در آستانه ثبت جهانی هگمتانه
سید مجتبی حسینی
کد خبر: ۱۱۰۸۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۲ 02 June 2023

معاون امور اقتصادی استانداری همدان گفت: هگمتانه یک اثر منحصر به فرد در جهان است که همه باهم برای ثبت جهانی آن تلاش خواهیم کرد.

به گزارش تابناک همدان، سید مجتبی حسینی در بازدید از سایت تاریخی هگمتانه و جلسه هم اندیشی با اعضای هیات اندیشه ورز کمیسیون عمران و شهر سازی استان همدان، افزود: آنچه که امروز در این جلسه عنوان شد بررسی ابعاد اقتصادی ثبت جهانی تپه هگمتانه بود که جلسه‌ای خوبی با هیات اندیشه ورز کمیسیون عمران و شهر سازی استانداری همدان برگزار شد.

وی با بیان اینکه نگاه استاندار نسبت به ثبت این اثر فاخر درآثارجهانی یونسکو نگاه مثبت است، اظهار داشت: این موضوع از نظر مقام اول استان بسیار حائز اهمیت بوده و تاکید موکد ایشان بر این است که همه باهم برای ثبت اثر پای کار باشند.

حسینی با اشاره به اینکه ثبت جهانی هگمتانه اثرات و ثمرات اقتصادی به دنبال خواهد داشت، تصریح کرد: چرا که بعد از ثبت جهانی هگمتانه، استان همدان قطعا در لیست مقاصد گردشگری قرار خواهد گرفت و ثمرات اقتصادی هم از حیث رشد گردشگران خارجی و بین المللی و داخلی افزایش خواهد یافت و هم جامعه محلی می‌توانند از اقتصاد پیرامونی آن استفاده کنند.

 وی با تاکید براینکه ثبت تپه هگمتانه بیست و هفتمین اثر ثبت شده کشور خواهد بود، یاد آور شد: این امر می‌تواند آورده‌های مختلفی من جمله در حوزه اقتصادی داشته باشد که باید با توجه به دستور آقای استاندار، رسانه‌های محترم و مردم عزیز همه برای ثبت این اثر ارزشمند همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم از ثمرات بعدی آن چه اقتصادی و چه به لحاظ رشد صنعت گردشگری بهره‌مند شویم.

حسینی نقش رسانه‌ها را در این رویداد حائز اهمیت دانست و گفت: رسانه‌ها چه مجازی و چه مکتوب همه باید برای اطلاع رسانی و معرفی این اثر قدم بردارند.

وی در پایان ضمن تشکر از اعضای کمیسیون عمران و شهر سازی، افزود: حضور کارشناسان و بررسی زوایای مختلف قطعا برای آماده سازی این اثر برای ثبت جهانی مثمر ثمر خواهد بود.

همه باهم برای ثبت جهانی هگمتانه

همه باهم برای ثبت جهانی هگمتانههمه باهم برای ثبت جهانی هگمتانه

همه باهم برای ثبت جهانی هگمتانه

همه باهم برای ثبت جهانی هگمتانه

همه باهم برای ثبت جهانی هگمتانه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار