امام جمعه همدان:
امام جمعه همدان با بیان اینکه جامعه نیاز به نشاط و شادابی دارد گفت:رسانه‌ها به امیدآفرینی واقعی کمک کنند و این به معنای تعریف، تمجید و بزرگنمایی نیست.
کد خبر: ۱۱۰۶۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۷ 23 May 2023

امام جمعه همدان با بیان اینکه جامعه نیاز به نشاط و شادابی دارد گفت:رسانه‌ها به امیدآفرینی واقعی کمک کنند و این به معنای تعریف، تمجید و بزرگنمایی نیست.

به گزارش تابناک همدان، حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی در دومین نشست اخلاق و رسانه در جمع خبرنگاران گفت: رسانه‌های به خوبی می‌توانند اخبار خوب و نشاط آفرین را احصا و منعکس کنند و این اخبار نباید به طور حتم از سوی مسئولان باشد.

وی افزود: می‌توان فعالیت‌های خوب و موثر صورت گرفته از سوی جهادگران، بسیج سازندگی، فعالان مردمی و موسسه‌های خیریه فعال در همدان همچنین چهره‌های نام آور و نخبه‌های فراموش شده که هر یک بیش از یک اداره کل تلاش و به فرهنگ و تمدن استان کمک کردند را منعکس کرد.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان گفت: به گفته امام صادق (ع) نشانه کرامت جامعه اسلامی سه چیز است و رسانه باید در توسعه این سه مولفه شامل اخلاق نیکو، کنترل خشم و گذشت از خطای دیگران تلاش کنند که هر سه ویژگی در تعامل با دیگران باید رعایت شود.

 شعبانی موثقی تصریح کرد: رسانه‌ها باید به تعدیل اخلاق جامعه، کنترل خشم عمومی و گذشت خطای دیگران توسط افراد کمک کرده و این سه ویژگی با تقویت امید و اعتماد در جامعه محقق می‌شود.

وی درباره واگذاری تریبون نماز جمعه به اقشار مختلف جامعه از جمله فرهنگیان، کارگران و خبرنگاران گفت: مسئولان به اندازه کافی تریبون، رسانه و خبرنگار برای انعکاس عملکرد مجموعه تحت مدیریت دارند بنابراین تریبون نماز جمعه باید در اختیار افرادی که به این ظرفیت دسترسی ندارند برای بیان مطالبات و دغدغه هایشان قرار گیرد.

امام جمعه همدان درباره کرامت انسان گفت: کرامت یکی از ویژگی‌هایی است که خداوند در وجود انسان قرار داده و بزرگی و عظمت یکی از مولفه‌های کرامت است.

شعبانی یادآورشد: تکوین و حقیقت وجودی انسان، بزرگی است همچنین قدرت و توان رسیدن به بزرگی و کرامت در وجود انسان گذاشته شده است.

 امام جمعه شهر همدان اظهار کرد: کرامت و بزرگی انسان از ظرفیت بشر نشات می‌گیرد و نفس و روح انسان محل ادراک، احساسات، ترحم و مهرورزی است که همه ظرفیت‌های بیرونی را در خود جای داده است.

آیت الله شعبانی موثقی گفت: خداوند انسان را تکریم کرد و همه استعداد‌ها و عواطف را در وجود او قرار داد که این کرامت ذات بشر است.

وی با بیان اینکه اسلام حقوق بشر را به معنای واقعی تفسیر کرده است اظهار داشت: کشتار مردم یمن، افغانستان و دیگر کشور‌ها و آواره شدن هزاران کودک نشان دهنده بی توجهی سردمداران آمریکا به موضوع حقوق بشر است.

 امام جمعه شهر همدان با بیان اینکه ما در معرفی مکتب اسلام از نظر حقوق بشر کوتاهی کرده ایم گفت: امام علی (ع) فرمودند: در حکومت علوی حتی باید دنیا و معیشت افراد کافری که خداوند و قیامت را هم قبول ندارد تامین شود چراکه کشور اسلامی نمی‌تواند بپذیرد کسی در فقر زندگی کند.

حجت الاسلام شعبانی موثقی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر کمک به انتخاب درست است اظهار داشت: عده‌ای در جامعه اسلامی زندگی می‌کنند و در اقلیت هستند، اما دولت آن‌ها را به رسمیت شناخته و اسلام برای آن‌ها کرامت قائل شده است.

وی خاطر نشان ساخت: ما نگاه علی ابن ابی طالب (ع) در زمینه حقوق بشر را به خوبی تشریح نکرده ایم بنابراین کشور‌های غربی از روی بازی سیاسی مدعی حقوق بشر شده اند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه کرامت اکتسابی و انتخابی با دین و عقل به دست می‌آید گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در کسب کرامت اختیاری دارند و می‌توانند با عملکرد خود جامعه را به سمت کرامت پیش ببرند.

وی  متذکر شد: از نگاه اجتماعی اسلام، جامعه باید دارای کرامت اکتسابی باشد و به صورت کریمانه اداره شود

رسانه‌ها امیدآفرینی کنندزیرا جامعه نیاز به نشاط و شادابی دارد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار