معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت : همزمان با ایام دهه فجر ۱۷۱ پروژه با یک‌هزار و ۶۰ میلیارد تومان در ملایر در حوزه‌های مختلف عمرانی، آموزشی، فرهنگی، ورزش، اقتصادی و خدماتی افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۰۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۹ 01 February 2023

همزمان با ایام دهه فجر ۱۷۱ پروژه با یک‌هزار و ۶۰ میلیارد تومان در ملایر در حوزه‌های مختلف عمرانی، آموزشی، فرهنگی، ورزش، اقتصادی و خدماتی افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

به گزارش تابناک همدان از ملایر :سلمان اسماعیلی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ملایر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از این تعداد ۱۶۴ پروژه به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات اجرایی هفت پروژه نیز آغاز خواهد شد.

وی خبر داد : افتتاح طرح توسعه شرکت کیان‌کُرد با ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار توسط بخش خصوصی  از شاخص‌ترین پروژه‌های در دهه فجر امسال است ،که با اجرای طرح توسعه این شرکت، سهم ملایر از بازار تولیدی منسوجات لاستیک کشور از ۳۵ درصد به بیش از ۵۵ درصد می‌رسد.

فرماندار ملایر از افتتاح سایت پرتوانگاری محصولات کشاورزی در دهه فجر خبر داد و افزود: سایت کیان‌وینسا که سال‌ها تعطیل شده بود، احیا و به سایت پرتوانگاری محصولات کشاورزی تغییر یافت و توافق‌های لازم و قراردادها با سازمان انرژی اتمی امضا شده که امیدواریم محمد اسلامی رئیس این سازمان طبق هماهنگی‌های قبلی، برای افتتاح در ملایر حضور پیدا کنند.

اسماعیلی اظهار امیدواری کرد و گفت : راه‌اندازی این سایت برای ملایر به واسطه جهانی شدن انگور و میزان تولید بالای این محصول، حیاتی است که بتوانیم محصولات کشاورزی را با فناوری‌های نوین پرتوانگاری کنیم.

وی مطرح کرد : با پرتوانگاری می‌توانیم سهم این شهرستان را در تازه‌خوری میوه‌ها و صادرات به شکل خاصی ارتقا دهیم و یک فناوری جدید و اقدامی در راستای تحقق شعار سال و استفاده و تولید دانش‌بنیان و ایجاد اشتغال است.

معاون استاندار همدان اعتبار ریالی سایت پرتوانگاری محصولات کشاورزی را ۲۵۰ میلیارد تومان و ارزی پنج میلیون دلار عنوان کرد و گفت: جمعه همزمان با سومین روز دهه فجر این ۲ پروژه شاخص با حضور استاندار همدان و جمعی از مسئولان به بهره‌برداری می‌رسد.

نماینده عالی دولت در ملایر مجموع اعتبارات استانی این شهرستان در سال‌جاری را ۱۳۳ میلیارد تومان و اعتبارات ملی را چهار میلیارد تومان عنوان کرد و بیان کرد : در سفر استانی رئیس جمهور به استان همدان نیز یک‌هزار و ۹۲۸ میلیارد تومان به این شهرستان اختصاص یافت که در مجموع اعتبارات امسال ملایر بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان است.

وی اظهار کرد : طبق تدابیر دولت سیزدهم، کسری بودجه نخواهیم داشت و با اختصاص اعتبارات و عبور از فصل سرما، ملایر به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل می‌شود.

معاون استاندار همدان با اشاره به عملیات اجرایی پروژه‌های بزرگی که سال‌ها معطل مانده بود، اضافه کرد : نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی ملایر از جمله این پروژه‌ها است که پس از پیگیری‌های انجام شده، عملیات اجرایی آن آغاز شده و با اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان توسط وزارت نیرو در دست اجرا است.

وی در ادامه گفت : چهار بانده محور ملایر-آورزمان- نهاوند، راه‌آهن همدان- ملایر و بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی از دیگر پروژه‌هایی است که در دست اقدام است و به‌تازگی ۱۷ هکتار زمین برای احداث بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی جانمایی شده و در ردیف اعتباری بودجه قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول با اشاره به رشد صادرات این شهرستان در ۹ ماهه امسال، افزود : در مدت یاد شده حدود ۳۵ میلیون دلار انواع کالا در این شهرستان صادر شد که ۱۹.۶۱ درصد سهم صنعت و ۱۵.۲۷ درصد سهم کشاورزی بود که در مجموع ملایر ۴۴ درصد از صادرات استان همدان را به خود اختصاص داد.

اسماعیلی گفت : در حوزه صنعت بالغ بر ۱۰ میلیون دلار نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد صادرات داشتیم و در حوزه کشاورزی از ۲۵ میلیون دلار صادرات، ۱۰ میلیون دلار کاهش داشتیم که این روند به معنی کاهش تولید نبوده، بلکه متوجه سازمان استاندارد استان همدان و استانداردهای دوگانه‌ است.

اسماعیلی در ادامه عنوان کرد : سهم ملایر در حوزه صنایع دستی با وجود دارا بودن برند جهانی مبلمان منبت، صفر است و در این حوزه شناخت کافی از بازارهای جهانی نداریم و در طراحی، رنگ و مدل و طرح تجاری مبلمان منبت خلاقانه عمل نکردیم.

فرماندار ویژه ملایر ایجاد منطقه ویژه اقتصادی را نجات‌بخش تولید دانست و تصریح کرد : منطقه ویژه اقتصادی ملایر که حدود ۱۵ سال پیش مجوز آن صادر شده بود، در دستور کار دادیم و زمین‌های مستعد را شناسایی و در مرحله نخست ۳۰۰ هکتار زمین را شناسایی کردیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار