فرماندار شهرستان بهار گفت: این شهرستان رتبه برتر پوشش بیمه روستایی و عشایری استان همدان را با ضریب پوشش بیمه‌ای بیش از ۱۵ هزار نفر در سال جاری کسب کرد.
کد خبر: ۱۰۸۹۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹ 24 January 2023

فرماندار شهرستان بهار گفت: این شهرستان رتبه برتر پوشش بیمه روستایی و عشایری استان همدان را با ضریب پوشش بیمه‌ای بیش از ۱۵ هزار نفر در سال جاری کسب کرد.

به گزارش تابناک همدان، روح اله نباتی تعداد افراد زیرپوشش صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری را در این شهرستان ۱۵ هزار و ۲۰۳ نفر برشمرد و افزود: ۱۵ درصد از این افراد را بانوان و ۸۵ درصد را آقایان تشکیل می دهند که ۸۶ درصد افراد متاهل و ۱۴ درصد مجرد هستند.

فرماندار بهار با اشاره به اینکه ۴۰ درصد جمعیت شهرستان بهار زیرپوشش صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری قرار دارند، تصریح کرد: بیمه از نقش مهمی در خانوارهای جامعه به ویژه خانوارهای آسیب پذیر برخوردار بوده و هدف از پوشش بیمه‌ای کسب رتبه نیست.

نباتی با تاکید بر ارتقا هر چه بیشتر افراد زیرپوشش صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری توسط کارگزاری‌ها در حال فعالیت در شهرستان به ویژه بیمه قشر بانوان با ترغیب و تشویق و ارتقا اطلاعات آنان در این رابطه تصریح کرد: با هدفگذاری و تلاش مضاعف در ۲ ماه آینده تعداد سهمیه شهرستان در بحث صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری از ۶۰ درصد به ۸۰ تا ۸۵ درصد افزایش یابد.

وی، بازنشستگی، پرداخت حقوق از کارافتادگی و همچنین بازماندگان را از جمله سه مزیت این بیمه برای جامعه هدف برشمرد و افزود: در این نوع بیمه دولت برای اجرای رفاه و عدالت اجتماعی، نقش کارفرما را دارد و ۷۰ درصد حق بیمه را متقبل می‌شود و ۳۰ درصد حق بیمه باقی‌مانده را مردم پرداخت می‌کنند.

فرماندار بهار اظهار داشت: فعالان مشاغل فصلی، رانندگان برون شهری و حمل بار، ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، کشاورزان ساکن شهر، عشایر، روستاییان، شاغلان حوزه صنایع دستی، زنبورداران، کارکنان شرکت‌ها و مراکز وابسته به مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و نظام پزشکی، افراد عضو تعاونی‌ها، مربیان و حافظان قرآن بخشی از جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند.

در حال حاضر ۱۳۲ هزار نفر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان هستند که از این تعداد هفت هزار و ۴۰۰ خانوار ماهانه مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان دریافت می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار