معاون باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: امسال ۴۸ درصد از محصول انگور استان همدان از بین رفته است.
کد خبر: ۱۱۰۶۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵ 24 May 2023

معاون باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: امسال ۴۸ درصد از محصول انگور استان همدان از بین رفته است.

 

به گزارش تابناک همدان، حجت‌الله شهبازی با اشاره به اینکه ۱۴ هزار و ۸۵۸ هکتار از باغات انگور استان همدان دچار سرمازدگی شده است، افزود: براساس آمار پارسال ۴۲۸ هزار تن انگور در استان تولید شده بود که امسال ۴۸ درصد به ارزش ۳۰ هزار و ۶۸۱ میلیارد ریال از این محصول از بین رفته است.

او با بیان اینکه ۲۰ هزار و ۱۴۸ هکتار از باغات گردوی استان نیز دچار خسارت سرمازدگی شده است، تصریح کرد: ۲۴ هزار و ۸۱۰ تن از محصول گردوی استان به ارزش ۲۹ هزار و ۷۷۲ میلیارد ریال از بین رفته است.

معاون باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان تاکید کرد: پارسال ۶۶ هزار و ۵۰۰ تن گردو در استان همدان تولید شده است، اما امسال حدود ۲۷ درصد از گردوی استان به علت سرمازدگی بهار از دست رفت.

شهبازی با بیان اینکه ۵۴ هزار و ۷۱۹ هکتار از باغات استان همدان دچار سرمازدگی بهاره شده است، گفت: ۲۷۸ هزار و ۹۳۹ تن از محصولات باغی استان به ارزش ۷۵ هزار و ۶۳ میلیارد ریال دچار خسارت شد.

او با اشاره به اینکه ملایر بیشترین میزان خسارت را داشته است، افزود: ۲۰ هزار و ۶۶۱ هکتار از باغات شهرستان ملایر دچار سرمازدگی شده که در پی این اتفاق، ۱۷۸ هزار و ۳۵۰ تن محصول باغی به ارزش ۳۷ هزار و ۵۷۹ میلیارد ریال از دست رفته است.

معاون باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه نهاوند با ۱۶ هزار و ۳۳ هکتار دومین شهرستان از نظر خسارت سرمازدگی بوده است، افزود: ۲۲ هزار و ۳۹۴ تن محصول به ارزش ۷۰۶۶ میلیارد ریال دچار خسارت سرمازدگی شده است.
شهبازی درباره تولید گل محمدی در استان نیز با اشاره به اینکه سطح باغات گل محمدی استان ۵۰ هکتار افزایش داشته است، گفت: پارسال ۳۸۰ هکتار گل محمدی در استان همدان کشت شده بود که نسبت به سال ۱۴۰۰، ۳۰ هکتار افزایش سطح داشته است.

او گفت: پارسال ۶۷۰ تن گل محمدی از باغات گل استان برداشت شده که نسبت به سال ۱۴۰۰، ۳۱ تن افزایش داشته است.معاون باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه ۶۸۰ هکتار باغ گل محمدی در استان همدان وجود دارد، تصریح کرد: شهرستان ملایر با ۱۹۳هکتار بیشترین سطح باغات گل محمدی را داراست که بیش از ۴۰۱ تن محصول تولید می‌کند.

او گفت: شهرستان بهار ۴۵ هکتار باغ گل محمدی دارد که از این سطح ۵۶ تن محصول تولید دارد و شهرستان تویسرکان با ۴۱ هکتار گل محمدی ۷۰ تن محصول تولید می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار