مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: یک میلیون و ۸۰۰ هزار اصله نهال برای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان در حال تولید است.
کد خبر: ۱۱۰۷۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۸ 30 May 2023

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: یک میلیون و ۸۰۰ هزار اصله نهال برای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان در حال تولید است.

به گزارش تابناک همدان، اسفندیار خزایی گفت: سهم استان همدان در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، تولید سالانه سه میلیون و ۲۸۰ هزار اصله نهال است.

او با اشاره به اینکه در استان همدان کاشت سه میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال هدفگذاری شده است، افزود: اکنون یک نهالستان دولتی در شهرستان ملایر وجود دارد که از تمام ظرفیت این نهالستان برای کاشت درخت استفاده شده و یک میلیون و ۸۰۰ هزار اصله نهال در این نهالستان تولید شده، اما با توجه به اینکه اولویت اصلی ما تولید نهال است، علاوه بر کشت نهال در نهالستان دولتی، تلاش شده از مسئولیت اجتماعی کارخانجات، معادن و ادارات استفاده شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان تصریح کرد: برای هر شهرستان ۲۰۰ هزار اصله نهال درنظر گرفته شده است که هدفگذاری ۱۰ شهرستان دو میلیون اصله نهال بوده که امیدواریم بتوانیم به هدف برسیم.

خزایی با اشاره به اینکه تاکنون سه میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال در استان همدان با همکاری بخش خصوصی و دولتی تولید شده است، افزود: گونه‌های کشت شده از گونه‌هایی است که کمیته فنی و علمی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت مشخص کرده به طوریکه گونه‌های صنوبر، فضای سبز و جنگلی و شبه جنگلی در این طرح تولید شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه طرحی به نام «هر خانه، یک نهالستان» در حال پیگیری است، تصریح کرد: کیسه‌های پلاستیکی، بذر و آموزش‌های لازم به مردم داده می‌شود تا مردم به ویژه در روستا‌ها نهال تولید کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار