مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی همدان با اشاره به اینکه برای صیانت از حقوق مردم، ترازوی اصناف و کمیت و کیفیت اجناس مورد بررسی دقیق قرار می گیرد گفت: خروجی بازرسی ها و شکایات مردمی نشان می دهد که بیشترین میزان تخلفات اصناف در استان در زمینه کم فروشی است.
کد خبر: ۱۰۹۱۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵ 11 February 2023

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی همدان با اشاره به اینکه برای صیانت از حقوق مردم، ترازوی اصناف و کمیت و کیفیت اجناس مورد بررسی دقیق قرار می گیرد گفت: خروجی بازرسی ها و شکایات مردمی نشان می دهد که بیشترین میزان تخلفات اصناف در استان در زمینه کم فروشی است.

به گزارش تابناک همدان، جعفر امیری پریان در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه ستاد پایش کیفیت و کمیت به‌ منظور کنترل‌ کیفی و مقابله با هرگونه کم فروشی و ارتقای کیفیت زندگی مردم راه اندازی شده است اظهار داشت: پرونده متخلفان به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال می شود.

وی ادامه داد: در صورتی که در گزارش‌های فنی محرز شود ترازوی فروشندگان و یا سودجویان از دقت کافی برخوردار نیست به‌طور قطع برخورد قضایی انجام خواهد شد.

امیری پریان افزود: برای اجرای هر چه بهتر این طرح، جلسات کارگروه ستاد پایش کمیت برای کنترل و نظارت بر کم‌فروشی محصولات در اداره‌کل استاندارد استان به صورت منظم برگزار می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان همدان، کالیبره شدن (اندازه‌گیری و تعیین صحت وسیله اندازه‌گیری) ترازوها را مهمترین دستور کاری این اداره کل اعلام و تصریح کرد: حق همه مردم است که برچسب استاندارد را بر روی ترازوها ببینند و کم فروشی به جد پیگیری می شود.

امیری پریان، رصد کم‌فروشی و نظارت بر آن را مهمترین اولویت‌ کاری این سازمان در دولت مردمی سیزدهم برشمرد و افزود: طبق تاکیدات رئیس جمهور این سازمان موظف است بدون کمترین ملاحظه و مسامحه‌ای از کم‌فروشی رسمی و تولید یا توزیع کالای بی‌کیفیت و غیراستاندارد در کشور جلوگیری کند.

وی با اشاره به اینکه کم فروشی از نظر شرعی و اخلاقی خطا است افزود: امروز در موقعیتی قرار داریم که باید با تداوم بیشتر در عرصه های مختلف از جمله آسانسورها ورود و قاطعانه عمل کنیم.

امیری پریان اظهار داشت: سامانه ۱۵۱۷ اداره کل استاندارد به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش و شکایات مردمی در زمینه کالاهای غیر استاندارد است و شکایت های مردمی در این سامانه ثبت و در اسرع وقت برای رسیدگی در اختیار کارشناسان مربوطه قرار خواهد گرفت.

مدیر کل استاندارد همدان تصریح کرد: نمونه‌برداری از سطح بازار و واحدهای تولیدی به طور مرتب انجام و داده‌ها به واحد اوزان کشور ارسال می‌شود که این موضوع نشان از هدفمندی و تاکید سازمان ملی استاندارد و مجموعه دولت بر امر کم‌فروشی دارد.

امیری پریان با اشاره به اینکه در صورت عدم گواهی استاندارد بیمه آسانسور موضوعیت ندارد، گفت: ساختمان‌های خصوصی که گواهی استاندارد ندارد، باید به سازمان استاندارد مراجعه کنند.

مدیرکل استاندارد استان همدان با تأکید بر اهمیت استانداردسازی بتن و مصالح ساختمانی، اظهار کرد: استفاده از بتن و مصالح استاندارد در ساخت و سازها بسیار موثر است بنابراین کوتاهی در این امور ترک فعل محسوب می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار