شهردار همدان گفت: بودجه پیشنهادی ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری همدان تقدیم شورای شهر شد.
کد خبر: ۱۰۹۰۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۱ 29 January 2023

شهردار همدان گفت: بودجه پیشنهادی ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری همدان تقدیم شورای شهر شد.

به گزارش تابناک همدان، خبرگزاری صدا و سیمای مرکز همدان؛ سیدمسعود حسینی با اشاره به تقدیم بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۲ به شورای شهر افزود: بودجه سال آینده با رویکرد توجه به مطالبات شورای اسلامی شهر همدان، یک بودجه شفاف و مبتنی بر خزانه داری است.

وی تأکید کرد: بودجه سال آینده ۳۳ هزار میلیارد ریال و عدد منابع و مصارف متوازن است.

حسینی با اشاره به مقایسه بودجه سال گذشته و سال آینده تأکید کرد: امسال جمع مأموریت‌ها و تعهدات شهرداری همدان ۶۴ درصد بوده و هزینه‌های نگهداشت شهر ۳۶ درصد به میزان ۷۸۰ میلیارد تومان است.

شهردار همدان با اشاره به تفاوت در بودجه امسال تصریح کرد: تعهدات قطعی شده سنواتی جزو مصارف بودجه عمرانی لحاظ می‌شود و جمع کل مأموریت‌ها و تعهدات بودجه سال ۱۴۰۲ که بودجه عمرانی و توسعه‌ای محسوب می‌شود دو هزار میلیارد تومان است و هزینه نگهداشت شهر و هزینه جاری یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

او به بودجه عمرانی دو هزار میلیارد تومانی اشاره کرد و افزود: هزینه جاری از ۷۸۰ میلیارد تومان به یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

شهردار همدان به سهم منابع درآمدی و جمع درآمد عمومی از بودجه کل اشاره کرد و سرمایه‌گذاری و پیش‌بینی بودجه مشارکتی در حوزه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و عمومی را مهم ارزیابی و تصریح کرد: موضوع سرمایه‌گذاری برای ما امر ویژه بوده و از اهمیت زیادی برخوردار است که در این زمینه چندین طرح و ابرطرح از جمله بازار خودرو، پارک آمادای، کارخانه سیمان و کبابیان را تعریف خواهیم کرد که کار مطالعاتی آن انجام شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار