شهردار همدان با اشاره به بهره برداری یکصد پروژه عمرانی شهرداری گفت:این پروژه‌های با اعتباری بالغ بر ۳۷۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان افتتاح شد
کد خبر: ۱۰۹۲۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۳ 11 February 2023

شهردار همدان با اشاره به بهره برداری یکصد پروژه عمرانی شهرداری گفت:این پروژه‌های با اعتباری بالغ بر ۳۷۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان افتتاح شد

به گزارش تابناک همدان سید مسعود حسینی در جشن بهره برداری بیش از یکصد پروژه عمرانی شهرداری همدان گفت: انقلاب اسلامی شاید امروز برای ما تکراری شده باشد، اما یک انقلاب اگر به منصه ظهور بخواهد برسد مولفه‌های زیادی می‌خواهد که در این فراز و نشیب‌های ۴۴ ساله و گذر از اغتشاشات در ایام اخیر ملاحظه شد هر انقلابی معنای انقلاب نخواهد داشت بلکه نیازمند رهبری کاریزماتیک همچون امام راحل (ره)، خون مقدس شهدا برای تداوم آن و رهبری‌های حکیمانه فردی همچون مقام معظم رهبری برای به ثمر نشستن آن بسیار تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: اعتقاد داریم که با نگاه ویژه و اهمیت ویژه‌ای که به شهرداری‌ها به عنوان یک نهاد موثر و یکی از اصلی‌ترین نهاد‌های اجرایی که می‌تواند پروژه‌های اجرایی را در سطح کشور ایفا کند وجود داشته باشد وضعیت کشور از این هم بهتر می‌شود.

شهردار همدان یادآور شد: در سال جاری بودجه ۲ هزار و ۱۸۰ میلیارد تومانی را با همکاری و تصویب شورای اسلامی شهر همدان در دستور کار قرار دادیم و در بحث اصلاحیه بودجه اصلاحیات نیز تقدیم شورا شد به عنوان پرونده کاری شروع سالجاری رقم خورد و تا پایان سال تمامی پروژه‌ها پیگیری خواهند شد.

حسینی اضافه کرد: ۶۴ درصد بودجه سالجاری به بودجه‌های عمرانی و ۳۶ درصد بودجه صرف هزینه‌های عمومی شد.

وی با بیان اینکه در استاندارد بودجه بندی، بودجه عمرانی نباید کمتر از ۴۰ درصد باشد، افزود: شهرداری همدان طبق سنوات گذشته در حدود ۶۰ درصد بودجه سالجاری را برای مباحث عمرانی لحاظ کرد.

شهردار همدان با بیان اینکه هزینه نگهداشت شهر در سالجاری ماهانه ۶۰ میلیارد تومان بود، عنوان کرد: این هزینه سال آتی به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش خواهد داشت بنابراین هزار ۲۰۰ میلیارد بودجه پیشنهادی سال آتی تقدیم شورای شهر همدان شد که تقریبا ۶۱ درصد صرف بودجه عمرانی و ۳۸ درصد بودجه نیز صرف هزینه‌های عمومی می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه اتمام پروژه‌های نیمه تمام به عنوان رویکرد اصلی اعلام کردیم، ادامه داد: مصداق عینی آن دو پروژه پل غدیر و سردار همدانی به عنوان نماد عمرانی شهر همدان است با اینکه از موعد افتتاح ان گذشته امید است طرف چند روز آینده با مساعد شدن شرایط جوی آسفالت ریزی شروع شود و افتتاحیه ویژه‌ای را برای آن‌ها خواهیم داشت.

شهردار همدان ادامه داد: سالجاری بیشتر از صد هزار تن آسفالت در سطح معابر شهر فرش شده که ۸۰ درصد این پروژه را سازمان عمران شهرداری انجام داده است و ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به حمل و نقل عمومی گفت: در بحث حمل و نقل ۱۲ دستگاه اتوبوس خریداری و مجوز خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر نیز صادر شده که به دنبال تامین منابع مالی آن هستیم.

حسینی ادامه داد: ۱۵ دستگاه اتوبوس بازسازی و تعمیر شده و با استخدام ۴۵ نفر راننده و تقاضای استخدم ۵۰ نفرراننده به استانداری ارسال شده است.

شهردار همدان تصریح کرد: با توجه به اتمام پروژه‌های نیمه تمام، پروژه پل مدرس و میدان امام حسین (ع) را خواهیم داشت که فاز اجرایی آن‌ها عملیاتی خواهد شد.

به گفته وی، در بحث سرمایه گذاری کار‌های مطالعاتی چندین پروژه مختلف شامل بام تور، گسترش بازار خودرو، پارک آمادای، پارک آبی، شهرک سلامت، شهر فرش، بیمارستان یکهزار تخت خوابی، کارخانه سیمان و سرمایه گذاری برای بلند مرتبه سازی در حال انجام است

حسینی اشاره کرد: به دنبال احداث بازار بزرگ اسلامی هستم که با اجرای آن قطعا در درآمد پایدار شهر همدان تاثیرگذارخواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار