دادستان همدان با بیان اینکه مشکلات مالی و مدیریتی زمینه‌ساز سقوط تیم پاس شد، گفت: تا تعیین تکلیف نهایی هسته اولیه حوزه مدیریتی این تیم، ۱۰ درصد از مطالبات بازیکنان آن تأمین و پرداخت شود.
کد خبر: ۱۱۰۷۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۸ 28 May 2023

دادستان همدان با بیان اینکه مشکلات مالی و مدیریتی زمینه‌ساز سقوط تیم پاس شد، گفت: تا تعیین تکلیف نهایی هسته اولیه حوزه مدیریتی این تیم، ۱۰ درصد از مطالبات بازیکنان آن تأمین و پرداخت شود.

به گزارش تابناک همدان، حسن خانجانی موقر در کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه، که با محوریت ساماندهی تیم فوتبال پاس همدان برگزار شد، اظهار کرد: نشاط و سرزندگی حق نوجوانان و جوانان ما است و این مهم جز با توجه به روحیات آنان و ایجاد زمینه برای تخلیه هیجانات و ایجاد شادی و انگیزه آنان فراهم نمی ‎شود.

وی با بیان اینکه توسعه همه جانبه ورزش را از ضرورت‌های امروز جامعه است، گفت: ورزش به عنوان یکی از مسائل زیربنایی در ایجاد سلامت جسمی و روحی جامعه در پیشگیری از جرایم و ناهنجاری‌های اجتماعی بسیار موثر است و این دادستانی به عنوان مدعی العموم از این حیث به میدان آمده است.

دادستان همدان با بیان اینکه با آمدن تیم پاس به همدان در سال‌های نخستین سرزندگی و نشاط اجتماعی به استان بخشیده شد، تصریح کرد: اما متأسفانه مسایل متعدد سبب از بین رفتن بخش عظیمی از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های این مجموعه ورزشی در جذب نوجوانان و جوانان به ورزش شد.

وی مشکلات مدیریتی و مالی را از جمله موانع موجود بر سر راه پیشرفت تیم فوتبال پاس برشمرد و تصریح کرد: از آنجا که این تیم زیرمجموعه مؤسسه فرهنگی ورزشی شهدای الوند همدان بوده و این مؤسسه با توجه به اسناد موجود مردم نهاد و غیردولتی است، ضرورت دارد تا هرچه سریعتر وضعیت مدیریتی آن تعیین تکلیف شود.

وی افزود: اینکه مدام دنبال مقصر باشیم که چه شد که کار پاس در این ۱۶ سال به این وضعیت نامطلوب رسیده و از آن قهرمانی و برد‌ها فاصله گرفته، در حال حاضر دردی را درمان نمی‌کند، بلکه باید با بررسی دقیق، ایرادات کار، شناسایی و پس از آن با تعیین اولویت‌ها به به ارایه راهکار‌های عملیاتی برای حل مشکلات باشیم. ۱۰ درصد از مطالبات بازیکنان پاس با تلاش دادستان همدان پرداخت می‌شود.

دادستان همدان ادامه داد: پس از تعیین تکلیف هیئت امنا و هیئت مدیره تیم پاس، باید چاره‌ای برای تأمین منابع مالی پایدار با بهره مندی از بخش خصوصی به عنوان حامیان و پشتیبانان مالی اندیشید.

خانجانی موقر گفت: ضروری است تا تعیین تکلیف نهایی حوزه مدیریتی تیم پاس، ۱۰ درصد از مطالبات بازیکنان آن تأمین و پرداخت شود.

حمید عابری منصور مدیرعامل، هادی گلمحمدی سرمربی و دو نفر از بازیکنان تیم فوتبال پاس همدان نیز در این جلسه به بیان مشکلات پرداختند. عدم حمایت‌های مالی ومعنوی برخی دستگاه‌های متولی و دیده نشدن تیم توسط مدیران ارشد استانی و یا عدم پخش زنده مسابقات در شبکه استانی از جمله گلایه‌هایی بود که مطرح شد.

عابری منصور مدیرعامل تیم فوتبال پاس همدان اظهار کرد: کسی در همدان پاس را دوست ندارد.

وی افزود: با توجه به ورود دادستانی برای حل مشکلات تیم، در آینده‌ای نزدیک آن شور و نشاط که باید به تیم پاس و استان بازگردد.

مدیرعامل تیم فوتبال پاس همدان بیان کرد: اگر وضعیت مدیریتی و مالی تیم پاس مشخص شود، می‌توان با تأسیس مدرسه فوتبال به صورت زیربنایی بازیکنانی بومی و حرفه‌ای برای تیم پرورش داد.

گفتنی است فصل جدید لیگ دسته دوم فوتبال کشور نیمه شهریورماه سال جاری آغاز می‌شود و کادر فنی و بازیکنان تیم پاس، به پیگیری‌های دادستان همدان برای ارائه راهکار‌های قانونی به منظور رفع مشکلاتشان چشم امید دوخته اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار