رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان
رئیس کمیسیون سرمایه گذاری گردشگری و مالی شورای اسلامی شهر همدان گفت: ساماندهی پیاده‌راه اکباتان به ثبت جهانی هگمتانه کمک می‌کند و نگاه شهرداری در ساماندهی معبر اکباتان نباید درآمدزایی باشد چرا که مسئولیت مدیریت شهری در این محور خدمات رسانی است.
کد خبر: ۱۰۸۸۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۹ 21 January 2023

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری گردشگری و مالی شورای اسلامی شهر همدان گفت: ساماندهی پیاده‌راه اکباتان به ثبت جهانی هگمتانه کمک می‌کند.

به گزارش تابناک همدان، حمید بادامی‌نجات در جلسه کمیسیون سرمایه گذاری، گردشگری و مالی شورا که با حضور معاون میراث فرهنگی و مدیران شهرداری برگزار شد، افزود: نگاه شهرداری در ساماندهی معبر اکباتان نباید درآمدزایی باشد چرا که مسئولیت مدیریت شهری در این محور خدمات رسانی است.

وی تاکید کرد: طرح نهایی ساماندهی پیاده‌راه اکباتان باید به امضای سازمان میراث فرهنگی برسد و در تدوین آن اولویت در بحث غذا نباشد بلکه عرضه تولیدات صنایع دستی و مشاغل سنتی مدنظر قرار گیرد و در راستای تحقق این امر برای تشویق استقبال شهروندان به آن‌ها یارانه و سوبسید پرداخت شود.

بادامی‌نجات با اشاره به اینکه ما به دنبال رونق گردشگری پیاده‌راه اکباتان هستیم، اضافه کرد: رونق پیاده‌راه اکباتان و ایجاد جذابیت در این معبر به ثبت جهانی هگمتانه نیز کمک می‌کند.

وی تاکید کرد: بر این اساس در قرارداد اجرای طرح ساماندهی پیاده‌راه اکباتان تمامی جوانب و اولویت‌ها لحاظ شود و پیمانکار نیز با توجه به این شرایط قرراداد ببندد.

بادامی نجات با اشاره به اهمیت تپه هگمتانه و تاریخی بودن این محوطه تاکید کرد: به هیچ عنوان نباید کاری کرد که اثر سوئی بر ثبت جهانی هگمتانه داشته باشد، بلکه ضروری است اقداماتی که انجام می‌دهیم که به ثبت جهانی آن کمک کند.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان بر حفظ عرصه هگمتانه در اجرای طرح‌ها تاکید کرد و گفت: تخریب نمای بانک ملی در میدان مرکزی همدان اقدام اشتباهی بود که باید قبل از آن مجوزات لازم را از شهرداری و میراث فرهنگی اخذ می‌کردند.

ساخت شهرک سلامت همت همگان را می‌طلبد

حمید بادامی نجات ایجاد شهرک سلامت در همدان را ضروری دانست و اضافه کرد: با توجه به وجود توانمندی‌های خاص پزشکی در استان همدان، همجواری آن با ۹ استان و نیز نزدیکی به کشور عراق؛ ظرفیتی است که می‌تواند بر ایجاد شهرک سلامت و تقویت گردشگری سلامت تاثیر گذار باشد و شهرداری باید در این زمینه برنامه مناسبی را تدوین کند.

وی با اشاره به اینکه ساخت شهرک سلامت همت همگان را می‌طلبد، افزود: می‌طلبد جامعه هتلداران و مجموعه‌های بیمارستان‌ها نیز در کنار هم برای احداث شهرک همکاری لازم داشته باشند تا کل شهر از آن منتفع شوند.

لزوم برگزاری مسابقات والیبال برفی در جشنواره زمستانی همدان

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان همچنین با اشاره به قرار گرفتن در فصل زمستان و بارش نزولات آسمانی اظهارداشت: با همت شهرداری و سازمان میراث فرهنگی جشنواره زمستانی در همدان برگزار خواهد شد و این اتفاق مثبتی است که باید از ظرفیت آن در رونق گردشگری زمستانی بهره بگیریم.

حمید بادامی نجات اضافه کرد: لازم است در جشنواره زمستانه امسال مسابقات والیبال برفی را برگزار کنیم که این می‌تواند شروعی برای پایلوت کردن این ورزش مفرح در همدان باشد و در سال‌های آینده هم به صورت بین‌المللی برگزار شود.

وی تاکید کرد: باید برگزاری والیبال برفی را به رویداد سالیانه تبدیل کنیم تا در تقویم ورزشی نیز لحاظ شود.

وی همچنین به برگزاری مسابقه ساخت آدم برفی به صورت ملی در جشنواره زمستانی تاکید کرد و اظهار داشت: لازم است در این جشنواره از هنرمندان سراسر کشور برای ساخت آدم برفی دعوت به عمل آید و هدف اصلی ملی کردن مسابقه ساخت آدم برفی و دائمی شدن آن به عنوان یک رویداد ملی در همدان باشد چرا که این اقدامات زمینه‌های جذب گردشگر را افزایش می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان زیباسازی باید در حوزه گردشگری و معرفی همدان بیشتر ورود پیدا کند، گفت: ضروری است تعاملی بین سازمان زیباسازی شهرداری همدان با سازمان‌های زیباسازی دیگر کلان شهر‌ها از جمله تهران صورت پذیرد تا از ظرفیت تبلیغات محیطی آن‌ها برای معرفی همدان استفاده شود و این تعاملات متقابل باشد.

 خورزنه ظرفیت مغفول مانده از گردشگری

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با انتقاد از اینکه گردشگری همدان رو به افول است، گفت: همدان ظرفیت‌های خوبی در حوزه گردشگری دارد که از جمله آن‌ها محوطه تاریخی خورزنه است که یکی از بهترین مکان‌های گردشگری محسوب می‌شود، اما متاسفانه از ظرفیت آن استفاده نشده و مغفول مانده است.

علی‌اکبر نظری با بیان اینکه ایجاد نشاط اجتماعی از مباحث دینی ما است گفت: لازم است مجموعه‌های تخصصی در حوزه گردشگری وارد شوند چرا که تخصص تنها مختص به ساخت پل یا پروژه‌های عمرانی نیست.

وی تاکید کرد: در اجرای طرح پیاده راه اکباتان باید بخش گردشگری آن را فعال کرده و رونق بخشید چرا که یکی از داشته‌های با ارزش شهر همدان محسوب می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان نیز در این جلسه ضمن اعلام آمادگی شهرداری در آماده کردن پیست اسکی برای جشنواره زمستانی در کنار مسئولین راه و شهرسازی گفت: استفاده از پارک اکباتان ظرفیتی است که می‌تواند به عنوان پارک جنگلی استفاده شود.

حامد جلیلوند اضافه کرد: شهرداری به تعهدات خود در زمینه احداث پوستان اکباتان عمل کرده است، اما اقدامات در مورد بهسازی معبر به طور کامل انجام نشده در صورتی که این بوستان می‌تواند پایلوت ورزش‌های مختلفی باشد.

ظرفیت پارک اکباتان برای پایلوت گردشگری کودک در کشور

معاون معماری و شهرسازی شهرداری همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه همدان ظرفیت خوبی دارد که به عنوان شهر دوستدار کودک در کشور معرفی شود، گفت: کهن شهر همدان به لحاظ ظرفیت هایی، چون باغ شهر بودن، نزدیکی به پایتخت و همجواری آن با ۹ استان می‌تواند به عنوان پایلوت گردشگری کودک در کشور معرفی شود.

امیر فتحیان‌نسب اضافه کرد: می‌توان پارک اکباتان را به عنوان بوستان کوهستانی کودکان لحاظ کرده و برای آن سرمایه‌گذاران جذب کنیم.

وی ادامه داد: بوستان اکباتان بیش از ۲۰ ظرفیت سرمایه‌گذاری را دارد و سرمایه‌گذاران می‌توانند در این زمینه وارد شوند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار