کد خبر: ۱۰۹۶۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۴ 15 March 2023

با عبور و مرور روزانه در سطح شهر، حتماً با وانت های سیاری مواجه شده اید که با سد معبر در تمامی نقاط شهر بدون آنکه مالیاتی بدهند به راحتی دستفروشی و  کسب در آمد می کنند.

توقف وانت بارها در برخی مناطق، با اشغال بخش عمده ای از معابر، علاوه بر تشدید ترافیک باعث ایجاد مشکلاتی برای مغازدارانی شده است که با اجاره بها، پرداخت مالیات و سایر هزینه ها به فروش کالای خود می پردازند.

مالکان یا رانندگان وانت بارها بدون پرداخت مالیات و اجاره بها مشغول فروش اجناس خود هستند.

با وجود اینکه  مسئولین مدام از طرح برخورد با سد معبرهای وانتی و جا نمایی برای این افراد خبر می دهند ، اما این طرح هنوز به طور جدی اجرا نشده یا تمایلی برای اجرای آن وجود ندارد.

طرح برخورد با خودروهای متخلف طبق آئین نامه ۱۵۹ و ۱۶۳ از جمله وظایف پلیس راهنمایی و رانندگی است و متاسفانه شهرداری به عنوان متولی اصلی  معابر عمومی در این امر مهم فاقد مسئولیت است.

وجود این سد معبر ها در سطح شهر که معضلی برای مدیریت شهری و یک ناهنجاری اجتماعی محسوب می شود، مشکلاتی نظیر تشدید ترافیک شهری، درگیری، تصادف، آلودگی صوتی و... را بر مشکلات موجود در مناطق شهری می افزاید.

هنگامیکه به عنوان یک شهروند خودروی خود را برای لحظه کوتاهی در محل توقف ممنوع یا نامناسب پارک می کنید، توسط پلیس راهنمایی و رانندگی جریمه می شوید اما چگونه است که این خودرو ها با پارک کردن های ساعتی یا حتی شبانه روز در مناطق پارک ممنوع و شلوغ هیچ برخوردی با آنان نمی شود؟

بنابراین انتظار می رود با بالا گرفتن شکایت و اعتراضات شهروندان ، نهادها و سازمان های مربوط ازجمله پلیس راهنمایی و رانندگی،  شهرداری ، فرمانداری ، اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی و اداره صمت ‍ملایر با همکاری به یکدیگر فکری اساسی برای ساماندهی چنین معضلی بکنند.

دستفروشی، معضل حل نشدنی ملایر/ شغلی که بر چهره شهر خط می کشد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار