وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : مهمترین جایگاه اعمال پیشبرد و پیشرفت آرمانهای انقلاب اسلامی همین حوزه فرهنگ و ارشاد است.
کد خبر: ۱۱۰۷۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶ 26 May 2023

تحولات مهمی در نظام بودجه فرهنگ ایجاد کردیم

مهمترین جایگاه اعمال پیشبرد و پیشرفت آرمانهای انقلاب اسلامی همین حوزه فرهنگ و ارشاد است.

به گزارش تابناک همدان از ملایر: "محمد مهدی اسماعیلی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز جمعه پنجم خرداد ماه در نشست صمیمی با فعالان فرهنگی شهرستان، اظهار داشت : ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ماموریتی مهم و محوری برای خود تعریف کردیم و هدف اصلی این وزارتخانه در دولت سیزدهم عبور از مرحله سوم یعنی دولت اسلامی و رسیدن به جامعه اسلامی است.

وی جامعه اسلامی را جامعه ای دانست که در آن زیست مومنانه شیوع حداکثری پیدا کند و بیان کرد : جامعه اسلامی جامعه ای اخلاقمند، قانونگرا و منسجم است و برخی پلشتی ها در آن به حداقل خود می رسد.

اسماعیلی مطرح کرد : جامعه ایمانی و اسلامی که مقدمه شکل گیری تمدن نوین اسلامی است باید جامعه ای پیشرو و عامل باشد و نگاه ما در دولت سیزدهم این است که فرهنگ زیر بنای این تحول رو به جلو است.

وی اظهار امیدواری کرد و گفت : من با قوت در این سنگر قرار گرفتم و معتقدم مهمترین جایگاه اعمال پیشبرد و پیشرفت آرمانهای انقلاب اسلامی همین حوزه فرهنگ و ارشاد است.

اسماعیلی از ابلاغ برنامه ای روشن برای سال ۱۴۰۲ به همه بخش های حاکمیتی کشور از جمله ائمه جمعه شهرها و استانداران خبر داد و گفت : تحولات مهمی در نظام بودجه فرهنگ ایجاد کردیم.

اسماعیلی تاکید کرد : اگر میخواهیم فرهنگ ترقی پیدا کند باید آن را از نگاه درجه دومی خارج کنیم، به تعبیر رهبر فرهنگ مثل هوا است و چیزی است که همه باید در همه جهت گیری ها به آن پایبند باشند.

وی با اشاره به تاثیر فرهنگ یک کشور بر رشد اقتصادی آن کشور، عنوان کرد : ما با نگاه اندیشه فرهنگی برآمده از مکتب انقلابی می توانیم تغییرات را در حوزه اقتصاد و دیگر حوزه ها ایجاد کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت : ما با با اتکا به اندیشه امام راحل، معتقد به دیوار کشی در مقابل علم و فناوری جدید نیستیم .

اسماعیلی خاطر نشان کرد : در حساس ترین حوزه یعنی حوزه نرم افزاری جبهه انقلاب اسلامی، مشغول بازسازی و ارتقا این وضعیت هستیم و در این راه نیازمند همراهی مردم و فعالان فرهنگی هستیم.

این مقام مسئول از برگزاری یک المپیاد بزرگ هنری در کشور در تابستان امسال خبر داد و گفت : در همه استان ها در حوزه قرآن صدها عملیات فرهنگی مشترک انجام شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد : در حوزه قرآنی فعالیت های متنوع در کشور ایجاد کردیم و بنای ما ایجاد تعامل و برآوردن چهره های جدید در حوزه فرهنگ و هنر است.

وی برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را یکی از موفقیت های این وزارتخانه دانست و عنوان کرد : با تحول خوب بودجه، امسال شاهد شکوفایی حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهیم بود.

اسماعیلی ملایر را از شهرستان های پیشگام در عرصه فرهنگ و هنر دانست و اضافه کرد: برای فعالیت های قرآنی در این شهرستان پیشنهادات خوبی مطرح شد و ما نیز آماده حمایت همه جانبه از همه فعالیت های قرآنی و فرهنگی در این شهرستان هستیم.

وی با اشاره به برگزاری محافل قرآنی در سازمان سینمایی، اظهار کرد: در مساجد بزرگ تهران و شهرستان ها جلسات قرآنی پرشمار مردمی را با قاریان بزرگ آغاز می کنیم.

اسماعیلی مطرح کرد: مهمترین برنامه در برابر جنگ ترکیبی دشمن گسترش فرهنگ قرآن است و بر تولید فیلم های قرآنی و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت برای تقویت این مهم تاکید داریم .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود : ما نسبت به ملایر حس عاطفی ویژه داریم و از هر طرح فرهنگی در ملایر حمایت می کنیم.

"سلمان اسماعیلی" معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر نیز عنوان کرد : ملایر از ابتدایی ترین روزهای انقلاب و چه بسا قبل از انقلاب لبیک گویان به فرمان امام خمینی، همراه انقلاب اسلامی شدند.

وی تصریح کرد : مردم ملایر در حوادث انقلاب و پس از آن در دفاع مقدس و تمام صحنه های سیاسی کشور، حاضر بودند و تقدیم ۱۱۰۰ شهید گلگون کفن دفاع مقدس به کشور شاهدی بر این ادعاست.

اسماعیلی با اشاره به دو برند جهانی ملایر شامل انگور و مبلمان منبت، افزود : ما را با دو عنوان مبلمان منبت و انگور می شناسند اما افتخار ما ۱۱۰۰ شهید گلگون کفن ملایر و عارفان و فقهای بزرگی چون آیت الله میرشاهولد و فاضلیان است.

وی با بیان اینکه جمعی که امروز محضر آنها هستیم نمایندگانی از جمعیت فعال انقلابی شهرستان هستند، گفت : در این شهرستان و در هر کوی و برزنی، مدافعان انقلاب اسلامی خالصانه پای کار آمده و برای حفظ این انقلاب تلاش کردند.

مقام عالی دولت در ملایر اظهار امیدواری کرد و گفت : امروز وفاق حداکثری بین دولت، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مردم وجود دارد.

معاون استاندار همدان اعلام کرد : گفتمان انقلابی گری از هر روز دیگری در ملایر زنده تر است و آرمان شهر ما این است که بتوانیم روز به روز شرایط را برای ظهور حضرت مهدی (عج) محیا کنیم.

حجت الاسلام" احد آزادیخواه" نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در ادامه برگزاری این جلسات را ارتباط گیری با جریان انقلاب در نقاط مختلف کشور دانست و مطرح کرد: یکی از نکات که مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به آن تاکید کردند شنیدن حرف مردم بود.

وی تاکید کرد : راهبرد اصلی باید مبارزه جدی با واردات بی رویه باشد که تقویت و قوام اشتغال و حمایت صنعتگران را به دنبال دارد.

دکتر "هادی بیگی نژاد" دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در طول تاریخ هر کشور، حاکمیت و دولتی که اقتدار خود را از دست داد زمین خورد، اظهار داشت : اقتدار در بسیاری اوقات توسط همان جبهه و همان افراد شکسته می شود.

وی با تاکید بر لزوم حفظ اقتدار عنوان کرد : روی کار آمدن دولت سیزدهم گفتمان انقلاب را زنده کرد.

بیگی نژاد از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست دولت در هر سفر استانی برای حفظ اقتدار و حمایت از فعالان انقلابی برنامه داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار