مدیر کل کمیته امداد استان همدان خبر از اهداء ۵۵۱ سری جهیزیه و ۹۰۰ قلم لوازم ضروری زندگی به خانواده های تحت حمایت این استان داد.
کد خبر: ۱۰۸۶۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸ 11 January 2023

مدیر کل کمیته امداد استان همدان خبر از اهداء ۵۵۱ سری جهیزیه و ۹۰۰ قلم لوازم ضروری زندگی به خانواده های تحت حمایت این استان داد.


به گزارش تابناک همدان، محمد رسول شیخی زاده با اشاره به اینکه امروز سومین دوره اهداء جهیزیه به مددجویان کمیته امداد است، اظهار داشت: دو مرحله قبل ۹۱۹ سری جهیزیه واگذار شده است که با اهدا۵۵۱ سری جهیزیه امروز در مجموع یک هزار و ۴۷۰ سری جهیزیه به مبلغ ۳۴ میلیارد اهداء شده است.

به گفته وی، کالاهای اهدایی شامل، اجاز گاز ، یخچال، ماشین لباس شویی، تلویزیون و فرش است که همگی تولیدات داخلی است.

شیخی زاده خاطر نشان کرد: مرحله آخر اهداء جهیزیه پنجم بهمن ماه با اهداء۳۱۹ سری جهیزیه به صورت کشوری برگزار خواهد شد.

این مقام مسیول با اشاره به اهداء۹۰۰ قلم کالای ضروری گفت: این کالاها شامل ۶۰۰ دستگاه بخاری و ۳۰۰ ستگاه آبگرم کن به ارزش ریالی ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون است.

شیخی زاده یادآور شد: از ابتدای سال جاری ۲ هزار ۳۳۲ سری کالا به ارزش ۷ میلیارد بین مددجویان کمیته امداد اهدا شده است.

وی در خصوص آمار اشتغال بانوان تحت حمایت امداد در سال جاری گفت: برای ۸ هزار و ۳۶۹ فرصت شغلی ۴۲۸ میلیارد تسهیلات ارائه شده است که ۱۷۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون آن برای ۴ هزار و ۱۱۶ نفر از زنان سرپرست خانواده شغل ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه ۵۱ درصد اشتغال تحت نظارت کمیته امداد برای زنان سرپرست خانواده است، ادامه داد: در کمیته امداد۲۳ هزار و ۴۰ طرح اشتغال تحت نظارت در حال اجراست که ۵۱ درصد شامل ۱۱ هزار ۷۸۹ طرح برای اشتغال زنان سرپرست خانواده است.

اهداء یک هزار رو دویست سری جهیزیه به مددجویان کمیته امداد

استاندار همدان گفت: مجموعه کمیته امداد استان همدان مکلف به تهیه یک هزار و ۲۰۰ سری جهیزیه در سال‌جاری شده است.

علیرضا قاسمی‌فرزاد در این مراسم، گفت: در سفر رئیس جمهور به استان همدان بیش از ۷۰ هزار درخواست و نامه دریافت شد که بیش از ۲۰ هزار نامه در کمیته امداد مورد برسی و اقدام قرار گرفت.

وی با اشاره به بازدید سر زده به مجموعه کمیته امداد، گفت: مراجعه کنندگان به کمیته امداد اندک بودند که نشان از پویایی این سازمان است، امیداست خانواده تحت پوشش نیز از این روند رسیدگی راضی باشند.

لازم به ذکر است در مراسم نمادین اهداء جهیزیه به نوعروسان حبیب اله آسوده معاون توسعه مشارکت‌های های مردمی کشور و علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان هر یک مبلغ یک میلیون تومان به نوعروسان حاظر تقدیم کردند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار