بانو فاطمه ساعی
کد خبر: ۱۰۹۵۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۲ 08 March 2023

بانوی خیر اندیش فاطمه ساعی، معلم بازنشسته و دبیر برگزیده کشور است که برای او تمبر یادبود هم چاپ کرده اند. این معلم به غایت مهربان و فداکار، سال ۱۳۸۵ منزل مسکونی اش را در تهران به درمانگاه خیریه تبدیل می‌کند وحتی هزینه کادر پرستاری و پزشکی آنجا را نیز خودش می‌پردازد.

به گزارش تابناک همدان، این خیرمدرسه ساز تاکنون دو مدرسه ساخته و امروز کلنگ سومین مدرسه نیز در شهراراک که زادگاهش است همزمان با عید نیمه شعبان به زمین زده شد.

چهره مهربان و دوست داشتنی دارد و می‌گوید مدرسه و شغل معلمی را از کودکی دوست داشتم. قبل از اینکه معلم شوم، خانواده ام مخالف بودند، ولی من اصرار به معلم شدن داشتم و در نخستین دوره تربیت معلم امتحان دادم و بعد از آن راهی دانش سرا و در نهایت معلم شدم و سر کلاس رفتم. همواره بچه‌ها را دوست داشته و دارم. این روز‌ها خیلی از آن‌ها را که حتی خودشان را به من معرفی می‌کنند نمی‌شناسم، اما وقتی می‌بینم یکی شهردار و دیگری قاضی شده و همه موفق هستند، انگار دنیا از آنِ من است.

فاطمه ساعی بانوی خیرمدرسه ساز امروز دغدغه اش تکلیف دخترانی است که بی سرپرست بوده و تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند چرا که این دختران بعد از ۱۸ سالگی حمایت بهزیستی را از دست می‌دهند و عملا وارد جامعه می‌شوند.

وی معتقد است باید فضایی برای این دختران مهیا شود تا بتوانند حرفه و کسب و کاری را آموزش ببینند و از لحاظ اقتصادی خودکفا شده و بدون پشتوانه مالی در جامعه رها نشوند.

بانو ساعی در پایان از بزرگترین خواسته اش که همانا قدم برداشتن در امورات خدا پسندانه است، می‌گوید که دوست دارد عمرش را صرف علم، آموزش و اقدامات خیرخواهانه نماید.

واقف خیر اندیش

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار