رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان در حوزه سلامت محیط کار مطالبه‌گر است
کد خبر: ۱۱۰۶۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۳ 24 May 2023

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان در حوزه سلامت محیط کار مطالبه‌گر است

به گزارش تابناک همدان از پایگاه خبری وب‌دا،  محمدمهدی مجذوبی در افتتاحیه دوازدهمین همایش سراسری بهداشت و ایمنی کار اظهار کرد دانشگاه علوم پزشکی همدان دارای چند وجه کاری شامل حوزه بهداشت، درمان و غذا و درمان و خدمات سلامت در جامعه و حوزه آموزش و تحقیقات و پژوهش است و باید در حوزه سلامت محیط کار مطالبه‌گر باشد.

وی افزود: دانشگاه باید در حوزه تولید محصول فعالیت کرده و تحقیقات را مسئله‌محور نموده و با رویکرد جدید برای تولید محصولات دانش‌بنیان تلاش کند و در این راستا تفاهم‌نامه‌های ملی بین مراکز تحقیقات و وزارت متبوع منعقد شده است.

رییس دانشگاه از پیگیری مشکلات ناشی از سلیس کوبی‌های ازندریان و بیماری سیلیکوزیز ناشی از آن خبر داد و گفت: بیماری سیلیکوزیز از معضلات جدی استان است و این موضوع به عنوان یکی از مسائل محیط کار در جلسات استانی پیگری می‌شود.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی پارک علم و فناوری از ۹ ماه گذشته پیگیری شده، اظهار کرد: در شورای گسترش برای راه‌اندازی و تصویب نهایی پارک علم و فناوری، تصمیم‌گیری می‌شود و بستر خوبی برای اساتید، کارشناسان و محققان استان فراهم می‌شود.

 مجذوبی با یادآوری قدمهای جدی دانشگاه در حوزه تولید محصول، از شرکت کنندگان و دست‌اندرکاران برگزاری همایش قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد که همایش سراسری بهداشت و ایمنی کار طبق اهداف از پی تعیین شده موفقیت‌های لازم را کسب کند.

 

انعقاد تفاهم‌نامه مشترک بین وزارت رفاه و دانشگاه علوم پزشکی همدان با محوریت ارتقای ایمنی و بهداشت و ایمنی کار

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان نیز در این همایش با بیان اینکه در دولت سیزدهم همپوشانی خوبی بین مجموعه وزارت کار و وزارت بهداشت ایجاد شد، اظهار کرد: تشکیل کمیته‌های مشترک و کارگروههایی با محوریت مشاغل زیان‌آور در دستور کار است.

یوسف شعبانی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «کارگران بازوی توانمند تولید در کشور هستند» گفت: کارگر، کارفرما و حاکمیت سه ضلع مثلث هستند که دو حوزه اول بار تولید کشور را به دوش می‌کشند و حاکمیت در فضای کسب و کار حامی این دو مورد است.

*۹ هزار مورد بازرسی از حوزه‌های کارگری

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان  با تاکید بر اینکه باید با استفاده حداکثری از نیروی کار برای تولید فعایت کنیم، یادآور شد: در حوزه بازرسی و نظارت بالغ بر ۹ هزار مورد بازرسی از حوزه‌های کارگری وجود دارد که با محوریت حفظ و صیانت از نیروی کار و ایمنی در محیط های کارگری انجام می‌شود.

وی تربیت‌ کنشگر تاثیرگذار بهداشت حرفه‌ای در حوزه حاکمیت را اولویت دانست و افزود: تربیت مسئول ایمنی و تربیت نیروی انسانی ماهر برای تاثیرگذاری در حوزه بهداشت و کار به منظور رفع آسیب در محیط‌های کارگری باید بیش از پیش مورد توجه باشد.

شعبانی با بیان اینکه ۸۰ درصد حوادث و مخاطرات به خاطر نبود مهارت فرد در مواجهه با مخاطرات، حوادث طبیعی و غیرطبیعی است، گفت: سال گذشته ۲۹۵ مورد حادثه و رخداد کار بررسی شد که ۴۰ درصد مخاطرات شغلی مربوط به حوادث ناشی از کار در محیط های ساختمانی بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار