دیدار و نشست صمیمی اعضای هیات مدیره خانه صمت جوانان استان همدان با معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان مطرح شد
سید مجتبی حسینی با تبریک به اعضای هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان استان همدان جهت تاسیس خانه جوانان صمت استان گفت: خوشحال هستیم که این تشکل به همت شما شکل گرفته و امیدواریم با محتوا و ساختار خوبی که دارید این مجموعه را به پیش ببرید.
کد خبر: ۱۰۹۰۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵ 31 January 2023

سعید افقی

 

سید مجتبی حسینی در این نشست با تبریک به اعضای هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان استان همدان جهت تاسیس خانه صمت گفت: خوشحال هستیم که خانه صمت جوانان به همت شما شکل گرفته و امیدواریم با محتوا و ساختار خوبی که دارید این مجموعه را به پیش ببرید.

به گزارش تابناک همدان سید مجتبی حسینی افزود: ما هم در مجموعه استان در کنار شما جوانان هستیم و قطعا در روند کار شما کمک خواهیم کرد و نگاه آقای استاندار به عنوان مقام ارشد استان نیز اینگونه است و بر روی علوم نوین و دانش بنیان تاکید دارند.

وی با اشاره به اینکه اخباری که هر روزه از استانداری منتشر می‌شود، همواره واژه دانش بنیان، واژه تولید و حمایت در این اخبار شنیده می‌شود، خاطر نشان ساخت: این درحالی است که در گذشته‌ها به این مسایل کمتر پرداخته می‌شد و ما هم تاکید موکد استاندار را داریم که در حوزه دانش بنیان حتما باید نگاه ویژه‌ای داشته باشیم و کار‌ها باید پیوست دانش بنیان داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان با اشاره به نام گذاری امسال به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، افزود: بحث تولید و اشتغال باید با حوزه دانش بنیان عجین باشد تا در جامعه تاثیرگذار باشد.

وی تولید و اشتغال را اولویت اول استان دانست و افزود: انتظارمان از مدیران دستگاه‌های اجرایی این است که باید در این حوزه جدیت بیشتری به خرج دهند و به سمت دانش بنیان شدن حرکت کنند.

حسینی با بیان اینکه حتی صنایع کوچک و تولیدی‌های سنتی باید به سمت دانش بنیان شدن و ساختار‌های نوین حرکت کنند، اظهار داشت: ستادی در استان شکل گرفته به نام ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان که هفت کمیته در این ستاد تعریف شده که هر کدام از این کمیته‌ها مختص یک موضوع دانش بنیان است.

وی افزود: در کمیته‌های مذکور به طور مثال فناوری زیستی که کشاورزی را شامل می‌شود که به دنبال کشاورزی دانش بنیان هستیم ویا در مباحث الکترونیک و دولت الکترونیک که همگی حول محور مسایل دانش بنیان هستند.

حسینی به بیان اینکه همزمان با آغاز به کار در دفتر اقتصادی برای اولین بار در کشور کارگروه ارتباط صنعت با دانشگاه را در استان تشیکل دادیم، تصریح کرد: تاکید استاندار این بود که دانشگاه را به صنعت نزدیکتر کنیم و با دعوت ازهمه روسای دانشگاه‌ها در نشستی که داشتیم گفته شد که دانشجوی کار جو باید تبدیل به فارغ التحصیل کار آفرین تبدیل شود و تبدیل جوان تحصیل کرده کارجو به جوان تحصیل کرده کار آفرین شعار ما شد.

وی با بیان اینکه جلسه اول این کارگروه و همچنین جلسات کارشناسی آن نیز تشکیل شده است، افزود: به زودی جلسه رسمی دوم تشکیل خواهد شد که به راهبرد این سیاست کمک خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان با اشاره به اینکه افزایش اشتغال جوانان در استان برای رونق تولید حائز اهمیت است، اظهار داشت: همه دستگاه‌ها و اعضای شورای اشتغال استان باید براساس تکالیف خود تلاش مضاعفی در تحقق این مهم داشته باشند.

حسینی دربخش دیگری از سخنان خود به ماموریت گرایی دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: در مبحث ماموریت گرایی دانشگاه‌ها قرار براین شده است که دانشگاه‌ها باید دوسه مساله اساسی استان را بررسی کنند و به صورت ماموریت گرایی به دنبال راهکار برای این مسایل باشند و بعد از بررسی راهکار‌ها در صورت راهگشا بودن با دانشگاه مذکوروارد قرارداد می‌شویم.

حسینی افزود: به زودی جلسه تبین اقتصاد دانش بنیان را برگزار خواهیم کرد که از معاونت‌های علمی دعوت کرده ایم که حضور داشته باشند و ازصندوق نو آوری نیز دعوت به عمل آمده تا بتوانیم از تسهیلات و حمایت‌های آن بهره‌مند شویم و لازم به ذکر است که در تسهیلات تبصره ۱۶ سی میلیارد تومان در اختیار پارک علم و فناوری قرار داده شده که در اختیار دانش بنیان‌ها قرار می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه از صندوق پژوهش وفناوری استان وصندوق شکوفایی ملی هم به نوعی از ردیف‌هایی که امکان جذب وجود داشته باشد در راستای کمک به پروژه‌های دانش بنیان استفاده خواهیم کرد.

حسینی با تاکید بر اینکه نگاه استان حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است، خاطر نشان ساخت: باید شرکت‌ها و واحد‌های تولیدی با استفاده از ابزار‌های دانش بنیان به سمت نوین و به روز شدن حرکت کنند.

وی در پایان تصریح کرد: در حوزه‌های معنوی هم هیچ دریغی نداریم و هر جا لازم باشد ورود می‌کنیم و این حمایت قطعا لسانی نیست واقعا در این امر انرژی میگذاریم و حمایت همه جانبه خواهیم داشت.

رییس هیات مدیره و موسس خانه صمت جوانان استان همدان نیز در این نشست ضمن تبیین و تشریح چگونگی تشکیل این خانه گفت: هدف از تأسیس خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان همدان که با حضور نسل دوم و سوم صنعت گران استان شکل گرفته است حمایت از جوانان کارآفرین فعال و همراهی جوانان علاقه‌مند به ایفای نقش در عرصه‌ی جهاد اقتصادی است.

سعید افقی افزود: از دیگر اهداف تأسیس خانه صمت جوانان، مشارکت نیروی خلاق جوان استان برای ایجاد تحول بزرگ در فعالیت تشکل‌های مردمی و ایجاد زمینه برای معرفی توانمندی جوانان تحصیل‌کرده استان به جامعه تولیدکنندگان برای استفاده بهینه از نیروی آنان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار