کد خبر: ۱۶۲۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵ 12 January 2016


پرداخت نیمی از ۱.۵ درصد عوارض صنفی فقط برای مطب‌های پزشکی در شورای شهر کرج مورد تصویب قرار گرفت و در مورد سایر حرفه‌ و شغل‌ها، موارد پیشنهادی شهرداری در ۱۳ بند ذکر شده در لایحه اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، جلسه شورای اسلامی شهر کرج امروز با حضور اعضا و رئیس شورا و نیز قائم مقام شهردار کرج در صحن علنی شورای شهر کرج برگزار شد و در آن ساماندهی دستفروشان و کاهش عوارض پرداخت مالیات برای برخی صنوف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سعید مصطفایی ضمن تذکر در مورد اتمام برخی قراردادها توسط شهرداری و سازمان‌های تابعه که تاکنون پاسخی رسمی در این‌باره ارسال نشده، اظهار داشت: برخی قراردادها موعد آن به پایان رسیده اما متاسفانه هیچ اقدامی از سوی شهرداری در مورد این موضوع صورت نگرفته است.

عضو شورای شهر کرج با اشاره به لزوم ساماندهی سیما و منظر شهری، افزود: در ابتدای خیابان مدرس نخستین ساختمان شهرداری کرج وجود دارد که اکنون تابلوی اداره "نظارت و کنترل ساختمان" بر آن نصب شده در حالی که ساختمان مخروبه است و در این راستا باید نسبت به ساماندهی این محل اقدام شود.

وی با اشاره به ساماندهی دستفروشان و مشاغل این‌چنینی تصریح کرد: در شیراز برنامه‌ریزی شده تا از ساعت 10 الی 5 صبح دست‌فروشان در خیابانی مشخص، با حفظ مسائل امنیتی فعالیت می‌کنند که نتیجه خوبی داشته و ما نیز می‌توانیم با مطالعه و بررسی این طرح، از آن الگوبرداری کنیم.

مصطفایی گفت: استانداری تهران اعلام کرده برگزاری هرگونه نمایشگاه بهاره در تهران ممنوع است و این امر در کرج نیز باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

مریم قهرمانی، عضو شورای شهر کرج با تاکید بر ساماندهی معابر و دستفروشان به‌ویژه در خیابان شهید بهشتی، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این خیابان در مناطق مختلف شهرداری قرار گرفته، نظارت بر این موضوع را با مشکل مواجه کرده است، همچنین در نظر گرفتن مکانی مشخص و لباسی متحدالشکل برای ساماندهی دستفروشان می‌تواند بسیار مفید باشد.

امیرحسام عباسی دبیر شورای شهر کرج نیز در مورد ساماندهی سیما و منظر شهری و تابلوها، گفت: بر‌اساس قانون یک هفته در ماه تمامی تابلوهای تبلیغاتی در حوزه اکران‌های فرهنگی مورد استفاده قرار می‌گیرد که باید نسبت به اجرای ان توجه شود.

در این جلسه لایحه شهرداری مبنی بر اصلاح عوارض پرداخت مالیات در سال 95 مورد تصویب قرار گرفت که بر‌اساس آن آموزشگاه‌های خیاطی که در ردیف پارک‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای دیده شده بودند، موظف به پرداخت 50 درصد از عوارض تعیین شده در سال جاری می‌شوند.

عباسی در مورد کاهش پرداخت عوارض مطب‌های پزشکی، خاطرنشان کرد: البرز از لحاظ سرانه‌های درمانی فقیرترین استان کشور است و به همین سبب تبدیل کاربری مسکونی به درمانی از معدود تخلفات معاف محسوب می‌شود تا مردم برای سرمایه‌گذاری در حوزه درمانی تشویق شوند و این کاهش عوارض می‌تواند در توسعه بخش درمانی مفید باشد.

روح‌الله کیان، رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر کرج با اشاره به اینکه نباید با دیدگاه‌ صنفی به موضوعات نگاه کرد و تفاوت قائل شد، اظهار داشت: دولت و مجلس به این نتیجه رسیده‌اند که معافیت‌ها برداشته شود و در این زمینه استثنایی وجود نداشته باشد تا مشکلی برای سایرین ایجاد نشود و این امر باید در کرج نیز مورد توجه قرار گیرد.

محمدرضا رضاپور، قائم مقام شهردار کرج در مورد کاهش عوارض شغلی پزشکان، افزود: از سال 92 تا 94 بر اساس نامه‌ای که شهردار وقت به شورای سوم ارسال کرده و مصوب شده بود، هیچ عوارضی از پزشکان دریافت نشد و اکنون نیز این لایحه تنها به مطب پزشکان مربوط می‌شود.

بر این اساس پرداخت 0.75 درصد (نیمی از 1.5 درصد) عوارض صنفی که در کمیسیون ماده 100 درنظر گرفته شده، فقط برای مطب‌های پزشکی در شورای شهر کرج مورد تصویب قرار گرفت و در مورد سایر حرفه‌ و شغل‌ها، موارد پیشنهادی شهرداری در 13 بند ذکر شده در لایحه اجرایی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار