مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر گفت :در حوزه بهداشت و درمان شهرستان، اقدامات و دستاوردهای این حوزه در حال حاضر قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست و به برکت انقلاب و نظام، خدمات قابل ملاحظه‌ای به مردم ارایه می‌شود
کد خبر: ۱۰۹۰۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲ 01 February 2023

در حوزه بهداشت و درمان شهرستان، اقدامات و دستاوردهای این حوزه در حال حاضر قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست و به برکت انقلاب و نظام، خدمات قابل ملاحظه‌ای به مردم ارایه می‌شود.

به گزارش تابناک همدان از ملایر ؛ کریم میرزایی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سی امین سفر استانی رئیس جمهور به استان همدان،مجوز ساخت بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی ملایر به عنوان یکی از دستاوردهای مهم این سفر صادر شد و هم اکنون با حمایت فرماندار ملایر ،زمین مورد نیاز برای احداث این بیمارستان جانمایی شده است.

وی عنوان کرد : این بیمارستان یک بیمارستان تخصصی است و می‌تواند تمامی نیازهای درمانی جنوب استان را برآورده کند.

میرزایی با اشاره به بیمارستان خیرساز ۹۶ تختخوابی ملایر بیان کرد : این بیمارستان که با کمک خیر ملایری حاج حسن توکلی در حال احداث است، بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و وزیر بهداشت و درمان با اختصاص تجهیزات این بیمارستان موافقت کرد.

وی مطرح کرد : ملایر ترومای جنوب استان است و شهرهای جنوبی و برخی شهرهای استان‌های همجوار از خدمات درمانی ملایر استفاده می‌کنند، و در حال حاضر حدود ۵۰۰ تخت بیمارستانی فعال در این شهرستان داریم و تمامی خدمات درمانی جز جراحی قلب در این شهرستان به ویژه در بیمارستان امام حسین(ع) انجام می‌شود.

میرزایی بیان کرد : نخستین بیمارستان ملایر با ۲۵ تخت سال ۱۳۰۵ توسط واقف بزرگ ملایری شادروان سیف‌الدوله در پارک و دومین بیمارستان با ۱۲۲ تخت سال ۱۳۲۲ توسط خیّر ملایری شادروان فخرالحاجیه احداث و خدمات ارزنده‌ای به مردم ارائه کردند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر در ادامه گفت : به برکت خدمات نظام و انقلاب، سال ۱۳۷۴ بیمارستان امام حسین(ع) با ۲۲۰ تخت احداث و تمامی خدمات درمانی جز حراجی قلب در این بیمارستان با وجود پزشکان متخصص و مجرب به مردم ارایه می‌شود.

میرزایی از راه‌اندازی مرکز آنژیوگرافی بیمارستان امام حسین(ع) در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت : ساختمان این مرکز توسط خیّر ملایری با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است و تجهیزات آن نیز خریداری شده است.

وی با توجه به فرسودگی بیمارستان امام حسین(ع) و کمک خیران برای بازسازی این بیمارستان، اضافه کرد : بخش‌های مختلف این بیمارستان توسط خیّران نوسازی شد و هم اکنون اتاق عمل این بیمارستان با ۱۱ میلیارد تومان اعتبار در حال بازسازی است و تعداد اتاق عمل از چهار به هشت اتاق افزایش می‌یابد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر همچنین به بازسازی کامل تاسیسات بیمارستان امام حسین(ع) با ۹ میلیارد تومان اشاره و بیان کرد: کتابخانه با یک‌ازار جلد کتاب آموزشی در این بیمارستان راه‌اندازی شد و در صدد تبدیل بیمارستان‌های ملایر به بیمارستان آموزشی هستیم.

میرزایی اظهار کرد : با پیگیری‌های انجام شده مرکز غربالگری سرطان به عنوان تنها شهرستان استان همدان در بیمارستان مهر ملایر راه‌اندازی شد.

وی مطرح کرد : راه‌اندازی درمانگاه دیابت با تجهیزات به‌ روز از دیگر اقدامات در بیمارستان مهر اس و در حال حاضر توسعه و تجهیز اورژانس بیمارستان مهر با کمک خیّر ملایری مرحومه دکتر عاملی در حال تکمیل است و تجهیزات آن نیز خریداری و به‌زودی وارد شهرستان می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر یاداور شد: در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر جوانی جمعیت، مرکز نازایی و ناباروری بیمارستان مهر در دست اجرا است و تجهیزات آن خریداری و پزشکان متخصص این حوزه نیز آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.

میرزایی فعالیت بخش زایمان پیشرفته(LDR) در بیمارستان مهر را از دیگر اقدامات در این حوزه برشمرد و عنوان کرد : در صدد احداث همراه‌سرا در بیمارستان امام حسین(ع) با ۱۲ اتاق با کمک خیر ملایری هستیم و ۱۰ دستگاه دیالیز با تجهیزات پیشرفته برای درمانگاه دیالیز این بیمارستان خریداری شد.

وی همچنین به تلاش‌های شبانه‌روزی بهورزان حتی در دورترین نقاط روستایی این شهرستان و خدمات مراکز بهداشتی و خانه‌های بهداشت اشاره کرد و گفت: شبانه‌روزی شدن درمانگاه اسلامشهر آق‌گل یکی از دغدغه‌های ما بود که با پیگیری‌های مستمر این امر محقق شد و با تلاش بهورزان ، رضایت‌مندی مردم را به همراه خواهد داشت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر خاطر نشان کرد : تمامی تجهیزات پزشکی مراکز بهداشتی این شهرستان با ۶ میلیارد تومان اعتبار به‌روزرسانی شد.

میرزایی به فعالیت ۲۶ مرکز جامع سلامت، ۹۰ خانه بهداشت، ۱۰ پایگاه بهداشت، احداث ۲۷ ساختمان جدید خانه بهداشت و اضافه شدن ۲ پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر جاده جوزان و شهر ملایر اشاره و بیان کرد: تعداد پایگاه فوریت‌های پزشکی این شهرستان از ۱۰ مورد به ۱۲ پایگاه اضافه شد.

وی خبر داد: در صدد ارتقای هر چه بیشتر رشته‌های دانشکده پرستاری ملایر هستیم و در حال حاضر رشته‌های پرستاری، بیهوشی و فوریت‌های پزشکی در این دانشکده فعال است و کارشناسی ارشد پرستاری اورژانس نیز به این رشته‌ها اضافه خواهد شد.

مدیر شیکه بهداشت و درمان ملایر با اشاره به شیوع پیک هشتم کرونا، خواستار تزریق دُز یادآور واکسن توسط مردم شد و تاکید کرد: در تمامی مراکز بهداشتی این شهرستان واکسیناسیون انجام می‌شود از نظر تجهیزات پزشکی، دارو و واکسن کرونا در شهرستان هیچ مشکلی نداریم.

میرزایی ادامه داد : سال گذشته ۹۰ فقره وام قرض‌الحسنه به بیماران صعب‌العلاج داده شد و از ابتدای امسال تاکنون نیز ۲۱۰ فقره وام با مبلغ ۵۰ میلیون تومان به بیماران سخت درمان و زوج‌های نابارور اعطا شد.

وی همچنین کلینیک فوق تخصصی امید را ظرفیتی ویژه در حوزه درمان این شهرستان عنوان کرد و افزود: روزانه حدود ۷۰۰ بیمار به این کلینیک مراجعه می‌کنند و پزشکان متخصص در تمامی رشته‌ها به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار