استاندار همدان با بیان اینکه اولین پردیس فناوری بخش کشاورزی کشور در همدان ایجاد و راه اندازی شده است گفت: استفاده از فناوری در کشاورزی و دانش‌بنیان کردن تولیدات باعث افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه تولید خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۸۰۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶ 07 December 2022

استاندار همدان با بیان اینکه اولین پردیس فناوری بخش کشاورزی کشور در همدان ایجاد و راه اندازی شده است گفت: استفاده از فناوری در کشاورزی و دانش‌بنیان کردن تولیدات باعث افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه تولید خواهد شد.

به گزارش تابناك همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در آیین اختتامیه هفته پژوهش و فناوری در دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: رویکرد دانش‌بنیان کردن تولید در دولت سیزدهم یک اصل است و از مجموعه‌های فعال در این حوزه نیز حمایت می‌شود.

وی ادامه داد: کشور در تولید علم به توانایی مناسبی دست یافته است و این علم و دانش را باید به شکل انبوه تبدیل به ثروت و کالا کنیم.

استاندار همدان گفت: ایران در منطقه رتبه اول پیشرفت در علم و فناوری را به خود اختصاص داده است و با تلاش متخصصان رتبه‌های مناسبی را نسبت به گذشته کسب کرده ایم.

قاسمی فرزاد اظهار داشت: دانشمندان سراسر جهان با سرعت بسیار بالایی در عرصه تحقیق و پژوهش کار می‌کند بنابراین پژوهشگران و محققان ایرانی نباید به جایگاه کنونی خود بسنده کنند.

وی با تاکید بر اینکه پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی باید تلاش خود را برای شناخت نایافته‌ها و ناشناخته‌ها در حوزه مسایل درمانی متمرکز کنند افزود: همانگونه که سرطان زمانی ناشناخته بود و همه از آن هراس داشتند، اما اکنون با تحقیقات علمی مشخص شده که این بیماری قابل کنترل و درمان است.

استاندار همدان یادآور شد: در کشور امید به زندگی از ۵۲ سال به ۷۲ سال افزایش یافته است و این بیانگر نقش علم پزشکی در رشد و اثرگذاری بر سلامت آحاد مردم است.

وی دیابت را به عنوان یکی از بیماری‌های خزنده و تاحدی فراگیر دانست و ادامه داد: محققان دانشگاه‌های علوم پزشکی باید بتوانند داروی مناسب این بیماری را با خلاقیت تولید کنند.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه می‌توانیم در بخش پزشکی و صنعت سرآمد باشیم، تاکید کرد: پژوهشگران و محققان استان برای حل مشکلات استان از جمله بحران آب، مسائل تولید و بخش صنعت و معدن تلاش کنند.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری زمینه و امکانات لازم را برای رشد و پیشرفت محققان آماده کرده است یادآور شد: ۱۸۵ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد زیرساخت پارک علم و فناوری استان اختصاص یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار