رییس سازمان برنامه و بودجه همدان
رئیس سازمان برنامه و بودجه همدان از اجرای آزمایشی سرشماری نفوس و مسکن تا ۳۰ دی ماه در استان خبر داد و گفت: اهداف اجرای این سرشماری محک زیرساخت‌ها، انطباق افراد با محیط اسکان و آماده‌سازی زیرساخت‌های موجود برای سرشماری سال ۱۴۰۵ است.
کد خبر: ۱۰۸۶۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷ 08 January 2023
سرشماری نفوس و مسکن تا پایان دی ماه غیر حضوری انجام می شود/ مردم  شریف همدان از ارایه مدارک خود به صورت حضوری اجتناب کنند
سعید افقی
 
 
رئیس سازمان برنامه و بودجه همدان از اجرای آزمایشی سرشماری نفوس و مسکن تا ۳۰ دی ماه در استان خبر داد و گفت: اهداف اجرای این سرشماری محک زیرساخت‌ها، انطباق افراد با محیط اسکان و آماده‌سازی زیرساخت‌های موجود برای سرشماری سال ۱۴۰۵ است.
 
به گزارش تابناک همدان، تورج الوانیان در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای آزمایشی سرشماری نفوس و مسکن تا ۳۰ دی در ۳۷ شهر، افزود: در راستای برنامه‌ریزی دقیق و توسعه کشور و استان نیازمند اطلاعات و آمار صحیح هستیم.
 
رئیس برنامه و بودجه استان همدان تاکید کرد: در طرح سرشماری ثبتی هیچ گونه مراجعه حضوری یا تلفنی انجام نمی‌شود، بر همین اساس مردم فهیم استان همدان توجه ویژه داشته باشند که اطلاعات را در اختیار برخی سوءاستفاده کنندگان که ممکن است خود را مامور آمار معرفی کنند قرار ندهند.
 
وی متذکر شد: جامعه هدف این سرشماری افراد بالای ۱۵ سال هستند چراکه رمز پشت کارت ملی لازمه این روش است.
 
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان خاطر نشان ساخت: در نیمه هر دهه سرشماری انجام می‌شود، اما با توجه به اینکه رویکرد تغییر کرده امسال بر اساس روش ثبتی مبنا و به شکل آزمایشی در حال انجام است.
 
الوانیان با بیان اینکه همدان تنها استانی است که در کشور به شکل استانی سرشماری می‌شود تصریح کرد: این مهم چند دلیل دارد که مهمترین آن تقاضای استان و زیرساخت‌های موجود بوده به نحوی که همکاران اداره پست و ثبت احوال در استان اعلام آمادگی کرده‌اند.
 
وی با بیان اینکه برخی مسئولان نقد‌هایی به سرشماری سال ۱۴۰۰ در استان داشتند، عنوان کرد: با توجه به تقاضایی که از استان همدان مطرح شد قرار بر این است برای رفع برخی ابهامات که از سوی مسئولان عنوان شده است، از جمله درست نبودن آمار جمعیتی در سال قبل امسال طرح سرشماری در کل استان بار دیگر به صورت کامل صورت گیرد.
 
رئیس برنامه و بودجه استان همدان تاکید کرد: سرشماری ثبتی مبتنی بر دو عدد حاکمیتی است، یکی شماره ملی به عنوان مشخص‌‎کننده هویت اشخاص و دیگری کدپستی که نمایانگر محل حضور اشخاص در شهر یا روستای خود است.
 
الوانیان در پایان یادآور شد: در سال ۹۵ و بر اساس آمار جمعیت استان یک میلیون و ۷۳۸ هزار و ۲۳۴ نفر بوده که در سال ۱۴۰۰ با رشد ۰.۳ درصدی به یک میلیون ۷۶۶ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است.
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار