وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع اصحاب رسانه و فرهنگ نهاوند گفت: از هنرمندانی که آثار فاخری در زمینه‌های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، خانواده و جوانی جمعیت تولید کنند حمایت می‌کنیم.
کد خبر: ۱۱۰۷۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸ 27 May 2023

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع اصحاب رسانه و فرهنگ نهاوند گفت: از هنرمندانی که آثار فاخری در زمینه‌های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، خانواده و جوانی جمعیت تولید کنند حمایت می‌کنیم.

به گزارش تابناک همدان، محمدمهدی اسماعیلی در جمع اصحاب رسانه و فرهنگ نهاوند در سالن شهدای فرمانداری نهاوند افزود: به منظور ارتقای فرهنگ و هنر اصیل ایرانی اسلامی در کشور از طرح و آثار هنری فاخری که در زمینه‌های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، خانواده و جوانی جمعیت ایجاد اشتغال تولید شود حمایت می‌کنیم. 

وی در مورد تولید مستند زندگی حاج میرزا محمد سلگی در نهاوند گفت: حاج میرزا محمد سلگی برگ افتخار همه ما و تک تک مردم همدان است و ایشان یکی از قهرمانان عملیات مرصاد است و ما و نماینده نهاوند از تولید مستند زندگی این سردار حمایت مادی و معنوی می‌کنیم. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به درخواست شورای فرهنگ عمومی شهرستان و اصحاب رسانه در مورد ثبت موسسه فرهنگی و هنری شهید حاج میرزا سلگی در نهاوند افزود: به زودی و در اولین فرصت پس از رسیدن مدارک لازم کار ثبت این موسسه را برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری متناسب با فرهنگ ایثار و شهادت و انقلاب اسلامی برای آغاز به کار آن انجام می‌دهیم.

اسماعیلی افزود: هزار میلیارد تومان برای نقشه راه ودطرح ارتقای شاخص‌های فرهنگی متناسب با فرهنگ و شرایط هر منطقه در کشور که در حال تدوین است اختصاص داده می‌شود که در آن برش شهرستانی نیز تعریف شده است. 

 وی گفت: برای اجرای این نقشه مهندسی فرهنگی و تقویت بنیان فرهنگی متناسب با ارزش‌های اصیل ایرانی و انقلاب اسلامی طرح لازم تهیه شده که در این رابطه نقشه فرهنگی استان همدان هفته گذشته رونمایی شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: به منظور اجرای برنامه‌های فرهنگی برای هر استان و شهرستان به دنبال ایجاد یک بودجه ویژه هستیم و برای این کار هزار  میلیارد تومان پیش بینی و تخصیص داده ایم که لازم است متناسب با هر شهرستان در نقاط مختلف کشور بین آنان توزیع شود.

اسماعیلی گفت: بر اساس تحقیقات به عمل آمده ۹۱ درصد جوانان موسیقی پاپ گوش می‌کنند و ۵ میلیون نفر بالای ۲۱ ساعت در هفته بازی‌های کامپیوتری انجام می‌دهند اگر نتوانیم برنامه و حمایت درستی از ان‌ها انجام دهیم به مشکل بر می‌خوریم.

وی گفت: امروز موسیقی پدیده غالب در بین جوانان است که ما بر این اساس کار‌های فرهنگی خوبی را در تهران انجام دادیم و به موفقیت‌هایی نیز رسیدیم نمونه بار این کار اجرای کار سلام فرمانده بود که جهانی شد و مورد حمایت و تایید رهبر معظم انقلاب و نسل نونهال و نوجوان قرار گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: بر اساس برآورد‌های صورت گرفته در دو سال اخیر ۴۰۰ هزار نفر در کنسرت‌هایی که در کشور‌های اطراف ایران برگزار شده بود اقدام به خرید بلیط کرده و در کنسرت‌ها شرکت کرده بودندکه با یک مدیریت درست فرهنگی می‌توان این پدیده‌های فرهنگی را مدیریت ما در یک مقطع ۲۰ روزه در تهران کنسرت‌هایی برگزار کردیم و طی این مدت یک میلیون بلیط با متوسط ۵۰۰ هزار تومان در ایران فروخته شد که البته مکان برگزاری کنسرت‌ها کاملا از طریق دوربین کنترل شده بود و طی این مدت فقط در یکی از کشور‌های اطراف ما کنسرت با حضور یکی از خواننده‌ها برگزار شد.

اسماعیلی با بیان اینکه ما آماده حمایت از آثار فرهنگی فاخر در سطح شهرستان‌ها هستیم گفت: گاهی اوقات در شهرستان‌ها موسیقی آثاری بوجود می‌آید که کل کشور و حتی کشور‌های دیگر را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد که نمونه آن اثر "سلام فرمانده" بود که در شهر لنگرود اجرا شد و پس از آن جهانی شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به بحث لایحه عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: ما در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوباتی را در این زمینه داشتیم و پس از مباحث زیادی که روی آن صورت گرفت گفته شد این یک لایحه قضایی است و دولت نمی‌تواند در آن دست ببرد سرانجام پس از طرح مباحث مختلف دولت تصمیم گرفت این لایحه را با دیدگاه خود به مجلس بفرستد تا پس از تصویب به قانون تبدیل شود.

اسماعیلی در ارتباط با فعالیت‌های قرآنی افزود: اولویت اساسی ما کار‌های قرآنی است و هر جا که فعالیت و برنامه قرآنی انجام شود با تمام قدرت از آن حمایت خواهیم کرد و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد یکی از پایگاه‌های اصلی ما در این زمینه است.

اسماعیلی گفت: ۱۰۳ نفر از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه نهاوند از خدمات بیمه هنرمندان بهره‌مند هستند و ۶۶ نفر نیز عضو صندوق هستند برای تسهیل در عضویت در این صندوق و استفاده از بیمه کارگروه‌های استانی ایجاد شده و هنرمندان با تأیید مدیرکل می‌توانند از این خدمات استفاده کنند، گفت: در بحث کتابخانه سیار ویژه شهرستان نهاوند تا پایان تابستان این مهم انجام خواهد شد در خصوص روستا‌های شهرستان آمایشی صورت بگیرد تا با کمک خیرین بتوانیم کتابخانه‌های موردنیاز را راه‌اندازی کنیم.

اسماعیلی تصریح کرد: برای توسعه و اشتغالات فرهنگی در شهرستان آماده پرداخت تسهیلات داریم.

او گفت: در خصوص بحث مسکن اصحاب رسانه ۲۴ هزار واحد در مسکن و شهرسازی تفاهم‌نامه نوشتیم که تاکنون نیز باتوجه‌به اطلاع‌رسانی پیامکی صورت‌گرفته ۵ هزار نفر از هنرمندان کشور ثبت‌نام کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: نیت از حضور در شهرستان‌ها تبلیغ برای خود و یا دیگران نیست؛ چراکه نمایندگان وظیفه مطالبه‌گری دارند و ما نیز وظیفه پاسخگویی و رسیدگی به مشکلات موجود در شهرستان‌ها و سراسر نقاط کشور را داریم.

اسماعیلی با اشاره به اینکه نمایندگان نقطه اتصال مردم به حاکمیت هستند، گفت: نمایندگان در حوزه انتخابیه خود در جهت پیشبرد مسائل و حل مشکلات کار دشواری نیز دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار