بسته ویژه خبری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۶۵۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۲ 18 January 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.


انتقاد علی مطهری از ردصلاحیت‌ها

علی مطهری معتقد است که در بررسی صلاحیت داوطلبان کاندیداتوری انتخابات مجلس دهم توسط هیأت‌های نظارت، حق‌الناس رعایت نشده است.

به گزارش خبرآنلاین، علی مطهری در کانال تلگرامی خود نوشته است: خبر رد صلاحیت بسیاری از افراد منتقد از جمله خودم را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی شنیدم. به نظر می‌رسد که هیأت‌های نظارت استان‌ها در مجموع حق‌الناس را رعایت نکرده‌اند و بسیاری از افراد خوش‌فکر را به صرف منتقد بودن، رد صلاحیت کرده و با محروم نمودن مردم از انتخاب آنها نوعی تعیین تکلیف برای مردم و دخالت در نتیجه انتخابات و ترکیب مجلس آینده کرده‌اند. امیدوارم شورای نگهبان توجه کافی به حقوق مردم و حق‌الناس داشته باشد و این افراط را تعدیل کند.

در اینجا نقل جملاتی از شهید آیت‌الله مطهری درباره انتخاب وکیل، مناسب است: «از جمله مواردی که رشد و پیشرفت و تکامل مردم در این است که در آن کار آزاد و مختار باشند و اگر مصلحتِ آنها را به زور به آنها بدهیم هیچ‌گاه صلاحیت استفاده از مصالح خود را پیدا نمی‌کنند، موردی است که مردم باید با اراده و میل خود وکیل صالح خود را انتخاب کنند و خودشان برسند به حدی که وکیل صالح انتخاب کنند. تحمیل وکیل - ولو صالح - اثرش این است که هیچ وقت استعداد اجتماعی مردم به فعلیت نمی‌رسد و تجربه اجتماعی و عقل تجربی اجتماعی پیدا نمی‌کنند.» (یادداشت‌های استاد مطهری، ج 1 / ص 86)

به گزارش ایسنا، حسن روحانی رئیس‌جمهور نیز دیروز در پاسخ به پرسشی درخصوص آمار بالای رد صلاحیت‌ها برای انتخابات مجلس دهم گفته بود: در داخل هم باید مدل برجام را اجرا کنیم. اطلاعات اولیه‌ای که به من دادند نیز خوشحال‌کننده نبود.

در مرحله ثبت‌نام شاهد استقبال خوبی بودیم و نتایج بررسی‌های هیأت‌های اجرایی نیز امیدوارکننده بود اما اکنون برخی احراز صلاحیت نشدند که امیدواریم شورای نگهبان به آن‌ها رسیدگی کند و اگر کسی احراز صلاحیت نشده، شورا دخالت کند و من نیز به عنوان رئیس‌جمهور از همه اختیاراتم در این زمینه استفاده می‌کنم.


ایران‌ خودرو و «Benz» به توافق رسیدند

خبرگزاری مهر: گروه صنعتي ايران‌خودرو و شركت دايملر (مالک چندین شرکت تابعه و برند بزرگ خودروسازی همچون مرسدس بنز، مرسدس ای ام جی و اسمارت) با امضاي يك تفاهم‌نامه، همكاري استراتژيک خود را براي ايجاد يك شركت مشترك آغاز كردند.  

دايملر به عنوان بزرگترین تولیدکننده کامیون در جهان و ايران خودرو كه بزرگترين خودروساز خاورميانه به شمار مي آيد قصد دارند با تاسيس يك شركت مشترك، از مزيت هاي نسبي يكديگر استفاده كرده و ضمن تحكيم جايگاه خود، يك قطب توليد خودروهاي تجاري در منطقه را ايجاد كنند.

اين تفاهم نامه مشترک از سوی هاشم يكه زارع مديرعامل گروه صنعتي ايران‌خودرو و ولفگانگ برنارد عضو هيات مديره شركت دايملر با حضور جمعي از مديران ارشد دو خودروساز بزرگ به امضا رسيد. یکه‌زارع، در اين نشست مشترك گفت:گروه صنعتي ايران خودرو در دور جديد همكاري هاي بين المللي خود، رويكردي كاملا متفاوت با گذشته در پيش گرفته و بر حضور و سرمايه گذاري مشترك طرف مقابل تاكيد دارد.  

وي با بيان اينكه سرمشق گروه صنعتي ايران خودرو در همكاري هاي جديد، حفظ و ارتقاي منافع ملي است، افزود: دايملر و شركت بنز سابقه قابل اعتنا و اتكائي در همكاري با گروه صنعتي ايران خودرو داشته اند كه اين امر مي تواند در مسير پيشروي اين دو خودروساز راهگشا باشد.

همچنین  ولفگانگ برنارد، عضو هیات مدیره دایملر ای. جی نيز گفت: محصولات تجاری دایملر همیشه در ایران از محبوبیت برخوردار بوده است و در حال حاضر خودروهای تجاری از تقاضای بالایی در ایران برخودار هستند. بنابراین پس از لغو تحریم‌های ایران، ما در حال برنامه ریزی برای از سرگیری سریع کسب و کارمان در این بازار هستیم. امضای تفاهم‌نامه با شریک تجاری خود در ایران، پیش نیاز مهمی برای از سرگیری سریع این کسب و کار است.

براساس اين گزارش دايملر و ايران خودرو پس از امضاي اين تفاهم نامه در يك بيانيه مشترك اهداف و برنامه هاي خود براي از سرگيري همكاري ها را تشريح كردند. در اين بيانيه آمده است: ایران‌خودرو دیزل یکی از شرکت‌های تابعه گروه صنعتی ایران خودرو، بزرگترین تولیده کننده خودرو در منطقه MENA (خاورمیانه و شمال آفریقا) است که بیش از ۵۰ درصد سهم بازار را در ایران داشته و بیش از نیم قرن است که با دایملر همکاری دارد.

سرمایه گذاری مشترک برای تولید منطقه ای کامیون‌های مرسدس بنز و قطعات قوای محرکه،  تاسیس شرکت مشترك فروش کامیون‌های مرسدس بنز و قطعات آنها در ايران و همچنين خريد بخشی از سهام شرکت محور خودرو در كنار ایدم، توسط دايملر از جمله مواردي به شمار مي رود كه در اين تفاهم نامه مورد توافق قرار گرفته است. علاوه بر این، دو طرف درصدد هستند سرمایه‌گذاری مشترکی برای فروش وسایل نقلیه تجاری و باری مرسدس داشته باشند. ضمن اينكه دايملر اعلام كرده براي تحقق اين برنامه ها دفتر خود در تهران را در سه ماه نخست سال ۲۰۱۶ ايجاد مي كند.

همچنين شركت دايملر طي بيانيه اي به پتانسيل هاي بازار و صنعت خودرو ايران اشاره كرده است. در بيانيه دايملر آمده است: ایران در پی سال‌هاي متمادی تحریم و تقاضای بالا در بخش حمل و نقل، پتانسیل خوبی برای رشد در این بخش داشته و فرصت‌های زیادی را به دایملر نوید می دهد. ایران باوجود تحریم‌های اقتصادی یکی از بزرگترین اقتصادهای ملی در خاورمیانه، با تولید ناخالص ملی ۴۱۵ میلیارد دلار آمریکا در سال ۲۰۱۴ بود. صنایع ایران تقریبا نیمی از اقتصاد ملی ایران را به دوش می کشند.

این خودروساز آلماني براي حوزه فروش و خدمات پس از فروش هم برنامه ريزي هايي انجام داده و اعلام كرده است: دایملر با امضای سند همکاری، در حال شروع فرآیندی برای ورود مجدد و فراگیر به بازار ایران است.   نخستین کامیون‌های مرسدس بنز با نام‌های آکتروس (Actros) و آکسور (Axor) را می‌توان پیش از پایان سال در ایران توليد و عرضه کرد. دایملر در تلاش است تا جای پای خود را در بازار محلی ایران محکم‌تر کند به همین منظور هدف تجدید همکاری با شرکت ایدم در عرصه موتور و سرمایه گذاری مشترک در فروش را دنبال می‌کند.

افزون بر این، دایملر قصد دارد تا در قالب یک سرمایه‌گذاری مشترک در زمینه فروش، تمام فعالیت‌های فروش و خدمات پس از فروش در ایران را حرفه ای کند. همچنین دایملر قصد دارد تا دفتر خود را در تهران افتتاح کند. با این اقدامات و تعهدات شرکت دایملر خود را به توسعه اقتصادی و اجتماعی ایران متعهد کرده است.همچنين دو طرف تصميم گرفتند ضمن اصلاح ساختار شركت خدمات پس از فروش گواه نسبت به واگذاري اين شركت به شركت مشترك ايران خودرو و بنز اقدام كنند.


اجرای برجام بی‌شباهت به پذیرش قطعنامه 598 نیست

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کاری که دولت روحانی و تیم هسته‌ای ایران انجام داد، کاری خطیر و بزرگ است که بی‌شباهت به پذیرش قطعنامه 598 نیست.

به گزارش حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در بیست و یکمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی با تبریک اجرای برجام در پی موفقیت تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران در مذاکرات با 1+5 با حمایت رهبری و مردم و تلاش‌های شبانه‌روزی اعضای تیم اظهار داشت: کاری که دولت آقای روحانی و تیم هسته‌ای ایران انجام داد، کاری خطیر و بزرگ است که بی‌شباهت به پذیرش قطعنامه 598 نیست. البته شرایط کشور در مقایسه با آن روزها از جهاتی بهتر و از جهاتی بدتر است، ما در آن سال‌ها این همه انحراف، قرض و فساد نداشتیم و با کشورهایی که دشمن خونی ما بودند، پس از یک سال روابط عادی و طبیعی داشتیم.

آیت االله هاشمی رفسنجانی با اشاره به خوشحالی و خرسندی همه دنیا به جز صهیونیست‌ها، جمهوری خواهان آمریکا و جمعی از دلواپسان داخلی از اجرای برجام، گفت: در موفقیت برجام 1 تیم هسته‌ای ایران با پشتوانه‌ی حق و دانش به مصاف 1+5 رفت و حقانیت ایران را به آنها اثبات کرد و در شرایط فعلی وضع هسته‌ای ما خیلی بهتر از گذشته شده است، چرا که مواد غنی شده اورانیوم را به روسیه می‌فروشیم و در آینده آب سنگین را به آمریکا خواهیم فروخت.

آیت الله هاشمی رفسنجانی به پیشرفت‌های خوب دانشگاه امیرکبیر و دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه گداخت و جوش هسته‌ای اشاره کرد و گفت: جهان ساخت اولین نیروگاه جوش هسته‌ای را در برنامه دارد که اگر این امر محقق شود، بسیاری در مصرف انرژی صرفه‌جویی شده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز تأسف از آلودگی‌های زیست محیطی که زندگی انسان را سخت کرده است، به ساخت و تولید موتورسیکلت و ماشین‌های برقی ساخته شده توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین اشاره کرد و گفت: اگر این محصولات به تولید انبوه برسد، شاهد کاهش آلودگی و در نتیجه محیطی زیستی سالم خواهیم بود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با ابراز تأسف شدید از تفرقه میان امت های اسلامی، شرایط بحرانی منطقه به خصوص در کشورهای عراق، لیبی، یمن، سومالی، افغانستان و گسترش القاعده و بدتر از آن گروهک تروریستی داعش و ویروس تروریسم، گفت: اگر می‌بینید که ایران در این شرایط، امن و با ثبات است، دلیلی جز هوشیاری مراکز اطلاعاتی، نظامی و عشق، علاقه و مردم به انقلاب اسلامی و کشور و حمایت از آن نیست.

وی هدف داعش و القاعده را بدنام کردن مسلمانان توصیف کرد و گفت: اسلام با ترور به شدت مخالف است و می‌بینید که آیات قرآنی که در زمان جاهلیت و در شرایطی که تعداد باسوادان آن کمتر از انگشتان دست بود، بر مسلمانان نازل شد، تأکید بر علم، دانش و تعلیم دارد و فرشتگان نیز به خاطر علم به حضرت آدم سجده کردند.


بیانیه ایران درباره تحریم‌های جدید آمریکا

خبرگزاری ایسنا: وزارت امور خارجه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: انتخاب روز رفع تحریم‌های ظالمانه هسته‌ای برای اعلام اسامی افراد و شرکت‌های جدید تحریم شده از سوی وزارت خزانه داری آمریکا در جهت امتیاز دهی به کانون‌های قدرت و نفوذ زیاده‌خواه داخلی و خارجی است.

متن کامل این بیانیه بدین شرح است:

روز گذشته دولت آمریکا با تسلیم در برابر اراده و استقامت مردم و تعامل عزتمندانه دولت جمهوری اسلامی ایران ناگزیر گردید در یک روز نه تنها با رفع تحریم های هسته ای، رفع موانع غیرقانونی تجارت و همکاری اقتصادی با ایران و آزاد کردن دهها میلیارد دلار سرمایه بلوکه شده ایران، زمینه های پیشرفت اقتصادی و موفقیت های سیاسی افزونتر ایران را بپذیرد؛ بلکه فراتر از آن با حل و فصل قسمتی از پرونده خریدهای نظامی پس از 37 سال و پرداخت یک میلیارد و هفتصد میلیون دلار اصل و غرامت دیرکرد به ایران، آزادی و رفع محدودیت از 28 ایرانی در ایالات متحده و ایران در برابر آزادی 4 زندانی مورد نظر آمریکا و رفع فوری تحریم از بانک سپه فراتر از تعهدات آمریکا در برجام، بطلان و بی تاثیری سیاست فشار و تحریم خود را عملا قبول نماید.

در این شرایط، انتخاب روز رفع تحریم های ظالمانه هسته ای برای اعلام اسامی افراد و شرکت های جدید تحریم شده از سوی وزارت خزانه داری آمریکا به بهانه برنامه دفاعی موشکی ایران تلاشی در جهت امتیاز دهی به کانون های قدرت و نفوذ زیاده خواه داخلی و خارجی است که دهه ها است سیاست خارجی ایالات متحده را گروگان گرفته اند و اینک از شکست سیاست ایران هراسی خود و استیفای حقوق هسته ای و برخورداری ایران از بخشی از منابع مالی و منافع اقتصادی خود آشفته شده و به دشمنی همه جانبه با برجام برخاسته اند.

متاسفانه دولت آمریکا برای سرپوش گذاشتن بر ناچاری خود از تعظیم در برابر اراده و خواست مردم ایران و پذیرش برنامه صلح آمیز هسته ای از یک سو و لغو تحریم های ظالمانه از سویی دیگر، اعتیاد مزمن خود بر یکجانبه گرائی و تحریم های ناکارآمد را با افزودن چند شرکت به فهرست های قبلی نمایان ساخت.

بهانه گیری علیه برنامه موشکی دفاعی و بازدارنده ایران توسط آمریکا بعنوان فروشنده سالانه ده ها میلیارد دلار سلاح های پیشرفته به کشورهای منطقه، که به صورت سنتی در جنایات جنگی علیه غیر نظامیان فلسطینی و لبنانی و اخیرا یمنی بکار گرفته می شوند، فاقد هرگونه مشروعیت قانونی و اخلاقی است. برنامه موشکی ایران به هیچ وجه برای قابلیت حمل سلاح هسته ای طراحی نشده و لذا با هیچ مبنای بین المللی مغایرت ندارد.

جمهوری اسلامی ایران همانگونه که پیش از این به صراحت اعلام کرده است ضمن رصد کردن دقیق اجرای تعهدات آمریکا در قالب برجام و تصمیم گیری پیرامون نحوه واکنش در قالب ساز و کار مصوب هیات نظارت بر برجام، نسبت به این گونه اقدامات تبلیغاتی و ایذایی با پیگیری جدی تر برنامه قانونی موشکی و ارتقاء توانمندی های دفاعی و امنیت ملی خود پاسخ خواهد داد.

جامعه جهانی و مؤسسات اقتصادی نیز نشان داده اند که بی اعتنا به اقدامات تبلیغاتی دولت آمریکا برای ساکت کردن جنگ طلبان داخلی و خارجی، با علاقه از فرصت پساتحریم برای همکاری با ایران استفاده کرده و مردم خوب ایران ثمره تعامل هوشمندانه و استقامت عزتمندانه خود را مشاهده می کنند که البته به نفع صلح و ثبات در منطقه و جهان است. ساختمان تحریم فرو ریخته و بنای مجدد آن ناممکن است و جمهوری اسلامی ایران با جدیت فرصت های ناشی از برجام و سیاست تعامل سازنده خود را پیگیری خواهد کرد.


نامه مهم روحانی به رهبر معظم انقلاب

رییس جمهوری پس از اجرای رسمی برنامه جامع اقدام مشترک(برجام)، در نامه ای به محضر حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دستاوردهای یازده گانه ایران اسلامی در حوزه های هسته ای ، سیاسی، حقوقی و اقتصادی را تشریح کرد.

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری: رییس جمهوری پس از اجرای رسمی برنامه جامع اقدام مشترک(برجام)، در نامه ای به محضر حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، ضمن تشریح دستاوردهای یازده گانه ایران اسلامی در حوزه های هسته ای ، سیاسی، حقوقی و اقتصادی، تصریح کرد: این دستاوردها با پایمردی و استقامت 12 ساله مردم استوار ایران در مقابل تمامی تهدیدها و تحریم‌ها و تحت رهبری داهیانه و شجاعانه آن رهبر فرزانه، محقق شد.

متن کامل نامه رییس جمهوری به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح منتشر می‌گردد:
 
بسم الله الرحمن الرحیم

«اِنْ یَنْصُرْکُمُ الله فَلا غالِبَ لَکُم»

محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی

حضرت آیت‌ الله خامنه‌ای (دامت برکاته)

با سلام و تحیات وافره،

حمد و سپاس بیکران به پیشگاه قادر متعال که بار دیگر با لطف و عنایت خود ملت بزرگ ایران را از امتحانی سخت و تاریخی، موفق و سرفراز بیرون آورد و دشمنان کشور و نظام را مبهوت ساخت.

 درود و سلام بر پیامبر عظیم الشأن و اهل بیت مطهرش که عنایت آنان همواره شامل حال مردم عزیزمان بوده است.

 سلام و تحیت به محضر ولی الله اعظم که همواره دستگیر این ملت در روزهای سخت بوده است.
 درود بر امام راحل (ره) که راه عزت و سربلندی و اعتمادبه‌نفس را به ما آموخت.

 سلام بر همه شهیدان والا مقام به‌ویژه شهدای گرانقدر هسته‌ای که با فداکاری خود راه ایستادگی و مقاومت را به‌‌ ما آموختند.

 اینک افتخار دارم به‌ استحضار حضرتعالی و ملت سربلند و مقاوم ایران برسانم که در پی تکمیل اقدامات ایران و کشورهای 1+5 در اجرای تعهدات خود طبق برجام، امروز شنبه 26 دی ماه 1394، رسماً برنامه جامع اقدام مشترک وارد مرحله اجرایی گردید.

 بنابراین از امروز، و در نتیجه پایمردی و استقامت 12 ساله مردم استوار ایران در مقابل تمامی تهدیدها و تحریم‌ها، و تحت رهبری داهیانه و شجاعانه آن رهبر فرزانه، در حوزه هسته‌ای، دستاوردهای زیر حاصل گردید:

1ـ خواسته راهبردی ملت ایران برای تثبیت حق مسلم در زمینه فعالیت ‌صلح‌آمیز هسته‌ای، به تحقق رسید و برنامه هسته‌ای کشورمان با ابعاد تجاری و صنعتی مورد شناسایی و احترام جهانیان قرار گرفت.

2ـ غنی‌سازی به‌عنوان حساس‌ترین و مهم‌ترین بخش برنامه هسته‌ای کشورمان، در مسیری تکامل‌یافته ادامه می‌یابد و طی برنامه‌ای مدون، ایران در زمره تولیدکنندگان بین‌المللی سوخت هسته‌ای درمی‌آید.

3ـ راکتور تحقیقاتی آب سنگین اراک، در چارچوب یک همکاری بین‌المللی به یک راکتور تحقیقاتیِ مدرن و پیشرفته، و با استاندارد سطح‌ بالای بین‌المللی، تبدیل خواهد گردید.

4ـ با ورود بیش از دویست تُن کیک زرد، ذخایر راهبردی اورانیوم در ایران برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی افزایش قابل توجهی یافت.

5ـ با فروش اورانیوم غنی‌شده و آب سنگین تولیدی، جمهوری اسلامی ایران به جمع معدود کشورهای صادرکننده این مواد حساس وارد گردید.

6ـ باب همکاری‌های بین‌المللی با برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز کشورمان در عرصه‌هایی همچون تأسیس نیروگاه‌های هسته‌ای، راکتورهای تحقیقاتی، تولید سوخت، تحقیق و توسعه پیشرفته، گداخت هسته‌ای، پزشکی هسته‌ای، ایمنی هسته‌ای، آب شیرین‌کن، محافظت از محیط زیست باز شده است.

هم‌زمان دستاوردهای زیر در حوزه‌های سیاسی، حقوقی و اقتصادی نیز محقق گردید:

7ـ شش قطعنامه فصل هفتمی شورای امنیت سازمان ملل بر ضدّ ایران لغو شد. هم اکنون تنها قطعنامه 2231 اعتبار دارد که پس از ده سال خودبه‌خود لغو خواهد گردید.

8ـ دوازده قطعنامه و پنج تصمیم شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی لغو گردید. هم اکنون تمامی موارد و ابهامات مربوط به گذشته برنامه هسته‌ای کشور خاتمه یافته و تنها قطعنامه اخیر (70/2015) اعتبار دارد که صرفاً ناظر به اجرای برجام خواهد بود.

9ـ تحریم‌های اقتصادی و مالی مربوط به هسته‌ای شورای امنیت، اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا در حوزه‌های گوناگون همچون نقل‌وانتقالات مالی، فعالیت‌های بانکی، سوئیفت، سرمایه‌گذاری، خدمات بیمه، اعتبارات صادراتی، نفت، گاز، پتروشیمی، حمل‌ونقل، کشتیرانی، بنادر، تجارت طلا و سایر فلزات، خودرو، هواپیما برداشته شد و به این ترتیب زمینه لازم برای حضور توانمند ایران در اقتصاد جهانی، استفاده از فرصت‌های بازار صادراتی و دسترسی به بازار سرمایه بین‌المللی فراهم گردید.

10ـ دارایی‌های مسدود شده مربوط به تحریم‌های هسته‌ای ایران آزاد گردید که امکان استفاده برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در کشور را در دسترس قرار می‌دهد.

11ـ و از همه مهم‌تر، تلاش چندین ساله بدخواهان اسلام و ایران که می‌خواستند تصویری نادرست و هراسناک از انقلاب اسلامی ترسیم کنند، شکست خورد و سیمای انسانی و صلح‌طلب ایران اسلامی در فضای جهانی درخشید و جامعه جهانی را به تحسین اخلاق و منش خردمندانه و عزتمندانه فرزندان انقلابی شما وا داشت.

 این موفقیت بزرگ را به رهبری معظم انقلاب تبریک می‌گویم و از صبر و بردباری ملت غیور ایران تشکر می‌کنم و از خدای بزرگ برای آنان که در مسیر تحقق این توفیق ملی با تدبیر و تحمل، تلاش شبانه‌روزی کردند پاداش مجاهدان را مسألت می‌کنم.

 این توفیق چشمگیر نتیجه قدرت درونی و پایدار جمهوری اسلامی ایران در سایه انقلاب اسلامی و رهبری ولیّ فقیه است که دشمنان انقلاب اسلامی را از هر گونه تهدید و تحریم مأیوس کرده و به پای میز مذاکره کشاند. این پیروزی نتیجه پایمردی و استقامت مردم قهرمان ایران در مقابل همه فشارها و کاستی‌هاست. و بالاخره این پیروزی نتیجه قریب به سی ماه مذاکرات طولانی و نفس‌گیری بود که تحت هدایت، حمایت و ادعیه حضرت مستطاب عالی صورت گرفت.

 راهی که ملت ایران دوازده سال پیش انتخاب کرد تا در مقابل زورگویی و انحصارطلبی قدرت‌های استکباری و زیاده‌خواه بایستد و از حقوق خود دفاع کند، اکنون به ثمر نشسته است. سیاست استکبار در تعطیلی برنامه هسته‌ای ایران، جلوگیری از غنی‌سازی، برچیدن راکتور آب سنگین، تعطیلی فردو و توقف تحقیق و توسعه با شکست مواجه شد و اکنون سر تعظیم در برابر اراده مردم ایران فرو آورده و تمامی آنچه به اتکای قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل برای ایران و ایرانی ممنوع شده بود، مورد شناسایی و احترام واقع گردید. واقعیت این است که ملت بزرگ ایران عزتمندانه مقاومت کرد، عزتمندانه مذاکره کرد، و عزتمندانه توافق نمود.

 موفقیت مردم ایران در این توافق، در کنار شادمانی دوستان انقلاب اسلامی، آشفتگی و عصبانیت دشمنان جمهوری اسلامی ایران را در منطقه و خارج آن در پی داشت. جمهوری اسلامی اکنون به پشتوانه بازوان قدرتمند خود، و با اتکاء به توانایی‌های دفاعی، سیاسی، اقتصادی و دیپلماتیک، بازیگری اصلی، ثبات‌آفرین و تضمین‌کننده صلح و آرامش منطقه‌ است. حل‌وفصل موضوع هسته‌ای، و توانایی تعامل موفق با شش قدرت بزرگ جهان، اقتدار منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران را تثبیت کرد. جای تأسف است که آنها که با صرف میلیاردها، تمامی سعی خود را به عمل آوردند تا مذاکرات را به شکست بکشانند و یا مانع تصویب و اجرای آن شوند، اکنون نیز سراسیمه دست به هر اقدامی می‌زنند تا مانع فرو ریختن کامل دیوار ایران‌هراسی شوند.

اکنون با رفع تحریم‌های ظالمانه راه برای شکوفایی اقتصادی ایران از طریق اجرای جدی و مؤثر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باز شده است. دولت اعتقاد راسخ دارد که اگرچه رفع تحریم‌ها از باب رفع ظلم و احقاق حقوق ملت ایران کاری لازم و ضروری بود که صورت گرفت، لیکن لازمه قطعی گشایش اقتصادی و بهبود معیشت و اشتغال، پیگیری همه‌جانبة اقتصاد مقاومتی و حضور فعال همه مردم در صحنه سرمایه‌گذاری و کار و ابتکار است.

 دولت مصمم است با توجه کامل به رهنمودهای حضرتعالی، اجرای تعهدات طرف مقابل را با دقت و جدیت رصد نموده و با واقع‌بینی هوشمندانه و به دور از هر گونه خوش‌بینی افراطی، در برابر هر خُلف وعده، اقدام متناسب متقابل به‌عمل آورده و با برنامه‌ریزی دقیق و اصرار بر خواسته‌ها، منافع و نیازهای واقعی کشور، ابتکار عمل در روابط سیاسی، فرهنگی و اقتصادی پساتحریم را در اختیار گرفته و هر گونه تلاش دشمنان برای سوء استفاده جهت نفوذ را ناکام گذارد.

 بدون شک، در این مرحله جدید از تاریخ انقلاب اسلامی نیز، همچون گذشته، هدایت‌های رهبری، روشنگر راه ملت و دولت خواهد بود.

و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

حسن روحانی

رییس جمهوری اسلامی ایران



پوشش زنان در پیست‌ اسکی دیزین +عکس

خبرآنلاین: در حالیکه با آغاز فصل زمستان و نیز بارش‌های اخیر پیست بین المللی دیزین آغاز به کار کرده است رویترز در گزارشی تفریح ایرانی ها در این پیست را به تصویر کشیده است.

این خبرگزاری در گزارش خود با عنوان "آغاز فصل ورزش اسکی در ایران" نوشته شهروندان ایرانی در پی بارش برف و سفیدپوش شدن کوه ها برای انجام ورزش به پیست بین المللی اسکی دیزین در 123 کیلومتری تهران پایتخت این کشور رفتند.

در ادامه تصاویر رویترز از نحوه پوشش زنان در پیست‌ اسکی دیزین را مشاهده می کنید.

پوشش زنان در پیست‌ اسکی دیزین +عکس

پوشش زنان در پیست‌ اسکی دیزین +عکس

پوشش زنان در پیست‌ اسکی دیزین +عکس

پوشش زنان در پیست‌ اسکی دیزین +عکس

پوشش زنان در پیست‌ اسکی دیزین +عکس

پوشش زنان در پیست‌ اسکی دیزین +عکس

پوشش زنان در پیست‌ اسکی دیزین +عکس

پوشش زنان در پیست‌ اسکی دیزین +عکس



کدام نمایندگان مجلس نهم رد صلاحیت شدند+جدول

شورای نگهبان اسامی نمایندگانی که در مجلس نهم شورای اسلامی حضور داشتند و اینک نامشان در فهرست رد صلاحیت‌شدگان است را منتشر کرد. نکته جالب توجهی که در این اسامی دیده می‌شود افزایش میزان ردصلاحیت نمایندگانی است که با گرایش اصولگرایی وارد مجلس شورای اسلامی شده‌اند و اینک از حضور در رقابت‌های انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بازمانده‌اند.

در این میان نام 8 اصلاح‌طلب و 25 اصولگرا و 4 نفر از نمایندگانی دیده می‌شود که به طور مستقل در مجلس نهم شورای اسلامی حضور داشته و به مدت چهار سال به عنوان نماینده فعالیت کردند. 
جالب اینجاست که با وجود تمامی انتقادات و اعتراضاتی که جریان اصلاحات نسبت به موضوع ردصلاحیت‌ها دارد، میزان ردصد صلاحیت  نمایندگان اصولگرا  (اعم از رد صلاحیت و عدم احراز صلاحیت) بیش از سه و نیم برابر نمایندگان اصلاح‌طلب در مجلس شورای اسلامی است.

در جدول ذیل اسامی نمایندگان ردصلاحیت‌شده به انضمام حوزه انتخابیه و گرایش سیاسی‌شان آمده است.

ردیف

نام و نام خانوادگی

حوزه انتخابیه

گرایش سیاسی

1

رمضان شجاعی‌کیاسری

ساری

اصولگرا

2

مقداد نجف‌نژاد

بابلسر

اصولگرا

3

حسن تامینی

رشت

اصولگرا

4

حبیب‌الله برومند

بیله‌سوار

اصولگرا

5

احمد شوهانی

ایلام

اصولگرا

6

محمدباقر شریعتی

بهبهان

اصولگرا

7

روح‌الله بیگی

میاندوآب

اصولگرا

8

ارسلان فتحی‌پور

کلیبر

اصولگرا

9

مجید جلیل‌سرقلعه

شهرکرد

اصولگرا

10

محسن صرامی‌فروشان

خمین‌شهر

اصولگرا

11

علی علیلو

شبستر

اصولگرا

12

سعید حیدری‌طیب

کرمانشاه

اصولگرا

13

غلامرضا اسداللهی

تربت‌جام

اصولگرا

14

محمدجواد نظری

بندرترکمن‌و گز

اصولگرا

15

محمد فیروزی

نطنز

اصولگرا

16

عبدالکریم رجبی

مینودشت

اصولگرا

17

محمد بیاتیان

بیجار

اصولگرا

18

مهدی موسوی‌نژاد

دشتستان

اصولگرا

19

شمس‌الله بهمئی

رامهرمز

اصولگرا

20

عبدالله تمیمی

شادگان

اصولگرا

21

صفر نعیمی‌رز

آستارا

اصولگرا

22

محمد دامادی

ساری

اصولگرا

23

حمید رسایی

تهران

اصولگرا

24

محمدسعید انصاری

آبادان

اصولگرا

25

جواد سعدون‌زاده

آبادان

اصولگرا

26

سیدهادی حسینی

قائم‌شهر

اصلاح طلب

27

مجید منصوری

لنجان

اصلاح طلب

28

محمد قسیم عثمانی

بوکان

اصلاح طلب

29

غلامعلی جعفرزاده

رشت

اصلاح‌طلب

30

حامد قادرمرزی

قروه

اصلاح طلب

31

محمدمهدی پورفاطمی

تنگستان

اصلاح‌طلب

32

جواد هروی

قائنات

اصلاح طلب

33

کمال پیرمؤذن

اردبیل

اصلاح‌طلب

34

علی مطهری

تهران

مستقل

35

نعمت‌الله منوچهری

پاوه

مستقل

36

امید کریمیان

مریوان

مستقل

37

سالار مرادی

سنندج

مستقل



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار