به مناسبت سالروز وفات حضرت ام البنین (س)، از سوی واحد ایثارگران ، امور بانوان و با همراهی پايگاه مقاومت بسيج شركت گاز استان همدان از مادران و همسران شهداء تجلیل شد.
کد خبر: ۱۰۸۶۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱ 09 January 2023
به مناسبت سالروز وفات حضرت ام البنین (س)، از سوی واحد ایثارگران ، امور بانوان و با همراهی پايگاه مقاومت بسيج شركت گاز استان همدان از مادران و همسران شهداء تجلیل شد.
 
به گزارش تابناک همدان از روابط عمومی شر‌کت گاز استان همدان،محمدصادق محبی نظر مدیرعامل شرکت گاز همدان ،ضمن تسلیت ایام رحلت حضرت ام البنین(س) وروز تجلیل از مقام مادران وهمسران شهدا گفت : تربیت پیروان راستین وصالح برای انقلاب اسلامی را مرهون نقش آفرینی مادران شهداء هستیم .
 
مدیر عامل شرکت گاز استان همدان با تأکید بر گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم،شهدای امنیت، ، ترور،شهداء را مایه عزت و سرافرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: شهداء مایه عزت و سرافرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند، شهداء با شجاعت و استقامت خود پایه‌های انقلاب را تثبیت و موجب استحکام و قدرتمند شدن این یادگار ارزشمند امام(ره) شدند.
 
وی اظهار داشت: این اقدام در راستای تکریم مادران شهداء که الگو و نمونه بارزی از صبر و شکیبایی هستند، انجام شده است. وی در ادامه گفت: مادران و همسران شهداء مصداق بارز آزادگي هستند چرا كه بدون روحيه آزادگي و آزاده بودن نمي توان تحمل داغ فرزند و همسر شهيد را تحمل كرد.
 
یکی از مادران برجسته تاریخ ام البنین (س) است که زندگی ایشان مملو از عشق به ولایت و امامت بوده و فرزندی دلیر، شجاع و ولایتمدار همچون حضرت عباس (ع) را در دامان خود پرورش داده و تربیت کرده است.
 
محبی نظر روز وفات حضرت ام البنين (س) را فرصتی براي قدرداني از آزادگي خانواده هاي شهدا دانست و افزود: مادرانی که به ندای رهبر و پیشوای خود حضرت امام خمینی (ره) لبیک گفته و فرزندان و همسران برومند خود را برای فداکاری و جانثاری راهی جبهه ها کردند، شايسته تعظيم و قدرداني ويژه هستند.
 
مدير عامل شركت گاز استان همدان تأكيد كرد: این مادران درس وفاداری و فداکاری را به زنان جهان آموخته اند و بهترین الگوها برای برای دختران و مادران امروز هستند. 
 
محبي نظر با آرزوي سلامتي و طول عمر براي مادران شهداء ، عنوان كرد: امیدواریم خداوند توفیق دهد همواره قدردان فداکاری مادران و همسران شهدا و جانبازان بوده و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قدم برداریم.
 
در ادامه نيز مديركل بنياد شهيد و امور ایثارگران استان همدان ضمن تقدير و تشكر از مديرعامل و كارمندان شركت گاز استان،گفت:در حوزه ترويج ايثار و شهادت و خدمت به ايثارگران شركت گاز استان همدان الگو و زبانزد است.
 
مجيد صفدريان افزود:اين روحيه از مدير عامل جوان شركت دور از انتظار نيست چرا كه خود از بدنه خانواده شهدا و فرزند جانباز ٧٠ درصد هستند.
 
وي با بيان اينكه حضرت ام‌البنین (س) سمبل یک بانوی ایثارگر و فداکار است که نگاه ولایتمدار و تفکر حسینی را قطره‌قطره در کام فرزندانش نشاند، عنوان كرد: اين بانوي بزرگوار فرزندان خود را راهی جبهه حق علیه باطل کرد و او افزون بر اینکه فرزندانش را درراه امام حسین (ع) فدا کرد، در زنده نگه‌داشتن نهضت عاشورا و رساندن پیام آن نیز نقش بسزایی داشت.
 
وي با بيان اينكه امروز نفش تربیتی مادران و همسران شهداء به عنوان یک الگوی عملی در جامعه مطرح است، تاكيد كرد: مادران و همسران شهداء در برابر سال ها ایثار و ازخودگذشتگی خود، هیچ توقعی از ما ندارند، این ما هستیم که مدیون ایثار و فداکاری این عزیزان هستیم و باید از این شیرزنان انقلاب اسلامی به خوبی تجلیل کنیم.
 
در ادامه نيز حجت الاسلام والمسلمين حسيني، عضو شورای فرهنگی شرکت به حديثي با اين معنا كه بيشترين خيرها در زنان است و به صحبت هاي مقام معظم رهبري در اين خصوص اشاره كرد و گفت:پرچمداران اين نظام و انقلاب مادران و همسران شهدا هستند چرا كه الگوي اين بزرگواران حضرت زينب(س) و ام البنين(س) است.
 
وي افزود: افرادي كه اين روزها شعار آزادي زنان را سر مي دهند خودشان كوچكترين شناختي از آزادي زنان ندارند.
 
وي با بيان اينكه زنان جامعه و خانواده را شكل مي دهند و نقش اساسي دارند، گفت: امروز شبهاتي به زنان وارد است كه بهتر است خود زنان به صحنه بيايند و آن را حل كنند چنانچه ما شاهد بوديم در اين مدت تجمع زنان انقلابي در شهرهاي مختلف از جمله همدان نشان داد كه الگوي آزادي و آزادگي زنان مسلمان جهان حضرت فاطمه(س)، زينب كبري(س) و بانو بزرگواري چون ام البنين(س) است.
 
 
شايان ذكر است در پايان مراسم از همسران و مادران شهدای مدافع حرم شهیدان محسن کرمی ، مجید صانعی ، محمد حسین بشیری ، محمد رضا الوانی و محسن فانوسی ، مادر شهیدان حاج بابایی ، همسران شهدای دفاع مقدس شهیدان اسماعیل شکری موحد ، حاج میزا سلگی ، عزیز الله احمدی ، علی خوش لفظ و مهدی هزاره و همچنین همسران جانبازان مرحوم علی اشرف طاهر آبادی ، محمد جواد چهاردولی و هادی محبی نظر توسط مدیرعامل شركت گاز استان و با حضور مديركل بنياد شهيد، مديرکل امور بانوان استانداري همدان و مشاور امور ایثارگران استاندار تقدیر و تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار