استاندار همدان:
استاندار همدان تاکید کرد: رویکرد اساسی در برگزاری برنامه‌ها، جشن‌ها و فعالیت دستگاه‌های مختلف فرهنگی و اجرایی در دهه پر فروغ فجر انقلاب اسلامی باید با نگاه جهاد تبیین، محتوایی و مردم محور باشد.
کد خبر: ۱۰۸۹۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۱ 28 January 2023

استاندار همدان تاکید کرد: رویکرد اساسی در برگزاری برنامه‌ها، جشن‌ها و فعالیت دستگاه‌های مختلف فرهنگی و اجرایی در دهه پر فروغ فجر انقلاب اسلامی باید با نگاه جهاد تبیین، محتوایی و مردم محور باشد.

به گزارش تابناک همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در نشست شورای فرهنگ عمومی افزود: باید سعی شود دستاور‌های عظیم انقلاب اسلامی در شاخص‌ها و حوزه‌های گوناگون به گونه‌ای ملموس و هنرمندانه برای مردم و نسلی که چندان با دوران اوایل انقلاب آشنا نیستند تبیین و انتقال یابد.

وی همه نهاد‌ها و دستگاه‌های فرهنگی، خدماتی و اجرایی استان را نیز موظف به همکاری با ستاد برگزاری دهه فجر کرد و گفت: این دهه بهترین فرصت برای تبیین و روشنگری دستاورد‌ها و اقدامات و فعالیت‌های نظام و دولت در ابعاد و حوزه‌های گوناگون است.

قاسمی‌فرزاد همچنین از همه دستگاه‌ها به ویژه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در نقاط مختلف شهری و روستایی خواست ضمن رویکرد محتوایی به برنامه‌ها تلاش کنند که شور نشاط ایام‌الله دهه فجر را به گونه‌ای گسترده و محسوس برای مردم و شهروندان فراهم کنند که فضای شهری و روستا‌های ما نمود عینی از این ایام پر افتخار را برای مردم ایجاد کند.

استاندار همدان اظهار داشت: بدون شک بعد از سیاه‌نمایی‌های دشمنان، باید برنامه‌های متنوع و نشاط‌آوری در راستای جهاد تبین در ایام الله دهه فجر امسال داشته باشیم.

وی گفت: دستگاه‌های فرهنگی باید برنامه‌هایی را تدوین کنند که در اجرای آن، دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی برای نسل جدید به نحو مطلوب بازگو شود.

استاندار همدان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پارلمان اروپا در اقدامی نابخردانه و غیرقانونی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده و این اقدام را محکوم می‌کنیم.

وی اظهار داشت: بدون شک اگر شورای پارلمان اروپا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست گروه‌های های تروریستی قرار دهد و آن را تصویب کند، تبعات و هزینه‌های زیادی برای آن‌ها خواهد داشت.

قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: گروهک منافقین کور دل که دستشان به خون مردم ایران و عراق آغشته است را از فهرست گروه‌های تروریستی خارج می‌کنند، این در حالی است که نهاد نظامی و قانونی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را که سال‌هاست در راستای ضد تروریست اقدام و تلاش می‌کند، در فهرست گروه‌های تروریستی قرار می‌دهند.

وی همچنین به موضوع برگزاری اردو‌های دانش آموزی و آشنایی نسل امروزو دانش آموزان با محتوای انقلاب، دستاورد‌ها و حتی ساختار اداری، اجرایی بازدید از مراکز دینی و اسلامی اشاره کرد و گفت: کار و هزینه در این حوزه سرمایه محسوب می‌شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه اردو‌های دانش آموزی نقش مهمی در تربیت و آینده آن‌ها دارد، عنوان کرد: زمینه بازدید دانش‌آموزان از دستگاه‌های اجرایی، مراکز علمی، صنایع تولیدی، سازمان‌ها و نهاد‌ها فراهم می‌شود.

قاسمی فرزاد بدون اشاره به میزان اعتبار تخصیص یافته، گفت: بخشی از بودجه سفر رییس جمهور و هیات دولت سیزدهم به استان همدان، برای توسعه و تجهیز اردوگاه‌های فرهنگی و تربیتی دانش‌آموزی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه تقویت و حمایت از اردوگاه‌های دانش‌آموزی استان، هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری است، اظهار داشت: بخشی از اعتبارات فرهنگی سفر رئیس جمهور به استان را به بازدید‌های دانش‌آموزان از مراکز علمی، موزه دفاع مقدس، دستگاه‌های اجرایی استان و دیگر بازدید‌های اثرگذار اختصاص خواهیم داد.

رویکرد برنامه‌های دهه فجر امسال محتوایی و مردم محور باشد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار