کد خبر: ۱۷۳۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱ 02 February 2016

همدان استانی با پتانسیل های فران وبالقوه مانند معدن گران بهایی از سرمایه در حوزه های مختلف بوده که هراز چند گاهی مسئولین با به قدرت رسیدن مانوری تبلیغاتی بر روی آن می دهند وبعد از گذشتن آب ها از آسیاب این شعارها فراموش شده و دچار مسائل پیش پا افتاده و حاشیه ای می شوند حواشی که نه کمکی به استان می کند و نه دستاوردی برای تصمیم گیران خواهد داشت .

یکی ازاین پتانسیل ها برند بوعلی است ، ابن سینایی که تنها کاری که برای او کرده ایم مقبره ای برایش بنا نهاده و سالی یک بارهمایشی برگزار می کنیم اما اروپایی که به نام بوعلی افتخار نمی کند سده های متمادیست از علم بوعلی برای درمان خود بهره می گیرند.

به راستی نمی توان از این برند بهره گرفته وجدای از تمجید بوعلی، بهره بردای اقتصادی و فرهنگی و... داشت و همدان را پایلوتی برای توریسم درمانی کرد؟

گردشگری سلامت مجموعه ای از خدمات مشتمل بر خدمات سلامتی، گردشگری، با هدف توسعه مبادلات بازرگانی در حوزه سلامت در سطوح ملی، منطقه ای و بین المللی، کسب درآمد ارزی، توسعه اشتغال صورت می پذیرد.

مسئول تشکل های اتاق بازرگانی استان همدان درگفتگو با تابناک همدان دراین زمینه گفت: همدان ظرفیت های بالایی در زمینه گردشگری سلامت دارد خصوصا سرمایه گذاری درحوزه سلامت یکی ازشاخصه های استان است که و با تجمیع جامعه پزشکی استان کاملا میسر است و باید زیرساخت های آن مهیا شود وازاین ظرفیت به نحو شایسته درراستای ارتقا گردشگری سلامت استفاده کرد .

طاهره ایزدی با اشاره به این که استان همدان مرکز ثقل درغرب کشورمحسوب می شود، افزود : شهرهمدان توان بالایی درجذب گردشگران سلامت حتی می تواند پذیرای گردشگران سلامت از کشورهای همسایه باشد .

وی خاطر نشان ساخت: جذب توریسم سلامت توجیه اقتصادی دارد وارزی آوری خوبی خواهد داشت وتحقق این امرمستلزم ایجاد بیمارستان های هتلینگ وسوق دادن جامعه پزشکی به سمت سرمایه گذاری در این زمینه است .

چراکه در حال حاضر جامعه پزشکی ما یکی از بزرگترین سرمایه گذاران درامرساخت وسازهستند و این امر جامعه انبوه سازان رابه چالش کشیده است .

مسئول تشکل های اتاق بازرگانی ،صنایع ،معادن وکشاورزی همدان ایجاد انگیزه برای رونق دادن به گردشگری سلامت را مستلزم یک برنامه ریزی منسجم دانست و افزود: هدایت سرمایه گذاران ازجمله خود جامعه پزشکی دراین صنعت می تواند ارز آوری خوبی عاید استان نماید .

ایزدی با اشاره به نقش تشکل ها درشناسایی ظرفیت های صنوف مختلف گفت : تشکل ها نقش اساسی در هم افزایی توانمندی های صنوف دارد وقانون بهبود مستمرکسب وکار که از سال 92دراختیار اتاق بازرگانی ایران قرار گرفته است وبراساس همین قانون تشکل ها می توانند نقش اساسی در بهبود وضعیت اقتصادی کشورداشته باشند.

برای شکل گیری یک مهم تنها بیان صحبت های زیبا و نافذ نمی تواند کار گشا باشد شاید انگیزه ایجاد کند اما حرکتی اتفاق نمی افتد و بعد از گفتن زیاد آن گوش ها بدان عادت کرده و نسبت به آن دلسردی شکل می گیرد برای موفقیت فقط باید کارها را انجام داد .


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار