کد خبر: ۱۸۱۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰ 14 February 2016

در سال‌های گذشته مشکلات بسیار زیادی بر دوش اصناف بود و بار روانی زیادی بر اثرتحریم ها به اصناف تحمیل شد و حال اینکه با برداشته شدن بخش عظیمی از تحریم‌ها این اصناف هستند که باید با سونامی پسا تحریم مواجه شوند و گذر از این مرحله نیازمند تدبیر و راه کارهای سازنده است. چه بسا که با برداشته شدن تحریم‌ها ورود سرمایه‌گذاران خارجی در کشور روزبه‌روز افزون‌تر می‌شود و این امر کار را برای صنوف سخت‌ترمی کند.

کارشناس روابط عمومی اتاق اصناف همدان در گفتگو با تابناک همدان گفت: صنوف باید به مسائل پسا تحریم به‌صورت یک فرصت نگاه کنند و بنده معتقد هستم پساتحریم فضای کسب وکاررا شاداب کرده است ولی با همه اینها بازاردرالتهاب به سر می‌برد و باید منتظر گذر از این التهاب باشیم و خوشبختانه حوزه کسب‌وکار با امید به آینده حرکت می‌کند.

محمدرضا رهبر با اشاره به اینکه ما باید باور کنیم که سیاست‌های کلان منجر به برجام شده است، افزود: خوشبختانه فرصت‌های خوبی در اختیار بازار قرارگرفته و یک نکته را هم نباید فراموش کنیم که غرب دلش برای ما نسوخته ومطمئنا منافع خود را در نظر گرفته است. و ما باید فضای پسا تحریم را یک فرصت بدانیم و به خوبی با آن مواجهه شویم.

رهبر در ادامه با اشاره به ورود گردشگران و سرمایه گذاران به کشور و به تبع آن ورود به همدان گفت: گردشگری محور توسعه استان محسوب می‌شود و مدیران ارشد استانی همواره گردشگری را محور اصلی توسعه استان قلمداد کرده‌اند ومتاسفانه در این سال‌های گذشته در استانداری همدان مشاوره‌های خوبی در این زمینه صورت نگرفته است و زیر ساخت‌های موردنیاز ایجاد نشده است

وی افزود: به طور مثال سال‌ها قبل طرحی ارائه شد که میدان امام (ره) پایلوت گردشگری قرار گیرد شهرداری و اصناف پای کارآمدند ولی سازمان میراث فرهنگی همکاری لازم را نداشت. حتی تابلوها و طرح‌های نازیبایی که در اطراف میدان بود توسط خود صنوف پاک‌سازی شد و شهرداری جداره‌های سنتی را تعمیر کرد ولی میراث فرهنگی حمایت نکرد وکارناتمام باقی ماند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
عالی است ممنون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار