با حضور هیات رییسه دانشگاه:
ما در بحث پژوهش‌محوری موفق بودیم و به آن مقصودی که برای دانشگاه‌های کشور طراحی شد رسیدیم و در منطقه رتبه اول پژوهشی را داریم
کد خبر: ۱۰۸۱۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۳ 07 December 2022

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی دانشگاه مازندران، هم زمان با فرارسیدن ۱۶ آذر، آیین گرامی‌داشت روز دانشجو با حضور هیات رییسه دانشگاه و جمعی از دانشجویان و تشکل‌های مختلف دانشجویی در سالن اجتماعات شهید آوینی دانشکده هنر و معماری برگزار شد.

برگزاری آیین گرامی‌داشت روز دانشجو در دانشگاه مازندران
برگزاری آیین گرامی‌داشت روز دانشجو در دانشگاه مازندران  

دانشگاه باید در محیط پیرامون خود حساس باشد

بر اساس این گزارش، دکتر حشمت‌اله علی‌نژاد رییس دانشگاه مازندران در آیین گرامی‌داشت روز دانشجو ضمن تبریک روز دانشجو و با اشاره به این نکته که استکبارستیزی، آزادی‌خواهی و استقلال‌طلبی از مولفه‌هایی بود که با شهادت سه تن از دانشجویان کشور در راه آن، ۱۶ آذر به روز دانشجو نام‌گذاری شد، گفت: امیدوارم دانشجویان عزیز در سنگر علم، دانش، فناوری و تکنولوژی موفق بوده و آینده کشور را رقم بزنند.
دکتر علی‌نژاد با تاکید بر این‌که دانشگاه‌ها نباید فقط آموزش‌محور باشد، بلکه باید پژوهش، فناوری، پرورش و کارآفرینی را نیز مد نظر قرار داشته باشند، اذعان داشت: ما در بحث پژوهش‌محوری موفق بودیم و به آن مقصودی که برای دانشگاه‌های کشور طراحی شد رسیدیم و در منطقه رتبه اول پژوهشی را داریم.

برگزاری آیین گرامی‌داشت روز دانشجو در دانشگاه مازندران
برگزاری آیین گرامی‌داشت روز دانشجو در دانشگاه مازندران  


رییس دانشگاه با بیان این‌که همه ما باید دست به دست هم دهیم تا مشکلات موجود جامعه و کشور را حل‌ کنیم ادامه داد: اکنون وقت آن است با آن چه که در آموزش و پژوهش آموختیم، در راه کارآفرینی، فناوری و رفع مشکلات و حل معضلات جامعه قدم برداریم.
رییس دانشگاه جامع استان با اشاره به این‌که دانشگاه باید در محیط پیرامون خود حساس باشد و بتواند مشکلات را‌ مرتفع کند، اظهار داشت: یکی از عمده‌ترین مشکلات ما فاصله‌ای است که میان علم با مهارت و کارآفرینی وجود دارد؛ ما باید به سمت دانشگاه نسل پنجم و مهارت‌محوری حرکت کنیم و امیدواریم برخی از سرفصل‌های دروس، مهارتی شود تا دانشجویان پس از تحصیل مشکلی برای اشتغال نداشته باشند.

همه مسوولان باید برای انتقادات دانشجویان گوش شنوا داشته باشند
حجت‌الاسلام موسی مستقیمان مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران در آیین گرامی‌داشت روز دانشجو گفت: خاطرات دانشگاهیان، خاطرات شیرین و دلنشینی است و اگر ثبت و مستندسازی شود به یادگار خواهند ماند.
مسوول نهاد نمایندگی رهبر انقلاب در دانشگاه مازندران با تاکید بر این‌که همه ما دوست داریم شما دانشجویان مطالبه‌گری خود را داشته باشید و فعالانه نقد خود را انجام دهید، افزود: همه مسوولان باید برای نقدهای شما دانشجویان گوش شنوا داشته باشند، گاهی اوقات ممکن است مسوولی به‌خاطر مشغله‌های موجود دچار غفلت شود که در چنین مواردی انتقادات شما دانشجویان بسیار مهم و ‌موثر است.

تلاش ما بر این است که بازویی برای مدیریت کلان دانشگاه باشیم
دکتر مرتضی علویان معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران نیز در این آیین با بیان این مساله که سعی کردیم فضای متفاوتی در دانشگاه ایجاد شود، اظهار داشت: در کنار برنامه‌های علمی، برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی بسیاری اجرا می‌شود که توصیه می‌شود دانشجویان در این برنامه‌ها شرکت کنند.
دکتر مرتضی علویان با تاکید بر این‌که تلاش ما بر این است که بازویی برای مدیریت کلان دانشگاه باشیم، تصریح کرد: دانشجويان علاقه‌مند می‌توانند هم در انجمن‌های علمی و هم در کانون‌های فرهنگی عضو شوند و فعالیت کنند.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران اضافه کرد:

دانشجویان می‌توانند برای هرگونه فعالیت فرهنگی و اجتماعی به سامانه جامع نگارستان مراجعه کنند و با ثبت علایق خود به توانمندی‌های خود ارتقا ببخشند.

یادآور می‌شود: در ادامه این برنامه، نمایندگان تشکل‌های دانشجویی، سوالات و دغدغه‌های خود را با هیات رییسه دانشگاه مطرح و پاسخ‌های لازم را دریافت نمودند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار