با حضور نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان از ‌بانوان سرپرست خانوار (فرهیخته) و بانوان همکار کمیته امداد ‌‌به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) تجلیل شد.
کد خبر: ۱۰۸۷۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۷ 12 January 2023

حضور نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان از ‌بانوان سرپرست خانوار (فرهیخته) و بانوان همکار کمیته امداد ‌‌به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) تجلیل شد.

 

به گزارش تابناک همدان، آیت‌الله‌ موسوی‌اصفهانی ظهر امروز در آیین تجلیل از بانوان سرپرست خانوار (فرهیخته) و بانوان همکار کمیته امداد امام خمینی(ره) که به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامی داشت مقام زن در اردوگاه فجر برگزار شد با اشاره به ایستادگی 43 ساله مردم ایران در مقابل دشمنان اظهار داشت: دشمنان ‌سال‌هاست که ایران تحریم کرده‌اند و‌‌ این همه فشار را بر مردم ‌وارد می‌کنند.

‌نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان با اشاره به همراهی بانوان با انقلاب اسلامی ایران افزود: 43 سال است حضور بانوان در مسائل انقلاب اگر بیشتر از برادرها نبوده کمتر نبوده که می‌توان به مادرانی اشاره کرد که فرزندانشان در راه این انقلاب به مقام شهادت نائل آمدند و در مصاحبه‌ها گفته‌اند ما افتخار می‌کنیم فرزند‌مان لیاقت شهادت پیدا کرد‌ حال اگر عده‌‌ محدودی فریب خوردند این به منزله نخواستن انقلاب اسلامی نیست.

آیت‌الله موسوی‌اصفهانی با اشاره به اشتغال بانوان عنوان کرد: اسلام مخالف اشتغال بانوان نیست و حتی در جمع بانوانی حضور دارند که خود کارآفرین هستند این برای برادرها و خواهرها لازم است که به خودکفایی فکر کنند.

 ایجاد 4هزار فرصت شغلی برای بانوان مددجوی کمیته امداد

محمد رسول شیخی زاده نیز  دراین  آیین  با اشاره به حوزه اشتغال بانوان مددجوی کمیته امداد استان همدان، اظهار داشت: از 428 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال 174میلیارد برای اشتغال بانوان هزینه شده است که نشان دهنده هنرو همت بانوان است که با هزینه کمتر کار بهتر را تقدیم جامعه می کند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع امروز 23هزار و 40 طرح تحت نظارت کارشناسان نازل اشتغال امداد است که 11 هزار 789 طرح ویژه بانوان است، گفت: از 997 نفر افراد معرفی شده به کاریابی برای ایجاد اشتغال 255 نفر از جمع بانوان است.

این مقام مسئول با بیان اینکه بانوان تحت پوشش امداد در حوزه های قالی بافی، سفالگری، تولید پوشاک، دامداری، فروشندگی، حمل و نقل مسافر، بخش کشاورزی فعالیت دارند، بیان کرد: هم اکنون 2هزار دارقالی در حال بافت است و 628 تخته فرش درسالجاری تولید شده است

شیخی زاده با اشاره به حضور 53 نفر دانشجوی نخبه برتر که درمقطه دکتری و رشته پزشکی در حال تحصیل هستند، گفت: 74 نفر دانش آموزبرتردر میان خانواده های کمیته امداد حضور دارند که در مدارس تیزهوشان و نمونه دولی درس می خواند.

وی از حضور 93نفر در رشته حفظ قرآن که از یک جزء تا کل قرآن کریم را حفظ هستند، خاطرنشان کرد: 226 نفر قاری، 203 نفر آشنا به مسائل قرآنی در مقطع ابتدایی، 201 نفر آشنا به مسائل قرآنی درمقطع دبیرستان، 289 نفر در برگزاری محافل انس با قرآن و تدریس قرآن در جمع خانواده های امداد حضور دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار