شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و نمایشگاه ملی صنایع دستی با حضور پرشور مردم به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۱۰۹۱۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷ 11 February 2023

شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و نمایشگاه ملی صنایع دستی با حضور پرشور مردم به کار خود پایان داد.
به گزارش تابناک همدان به نقل از میراث آریا، با رسیدن چهارمین روز از شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سی و ششمین نمایشگاه صنایع دستی، می‌توان گفت که امروز، شلوغ‌ترین و پر بازدیدترین روز نمایشگاه چه از سوی مسئولان و چه از سوی بازدیدکنندگان و گردشگران داخلی و خارجی بود.

در روز‌های نخست، شلوغی نمایشگاه از حدود ساعت ۱۰ شروع می‌شد و حوالی ساعت ۱۲ به اوج خود می‌رسید، اما امروز از حوالی ساعت ۸ صبح، ورودی‌های نمایشگاه شلوغ و مملو از جمعیت بود تا جایی که بسیاری برای پارک خودروهایشان با مشکل مواجه شدند.

امروز مهمانان بسیاری از جمله سید عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری صنایع دستی و میزبان رویداد؛ احمد وحیدی، وزیر کشور؛ حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی؛ علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، جواد اوجی وزیر نفت، حسن کوشش تبار معاون اقتصادی وزیر کشور، روح‌الله ایزدخواه نماینده مجلس و دبیر کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی و … برای بازدید از نمایشگاه حضور پیدا کردند.

با حضور مسئولان در نمایشگاه؛ مردم با حضور گسترده در اطراف آن‌ها به گفتگو با مدیران می‌پرداختند و از گپ‌های خودمانی سیاسی و اقتصادی گرفته تا اجتماعی و فرهنگی در این میان رد و بدل می‌شد.

در گوشه دیگر، اما صف‌های طولانی دیگری به منظور بازدید از غرفه‌های استانی، عکس با گروه‌های عشایری، نگارش نقش حنا توسط بانوان هنرمند استان هرمزگان، عکس با لباس‌های اقوام مختلف ایرانی و … نیز شکل گرفته بود، به نوعی که حتی ورود به دیگر غرفه‌ها را سخت کرده بود.

نکته‌ای که از نگاه حداد عادل نیز دور نماند و درباره بازدید از غرفه‌های نمایشگاه گفت: فکر نمی‌کردم تا این اندازه از این نمایشگاه استقبال شده باشد که حرکت در راهرو‌ها سخت باشد و باید به شما تبریک بگویم. از سویی هم مردم هم خیلی با علاقه از این نمایشگاه بازدید و هم خرید می‌کنند، آنهم در یک فصل برفی و هوای سرد و این استقبال امیدوار کننده است.

از جمله نکات دیگر قابل توجه در این میان حضور کودکانی بود که علی‌رغم هوای سرد و برفی، همراه با خانواده‌های خود به نمایشگاه آمده بودند و هیچ کدام از سالن‌های نمایشگاه، خالی از جمعیت و خالی از صدا و همهمه کودکان و نوجوانان نبود.

گروه‌های استانی نیز با پوشیدن لباس‌های زیبای محلی خود، در غرفه‌ها حضور داشتند و بسیاری را به خریدن پوشاک سنتی و محلی ترغیب می‌کردند.

ساعت هر چه از حوالی صبح به ظهر و پایان نمایشگاه نزدیک می‌شد، بر شلوغی جمعیت در تمامی سالن‌ها افزوده شد، ناگفته نماند که استقبال مردم از هنرنمایی‌های ارزشمند گروه‌های عشایری و پذیرایی‌هایشان در محوطه بیرونی سالن‌های نمایشگاه تا جایی زیاد بود که در مقابل بسیاری از چادر‌های عشایر شاهد تجمع سرزنده و گرفتن فیلم و عکس بازدیدکنندگان با هنرمندان استانی بودیم.

در آخرین روز حتی سرمای هوا که با بارش برف دیروز بیشتر شده بود هم بر کاهش حضور بازدیدکنندگان اثر نداشت و بسیاری از گروه‌های بازدیدکننده و غرفه داران مشغول برف بازی خارج از سالن‌ها و محوطه اصلی نمایشگاه بودند که تماشای آن هم خالی از لطف نبود.

نکته دیگری که برگزاری نمایشگاه گردشگری را نسبت به دیگر نمایشگاه‌ها، پرشورتر می‌کند، روح زندگی، همدلی، طراوت و حال خوبی است که در آن وجود دارد. رنگین کمانی زیبا از اقوام ایرانی.

این رویداد در کنار به نمایش گذاشتن آداب و رسوم اقوام مختلف ایران، معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فرهنگی و هنری بانوان و مردان ایران زمین، تصویر مثبت و واقعی ایران در حوزه گردشگری و صنایع دستی را پیش روی تمامی بازدیدکنندگان و گردشگران داخلی و به ویژه گردشگران خارجی قرار داد تا ضمن ارائه تصویری حقیقی از آنچه در ایران می‌گذرد، گامی در جهت مقابله با پدیده ایران هراسی باشد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار