کد خبر: ۱۰۹۱۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۳ 06 February 2023

فرمانده سپاه همدان با بیان اینکه والفجر ۸ از بی‌نظیرترین عملیات‌های دفاع مقدس از نظر تاکتیک بود گفت: چگونگی عملیات والفجر ۸ جزء مباحث دانشگاه‌های نظامی است.

به گزارش تابناک همدان از تسنیم، سردار مظاهر مجیدی در جمع معتکفین شهر همدان اظهار داشت: یکی از عملیات‌های بزرگ دوران دفاع مقدس از نظر کمی و کیفی عملیات والفجر ۸ بود که سالروز این عملیات نزدیک است.

وی با اشاره به موقعیت "سیاسی، اجتماعی، اقتصادی" شهر آبادان افزود: بعد از اینکه امام خمینی فرمودند "محاصره آبادان باید شکسته شود"، آبادان تا پایان جنگ به دست رژیم بعث نیفتاد و این شهر حفظ شد.

مجیدی عنوان کرد: سلسله عملیات‌های فتح المبین، بیت المقدس، رمضان و طریق القدس عمدتا در خاک ایران انجام گرفت و آزادسازی زمین و گرفتن اسیر از عراقی‌ها در این عملیات‌ها بیشتر بود، ولی چرا والفجر ۸ مهمتر بود، چون اهدافی برای عملیات والفجر ۸ تعیین شد تا منطقه‌ای را برای درگیری با عراقی‌ها جهت فریب دشمن انتخاب کنیم.

فرمانده سپاه استان همدان گفت: تاثیر عملیات والفجر ۸ در پایان جنگ بیشتر بود، پشتیبانی جنگ برای عراقی‌ها در مکانی بود که ما می‌خواستیم آن را به دست بیاوریم و برای این منظور باید دشمن را در منطقه دیگر مشغول می‌کردیم تا به این هدف دست یابیم و این وظیفه بر عهده سپاه قرار داشت و در این راستا منطقه هورالعظیم و جزیره ام‌الرصاص برای فریب دشمن انتخاب شد.

مجیدی اظهار داشت: خبرنگاران داخلی جای عملیات را منعکس کردند و بعد از اینکه دشمن متوجه اشتباهش شد نیرو‌های خود را به طرف آبادان و فاو حرکت داد و عراقی‌ها برای رسیدن به فاو تلفات زیادی را متحمل می‌شدند و ما عامل نیروی انسانی و آتش خود را در یک نقطه متمرکز کردیم و در والفجر ۸ کار بزرگی را انجام دادیم و این برای بسیاری از فرماندهان جای سوال بود که چگونه از اروند رد شدید.

مجیدی اعلام کرد: برای نخستین بار در عملیات کارخانه نمک از بیسیم استفاده نکردیم و با استفاده از سیم به خاکریز عراقی‌ها نزدیک شدیم و به لطف خداوند عملیات کارخانه نمک از بهترین عملیات‌ها بود که بیشتر ۱۳ شهید نداشتیم و توانستیم منطقه بزرگی را از عراقی‌ها بگیریم.

وی با بیان اینکه در عملیات والفجر ۸ به تمام خواسته‌های مورد نظر دستیابی پیدا کردیم افزود: در این عملیات توانستیم گلوگاه عراقی‌ها را که به دریای خلیج فارس وصل می‌شد بگیریم و اجازه ورود عراقی‌ها و صدور نفتشان را ندادیم.

فرمانده سپاه همدان گفت: دفاع مقدس در دوران دفاع مقدس متوقف نشده و هر چه به زمان ظهور نزدیک می‌شویم فتنه‌ها بیشتر و شرایط سخت‌تر می‌شود و دشمن نیز صحنه‌ها را هر روز با یک نیرنگ طراحی می‌کند.

مجیدی بیان کرد: مقام معظم رهبری بیان می‌دارند که من به آینده باور دارم، ولی خیلی‌افراد در جامعه به این باور ندارند امروز رسالت بزرگ جهاد تبیین بر دوش ما قرار دارد و باید فاصله بین نسلی که ایجاد شده رفع و رجوع شود و در این راستا مردم مومن و ولایت مدار باید برای هدایت فرزندان نسل جدید ایران گام بردارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار