امروز ایران در شرایطی قرار دارد که نرخ تورم نقطه به نقطه 9.4 درصد و نرخ تورم دوازده ماهه 12.2 درصد است. در سال گذشته نیز اقتصاد ما پس از هشت فصل رکود متمادی رشد مثبت 3 درصد را تجربه کرد.
کد خبر: ۱۷۰۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵ 26 January 2016
رئیس جمهور کشورمان با تأکید بر اینکه شرایط لازم برای سرمایه‌گذاری خارجی در ایران فراهم است،‌ اظهار کرد: ایران دارای قوانین و مقرراتی قابل اعتماد برای سرمایه‌گذاران است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در جریان سفر خود به رم در نشست تجاری ایران و ایتالیا با تأکید بر اینکه در اقتصاد باید تقسیم سود دوطرفه باشد، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری باید برای دو کشور مفید باشد و همانطور که ما در مذاکرات اعلام کردیم که سیاست ما برد- برد است در اقتصاد نیز باید به دنبال سیاست برد- برد باشیم.

وی با بیان اینکه ایران امن‌ترین و باثبات‌ترین کشور منطقه است، خاطرنشان کرد: ایران قصد حمله و مداخله در امور داخلی هیچ کشوری را ندارد و با قدرت از کشور خود محافظت می‌کند.

روحانی همچنین با تأکید بر اینکه شرایط لازم برای سرمایه‌گذاری خارجی در ایران فراهم است،‌ اظهار کرد: ایران دارای قوانین و مقرراتی قابل اعتماد برای سرمایه‌گذاران است. ایران در هیچ شرایطی تعهدات خود نسبت به جامعه جهانی را نقض نکرده و همواره مطابق تعهدات خود عمل کرده است.

رئیس جمهور کشورمان همچنین به تلاش دولت برای کاهش نرخ تورم طی سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: امروز ایران در شرایطی قرار دارد که نرخ تورم نقطه به نقطه 9.4 درصد و نرخ تورم دوازده ماهه 12.2 درصد است. در سال گذشته نیز اقتصاد ما پس از هشت فصل رکود متمادی رشد مثبت 3 درصد را تجربه کرد.

وی ادامه داد: شرایط کسب و کار در سال گذشته 22 واحد بهبود یافت و انضباط مالی برقرار شد و پایه پولی و رشد آن نیز مهار گردید و بازارهای ارز از ثبات کافی برخوردار شد.

روحانی با بیان اینکه همه این اتفاقات علامت به مذاکرات گروه 1+5 بود، اظهار کرد: همه این اتفاقات نشان داد که تحریم‌ها اثری بر وضعیت ایران ندارد و همه باید راه دیگری را انتخاب کنیم. خوشبختانه نیز به ندای ایران پاسخ مثبت داده شد.

رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه همه احساس کردند که نتیجه مذاکرات برد- برد و به نفع همه خواهد بود، خاطرنشان کرد: من از همه 7 کشوری که در حال مذاکره با ایران بودند و اراده آنها به پیروزی مذاکرات بود و همچنین از اتحادیه اروپا به خاطر اینکه تلاش کردند تا مذاکرات پیروز شود تشکر می‌کنم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار