سازمان دامپزشکی کشور با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد همه گوشت‌های واردشده به کشور تا امروز، عاری از هرگونه بیماری و آلودگی بوده است و خوشبختانه تمام گوشت‌های وارداتی به کشورمان که هم اکنون توزیع شده یا وارد بازار شده است؛ از قبل تحت کنترل حداکثری ناظران و کارشناسان دامپزشکی قرار داشته و کاملا بهداشتی تشخیص داده شده است.
کد خبر: ۱۰۹۵۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۳ 04 March 2023

سازمان دامپزشکی کشور با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد همه گوشت‌های واردشده به کشور تا امروز، عاری از هرگونه بیماری و آلودگی بوده است.

به گزارش تابناک همدان، سازمان دامپزشکی کشور در اطلاعیه خود ضمن اعلام توقف موقت واردات گوشت قرمز و هرگونه فرآورده‌های پروتئینی دامی از برزیل به جهت سلامت و بهداشت جامعه اعلام کرد؛ خوشبختانه تمام گوشت‌های وارداتی به کشورمان که هم اکنون توزیع شده یا وارد بازار شده است؛ از قبل تحت کنترل حداکثری ناظران و کارشناسان دامپزشکی قرار داشته و کاملا بهداشتی تشخیص داده شده است.

این سازمان افزود هیچ نگرانی در خرید و مصرف آنچه تاکنون خریداری شده یا از گوشت‌های موجود کنونی در فروشگاه‌های محل عرضه مجاز و تحت نظارت دامپزشکی است، وجود ندارد.

سازمان دامپزشکی کشور در عین حال با استناد به گزارش رسمی وزارت کشاورزی برزیل که اعلام کرده به دلیل شناسایی یک مورد ابتلا به جنون گاوی در ایالت پارا این کشور، ایران واردات گوشت از سراسر برزیل را متوقف کرده، یادآور شده است: البته به استثنای ایران که وزارت کشاورزی برزیل هم نام کشور ایران را برده است، کشور‌های اردن و تایلند به طور موقت واردات گوشت گاو از سراسر این کشور را متوقف کرده‌اند، زیرا مقامات برزیل در حال بررسی یک مورد ابتلا به بیماری جنون گاوی از ایالت پارا در این کشور هستند.

البته وزارت کشاورزی برزیل در بیانیه‌ای تایید کرد که روسیه نیز واردات گوشت از ایالت "پارا" را پس از کشف یک مورد بیماری جنون گاوی در این ایالت متوقف کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار