پیش گیری از آتش سوزی های احتمالی ایجاد شد؛
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: برای پیشگیری از سرایت دامنه حریق به عرصه‌های طبیعی ۱۲۰ کیلومتر آتش‌بُر در مناطق زیر پوشش مدیریت این اداره کل ایجاد شد.
کد خبر: ۱۱۰۹۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵ 10 June 2023
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: برای پیشگیری از سرایت دامنه حریق به عرصه‌های طبیعی ۱۲۰ کیلومتر آتش‌بُر در مناطق زیر پوشش مدیریت این اداره کل ایجاد شد.
 

به گزارش تابناک همدان، اسفندیار خزائی افزود: آتش بُر در مناطق جنگلی و حاشیه راه‌های دارای پوشش گیاهی با همکاری اداره راهداری ایجاد شد چرا که به علت بالا بودن تردد مردم در حواشی راه‌ها بنابراین در صورت پرتاب یک سیگار روشن احتمال بروز آتش زیاد است.

وی تصریح کرد: اهمیت آتش‌بر با توجه به نوع منطقه متفاوت است با این توضیح که در یک منطقه با ایجاد ۵۰ کیلومتر آتش بر می‌توان از ۵۰ هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی را پوشش داد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: زمان ایجاد آتش بُر، مولفه‌هایی همچون محل‌هایی که امکان بروز حریق زیاد است و مکان‌هایی که پیشتر دچار آتش سوزی شده نیز لحاظ می‌شود.

اسفندیار خزائی افزود: مناطق تحت مدیریت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان از نظر پوشش گیاهی مستعد آتش سوزی به ۲ منطقه بحرانی و نیمه بحرانی تقسیم بندی و بر روی نقشه مشخص شد همچنین در اختیار ادارات شهرستانی برای برنامه ریزی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: به منظور ارتقای آمادگی محیط بانان چندین رزمایش و تمرین آمادگی در شهرستان‌ها برگزار شده و به زودی رزمایشی بزرگ در گستره جنوب و شمالی استان همدان برگزار می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: ۱۲ دستگاه دمنده امسال برای تسریع در مهار حریق خریداری شده که ۲ دستگاه آن در اختیار اداره کل حفاظت محیط زیست همدان برای استفاده در منطقه حفاظت شده لشگردر ملایر و خانگرمز تویسرکان قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار