درمانی، برخی برای احداث شهرکهای صنعی، برخی برای احداث کارخانه ها و ایجاد اشتغال واگذار شدند.منتخب آمل در مجلس دهم گفت: قانون جامعی برای نظارت بر آنها وجود ندارد و معلوم نیست که این زمین برای همان اهداف بکار گرفته شدند یا خیر.یوسفیان افزود: قانون باید تعیین تعکلیف کند که این زمین های واگذار شده برای همان هدف بکار گرفته شدند یا نه. مثلا زمینی که برای شهرک صنعتی داده شده آیا تبدیل به شهرک صنعتی شده یا شهرک مسکونی و از داخل آن برج سبز شده است.افکار خبر این مطلب را منتشر کرده است.


ادعای بازداشت "ابوبکر البغدادی"

روزنامه صهیونیستی «علام هزیه» مدعی شد روسیه «ابوبکر بغدادی» سرکرده گروره تروریستی داعش را زنده دستگیر کرده است.این روزنامه صهیونیستی در خبری اعلام کرد که نیروهای ویژه روسیه به کمک نیروهای سوریه توانسته‌اند بغدادی را در عملیات ویژه و مخفیانه خود بازداشت کنند.این روزنامه همچنین مدعی شد: وزارت اطلاعات روسیه به دستور مقامات ارشد این کشور این خبر را کتمان کرده و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه این موضوع غافلگیر کننده را برای غرب  آماده می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار