شهردار ملایر خبر داد: در سال جاری راه اندازی پروژه برتر گردشگری "مینی ورلد" اولویت اول شهرداری و شورای شهر ملایر است.
کد خبر: ۱۱۰۶۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴ 23 May 2023

 در سال جاری راه اندازی پروژه برتر گردشگری مینی ورلد اولویت اول شهرداری و شورای شهر ملایر است.


به گزارش تابناک همدان از ملایر: "مجید فرجی" شهردار ملایر در حاشیه تور رسانه‌ای و بازدید خبرنگاران از مینی ولرد با اشاره به اینکه این مجموعه تفریحی ،توریستی مینی ورلد ملایر یکی از پروژه های ارزشمند تفریخی وتوریستی شهر ملایر است اظهار داشت : احداث ۱۳۸ المان از برجسته‌ترین اماکن تاریخی مذهبی و گردشگری کشورهای مختلف جهان در این مجموعه پیش بینی شده است.

شهردار ملایر به ساخت ۹۰ المان و نصب شده در این مجموعه اشاره کرد و گفت : مینی ورلد ملایر این قابلیت را دارد که در سال‌های آینده امکانات بیشتر و فضای بهتری به آن اضافه شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری راه اندازی پروژه برتر گردشگری مینی ورلد اولویت اول شهرداری و شورای شهر ملایر است افزود : ورودی ها ،خروجی ها و پارکینگ مجموعه در حال تکمیل است و پیش بینی می‌شود تا انتهای فصل کاری امسال، این مجموعه تفریحی، توریستی راه اندازی شود.

شهردار ملایر یکی از مهمترین موارد را در این مجموعه تفریحی حصارکشی مجموعه برشمرد و عنوان کرد : با حصار کشی از سرقت تجهیزات و تخریب المان ها و بناهای ساخته شده در مجموعه جلوگیری می شود و تا کنون نیز حصارکشی و دیوارکشی پروژه مینی ورلد انجام شده است.

وی تصریح کرد :بحث آبرسانی کل مجموعه و محوطه سازی و اجرای فضای سبز از دیگر اولویت‌های اصلی این مجموعه است ، مینی ولرد با دو درب ورودی شامل درب ورودی دروازه قرآن و درب براندنبورگ بوده که تا یک ماه آینده دیوار کشی و نرده کشی آنها انجام می شود.

فرجی مطرح کرد : از زمان اجرای این مجموعه بیش از یکصد میلیون تومان اعتبار هزینه شده و تا تکمیل آن بیش از یکصد میلیون تومان دیگر نیاز دارد، که با پیگیری های اعضای شورا و نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ۲۰ میلیارد تومان از منابع ملی در بودجه سال ۱۴۰۲ به این مجموعه تخصیص یافته است که از سوی سازمان شهرداری‌ها پیگیر تخصیص آن هستیم.

شهردار ملایر در ادامه گفت : با افتتاح مینی ورلد شاهد اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم در شهرستان خواهیم بود که با حضور گردشگر و توریست در این پروژه می تواند محرک توسعه شهرستان باشد.

وی برگزاری جشنواره ها ، شامل جشنواره مبل منبت، انگور، خیارشور، آلبالو و ... به صورت متمرکز در این مجموعه را یکی از اهداف دیگر در این مجموعه برشمرد و عنوان کرد: این مجموعه می‌تواند مکانی مناسب برای اجرای جشنواره های مناسبتی به شمار برود.

فرجی در مورد تعیین تکلیف عمارت تاریخی منصوری، اظهار کرد : با تلاش‌های صورت‌گرفته سه دانگ از این عمارت را تملک کردیم و سند مالکیت به نام شهرداری زده شده است.

وی با اشاره به اینکه در مورد سه دانگ باقیمانده با تک‌تک وراث که تعداد زیادی هم هستند، وارد مذاکره شده‌ایم، خاطر نشان کرد: هفته پیش نیز ۱۰۰ متر دیگر از این مجموعه تملک شده است.

وی خبر داد: کار ترمیم و استحکام بخشی بنا را با همکاری وراث زیر نظر مشاور ویژه آغاز کرده‌ایم، به طور قطع استحکام ‌بخشی و ترمیم این بنای تاریخی در جذب گردشگر و رونق بوم گردی نقش مهمی ایفا می کند.

شهردار ملایر همچنین در مورد پروژه میدان تعاون شهر ملایر، عنوان کرد : اهمیت پروژه تا حدی بود که کار مطالعاتی و تحقیقاتی بر روی اجرای طرح های پیشنهادی در مورد این پروژه شش ماه به طول انجامید و در نهایت طبق مصوبه شورای شهر و شورای ترافیک شهرستان مقرر شد میدان تعاون به صورت علمی تخریب و بازسازی شود.

فرجی اضافه کرد : بعد از بررسی های کارشناسی مختلف مقرر شد تقاطع چراغدار در محل میدان تعاون احداث شود که اجرایی شد و ۸۵ درصد مشکل ترافیکی در آن محل رفع شده است.

وی در مورد تعیین تکلیف ساختمان نیمه کاره پارک سیفیه ملایر که سال‌های سال لاینحل باقی مانده بود، بیان کرد : با توجه به آن که عرصه و اعیان پارک سیفیه، موقوفه است به همین علت بسیاری از سرمایه گذاران تمایل چندانی برای ورود به این موضوع نداشتند، در نهایت مقرر شد طبق نظر اعضای شورا و شهرداری با نظر کارشناس مشاور، ساختمان نیمه کاره پارک سیفیه برای احداث هتل مد نظر قرار بگیرد و به زودی به مناقصه گذاشته شده و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.


مجموعه تورستی ،تفریحی مینی ورلد زیر ساختی عظیم برای شهرستان ملایر

حسین بابایی معاون عمرانی شهرداری ملایر در این بازدید مطرح کرد : پروژه مینی ولرد یک زیرساخت گردشگری عظیم برای شهرستان بوده و سایر استان‌ها ملایر را با مینی ورلد می شناسند.

وی گفت : در حال حاضر بسیاری از گردشگران و مسافران از اقصی نقاط کشور برای دیدن این مجموعه تاریخی، تفریحی به ملایر سفر می کنند.

معاون عمرانی شهرداری ملایر با بیان اینکه در حوزه گردشگری پروژه مینی ورلد به عنوان پروژه برتر شناخته شده است بیان کرد : بهره برداری از مینی ورلد بستری مناسب بر ای درآمدزایی و فعالیت های ورزشی، اقتصادی و اجتماعی برای شهرستان فراهم می‌کند.

بابایی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته شهرداری ملایر به صورت مستقل در نمایشگاه بین المللی تهران شرکت کرده است، بیان کرد : در حال حاضر مینی ورلد ملایر برای کشور شناخته شده است و بسیاری از شرکت‌های خصوصی گردشگری منتظر بهره‌برداری از این پروژه هستند تا سرمایه گذاری خود را در ملایر آغاز کنند.

وی اظهار امیدواری کرد و گفت : این پروژه به عنوان "پروژه برتری گردشگری کشور" شناخته شده و قابلیت ماندگاری برای جذب مسافر را دارد و ایجاد بازارچه های مختلف فصلی با غرفه های متنوع و همچنین برگزاری جشنواره های مناسبتی در این مجموعه لحاظ شده است.

بابایی در ادامه افزود : از المان کاخ خاک خورشید به منظور احداث موزه ملایر قدیم یا موزه مردم شناسی و یا موزه مبل منبت استفاده می کنیم و اکثر المان‌های دومنظوره مینی ورلد بیشتر کاربرد گردشگری و عرضه صنایع دستی دارند.

بابایی در مورد پروژه آب‌نمای کف خشک به مساحت ۱۸۰۰ مترمربع تصریح کرد :بزرگترین پارک آبی در غرب کشور در آبنمای کف خشک مینی ورلد ملایر در حال احداث است.
.
معاون عمرانی شهرداری ملایر اظهار داشت : ۸۰ درصد دیوارکشی مجموعه مینی ورلد به اتمام رسیده و پیمانکاران ما به طور همزمان روی ۳۰ المان مشغول به فعالیت هستند.

بابایی با اشاره به اینکه پروژه مینی ورلد ملایر حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش می کنیم در پایان فصل کاری امسال به بهره برداری برسد، خاطر نشان کرد : به طور قطع با رقم خوردن این اتفاق فصل جدیدی برای حوزه گردشگری و اقتصادی ملایر تعریف می شود.

وی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته شهرداری ملایر به صورت مستقل در نمایشگاه بین المللی تهران شرکت کرده است، بیان کرد : در حال حاضر مینی ورلد ملایر برای کشور شناخته شده است و بسیاری از شرکت‌های خصوصی گردشگری منتظر بهره‌برداری از این پروژه هستند تا سرمایه گذاری خود را در ملایر آغاز کنند.

معاون شهردار ملایر اظهار امیدواری کرد و گفت : این پروژه به عنوان "پروژه برتری گردشگری کشور" شناخته شده و قابلیت ماندگاری برای جذب مسافر را دارد و ایجاد بازارچه های مختلف فصلی با غرفه های متنوع و همچنین برگزاری جشنواره های مناسبتی در این مجموعه لحاظ شده است.

وی در ادامه افزود : از المان کاخ خاک خورشید به منظور احداث موزه ملایر قدیم یا موزه مردم شناسی و یا موزه مبل منبت استفاده می کنیم و اکثر المان‌های دومنظوره مینی ورلد بیشتر کاربرد گردشگری و عرضه صنایع دستی دارند.

بابایی در مورد پروژه آب‌نمای کف خشک به مساحت ۱۸۰۰ مترمربع تصریح کرد :بزرگترین پارک آبی در غرب کشور در آبنمای کف خشک مینی ورلد ملایر در حال احداث است.
.
معاون عمرانی شهرداری ملایر اظهار داشت : ۸۰ درصد دیوارکشی مجموعه مینی ورلد به اتمام رسیده و پیمانکاران ما به طور همزمان روی ۳۰ المان مشغول به فعالیت هستند.

بابایی با اشاره به اینکه پروژه مینی ورلد ملایر حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش می کنیم در پایان فصل کاری امسال به بهره برداری برسد، خاطر نشان کرد : به طور قطع با رقم خوردن این اتفاق فصل جدیدی برای حوزه گردشگری و اقتصادی ملایر تعریف می شود.

حجت الاسلام علی سبزینی رئیس شورای شهر ملایر نیز با تاکید بر اینکه بدون شک خود مردم باید بهترین محافظ و نگهبان این مجموعه باشند و آن را به عنوان سرمایه ای برای نسل های آینده حفظ کنند، عنوان کرد: فعلا طراحی و نصب المان های جدید در دستور کار ما نیست و آنچه را که قبلاً طراحی و تعریف شده ساخته و نصب می کنیم .

وی بیان کرد : تیم عمرانی شهرداری تمام تلاش خود را برای به اتمام رساندن این پروژه در حوزه های مختلف به کار گرفته و در آینده نزدیک با تکمیل این پروژه ، شاهد حضور و بازدید مردم و گردشگران از این مجموعه خواهیم بود.


مجموعه تفریحی و توریستی "مینی ورلد (جهان کوچک) ملایر" با وسعتی به مساحت بیش از ۴۸ هکتار، ۱۰ سال گذشته کلنگ زده شد ، مجموعه ای از 138 اثر تاریخی، و مذهبی جهان است که در مقیاسی کوچکتر در شهر ملایردر حال ساخت است.

تاکنون آثار شاخصی همچون تخت جمشید، برج پیزا، پل ورسک، آکروپلیس، برج ایفل، تاج محل، سی‌و سه پل ، اهرام ثلاثه مصر، نیم‌تنه‌های شیلی، آرامگاه حافظ و خیام، کاخ خورشید، دیوار بلند چین، برج قابوس، گنبد کابوس، آبشار نیاگارا، باغ مشاهیر و سردیس‌های مشاهیر ایران و جهان، میدان شهدا و ... در این مجموعه نصب شده و یا در حال تکمیل است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار