رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر گفت: همزمان با روز درختکاری ۶ هزار اصله نهال در سطح این شهرستان توزیع و کاشت بیش از یک‌هزار اصله نهال در مجموعه تفریحی و توریستی بام ملایر و بوستان‌های این شهر آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۹۵۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۴ 06 March 2023

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر گفت: همزمان با روز درختکاری ۶ هزار اصله نهال در سطح این شهرستان توزیع و کاشت بیش از یک‌هزار اصله نهال در مجموعه تفریحی و توریستی بام ملایر و بوستان‌های این شهر آغاز شد.

به گزارش تابناک همدان از ملایر : روز دوشنبه در آئین روز درختکاری در مجموعه بام ملایر اظهار کرد: از امروز توزیع ۶ هزار گونه نهال در سطح شهرستان ملایر آغاز شد که همزمان با روز درختکاری بیش از یک‌ هزار اصله نهال به همت شهرداری ملایر در مجموعه بام و جاده سلامت، بلوارها و بوستان‌های شهر کاشته شد.

وی بیان کرد : با کمک دهیاران کاشت بیش از یک‌هزار اصله نهال نیز از امروز در محوطه‌های روستایی و آرامستان‌های روستایی آغاز شد.

زنگنه خبر داد: در مجموع توزیع ۶۰۰ هزار اصله نهال شامل ۳۰۰ هزار نهال گلدانی و ۳۰۰ هزار نهال ریشه‌ای که در نهالستان قدس ملایر تولید شده، در سطح استان همدان آغاز شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر با اشاره به شعار امسال هفته منابع طبیعی درخت برای زندگی، با هم بکاریم برای ایران سرسبز؛ ایران قوی عنوان کرد : در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت همزمان با هفته منابع طبیعی، هشت هزار اصله نهال در پارک جنگلی ازندریان به یاد هشت هزار شهید استان کاشته می‌شود.

زنگنه با بیان اینکه در این مراسم از طرح مردمی یک میلیارد درخت رونمایی می‌شود، افزود : شهر ملایر شهر جنگلی نیست، اما با مشارکت مردم پس از انقلاب تاکنون ۸۰۰ هکتار جنگل‌کاری انجام شد.

وی تصریح کرد : قبل از انقلاب در حوزه آبخیز، حتی یک مورد مطالعه و اجرای حوزه آبخیز نداشتیم که پس از انقلاب ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی این شهرستان مطالعه و حدود ۶۰ هزار هکتار عملیات آبخیزداری انجام شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر اضافه کرد: با اختصاص اعتبارات سفر استانی رئیس جمهور، عملیات آبخیز ۶۰ هزار هکتار مابقی تا حدود سه سال آینده اجرا می‌شود و ۱۰۰ هزار هکتار دیگر نیز طی سال‌های آینده انجام خواهد شد.

کاشت یک‌هزار اصله نهال در نقاط مختلف شهر

مجید فرجی شهردار ملایر نیز در این آئین مساحت فضای سبز شهری ملایر را ۳۷۰ هکتار عنوان کرد و عنوان کرد: ملایر دارای ۵۷ پارک و بوستان با سرانه فضای سبز شهری ۲۲ مترمربع است و مساحت کمربند سبز و جنگل‌کاری آن ۵۲ هکتار است.

وی تصریح کرد : از ابتدای مهر امسال کاشت بیش از ۱۰ هزار اصله نهال در بلوارها و بوستان‌های سطح شهر آغاز شد و تا پایان اسفند ادامه دارد و امروز نیز همزمان با روز درختکاری، بیش از یک‌هزار اصله نهال در نقاط مختلف شهر کاشته می‌شود.

فرجی مطرح کرد : تاکنون طرح آبیاری نوین در بلوار آیت‌الله میرشاهولد به طول ۲ کیلومتر، بلوار مبل و منبت شهر مطهری به طول سه کیلومتر، بلوار و میدان نبوت، بلوار جانبازان، میدان قائم و میدان شهید شاملو به طول یک کیلومتر، بلوار سیف‌الدوله به طول ۹۰۰ متر، خیابان زرینی و مجموعه مینی‌وُرلد یا جهان کوچک انجام شد.

شهردار ملایر اجرای طرح مدرسه سبز و کاشت درخت با مشارکت دانش‌آموزان در ۱۰ مدرسه همزمان با هفته درختکاری را از دیگر برنامه‌های هفته درختکاری عنوان کرد و خاطر نشان کرد: به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز، ۱۵ هزار گلدان گل شب‌بو، پنج میلیون نشاء گل بنفشه، ۱۰ هزار نشاء گل‌های بهاری همچون گل همیشه بهار و لاله کاشته شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار