در نیمه نخست امسال توسعه شهرک‌های صنعتی در همدان جان دوباره گرفته و طرح‌هایی که سال‌ها قفل شده بود دوباره به عرصه عمل بازگشته است؛ تأمین برق در شهرک‌ها هشت برابر سالانه دولت قبل است و بهره‌برداری از طرح‌ها ۶ برابر میانگین سالانه.
کد خبر: ۱۰۸۶۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۸ 09 January 2023

در نیمه نخست امسال توسعه شهرک‌های صنعتی در همدان جان دوباره گرفته و طرح‌هایی که سال‌ها قفل شده بود دوباره به عرصه عمل بازگشته است؛ تأمین برق در شهرک‌ها هشت برابر سالانه دولت قبل است و بهره‌برداری از طرح‌ها ۶ برابر میانگین سالانه.

به گزارش تابناک همدان، عملکرد درخشان دولت مردمی در ایجاد و توسعه اراضی صنعتی در همدان در وادی سرمایه‌گذاری، تولید و نهایتاً اشتغال مهمترین مسأله زیرساخت‌ها به ویژه زمین‌ها و شهرک‌های صنعتی است که مسأله اولیه رونق تولید است.

در واقع ابتدا باید ایجاد و توسعه اراضی صنعتی در دستور کار قرار گیرد و دولت شرایط اولیه را فراهم کند تا سپس سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را تشویق کند تا نسبت به راه‌اندازی واحدهای تولیدی کوچک، متوسط و بزرگ اقدام کنند.

در این میان، استان همدان هنوز به مرحله مطلوب نرسیده است، اما با وجود آنکه در چند سال اخیر ایجاد و توسعه اراضی صنعتی در محاق فراموش سپرده شده بود با روی کار آمدن دولت سیزدهم، ایجاد زیرساخت‌ها رونق دوباره یافت به طوری که در طول مدیریت جدید شرکت شهرک‌های صنعتی تأمین برق در شهرک‌ها هشت برابر سالانه دولت قبل و بهره‌برداری از طرح‌ها ۶ برابر میانگین سالانه دولت قبل است.

به عبارت دیگر در پنج ماه گذشته توسعه شهرک‌های صنعتی جان دوباره گرفته و طرح‌هایی که سالها قفل شده بود دوباره به عرصه عمل بازگشت. به عبارت دیگر بسیاری از قفل‌های باز شده از واحدهای راکد و نیمه فعال در شهرک‌های صنعتی انجام شد و امروز دودکش‌های واحدهای تولیدی یکی پس از دیگری به کار انداخته می‌شوند. در حوزه صنایع کوچک هم ذکر یک آمار بیانگر اقدامات انجام شده است، در مجموع ۶ خوشه صنعتی در استان در حال گذراندن طرح‌های مربوط به خود هستند که سه مورد آن در پنج ماه گذشته استارت خوردند و این یک آمار درخشان برای دولت انقلابی محسوب می‌شود.

یکی از این قفل‌ها که توسط برخی نامدیران گذشته رخ داد و صدایی هم از هیچ دستگاهی درنیامد، شهرک صنعتی لالجین ۲ بود که حرف و حدیث‌های بسیاری داشت و در مدت پنج ماه گذشته توان عمده‌ای از شرکت شهرک‌های صنعتی گرفت تا بر اساس نص صریح قانون دوباره به عرصه بازگردد و متقاضیان بتوانند با تأمین زمین واحدهای خود را راه‌اندازی کنند.

برگزاری قانونمند مناقصه یکی از این دستاوردها بود که باید به مدیران جوان این استان به مناسبت این اقدام تبریک گفت و از مجموعه استان خواست که یاریگر جوانان انقلابی باشند تا بتوانند این مرحله را به دور از حاشیه به سرانجام برسانند.

اگر در دوره‌های گذشته سوءاستفاده‌هایی صورت گرفت و این امر مهم را مسکوت قرار داد امروز مزایده قانونی واگذاری اراضی صنعتی بر اساس قانون جلو رفت و یکی از بهترین دستاوردهای دولت انقلابی در استان به حساب می‌آید که قطعاً بدون حمایت مدیران ارشد محقق نمی‌شد.

متأسفانه در این میانه گاهی اقدامات رسانه‌ای خلاف واقعیت شکل می‌گیرد تا دستاوردهای مهم را کوچک شمارند در پیگیری‌های انجام شده درباره حرف و حدیث‌هایی که برخی از مطبوعات نوشتاری استان مطرح کردند، مشخص شد مجموعه شرکت‌ شهرک‌های صنعتی چنان بر کار خود مطمئن است که مراتب شکایت از این نشریه را در دستور کار قرار داده و اعلام کرده منتظر مستندات وجود رانت و یا هر گونه اعمال غیر قانونی است.

در واقع تیم حقوقی شرکت شهرک‌های صنعتی معتقد است انجام مزایده واگذاری اراضی شهرک لالجین ۲ که متقاضیان بسیاری نیز دارد، یکی از بی‌نقص‌ترین رویدادهای حقوقی و اقتصادی است که رقم خورده و در معنای واقعی فعل درست را به درستی معنا کرده است. متأسفانه در دوره‌های گذشته نسبت به ترک فعل اعتراضی صورت نگرفته، اما امروز شاهد اعتراض به انجام فعل هستیم که قطعاً نیازمند توضیحات کافی و لازم هستیم تا سرمایه‌گذاران اطمینان لازم را برای سرمایه‌گذاری پیدا کنند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار