مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم سهمیه بیمه شده افزایش یافته و از ۲۰۰ هزار به یک میلیون نفر ارتقا یافته است خاطرنشان کرد: این مهم در استان امسال نسبت به سال گذشته دو برابر و از ۱۶ هزار به ۲۵ هزار نفر رسیده است.
کد خبر: ۱۰۸۰۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۸ 05 December 2022

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر همدان با بیان اینکه ۱۴۰ هزار نفر در استان عضو این صندوق هستند گفت: بر اساس ابلاغ سهمیه استان از سوی ستاد کشوری ثبت نام ۲۵ هزار نفر از کشاورزان، روستاییان و عشایر در شهرستان‌ها برای امسال هدفگذاری شده است.

به گزارش فارس، مهدی سماوات در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اظهار کرد: در حال حاضر پایین‌ترین سطح حق بیمه در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ۵۰ هزار تومان و بالاترین ۱۳۳ هزار تومان است که به صورت ماهانه پرداخت می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه ممکن است حق بیمه به صورت ماهانه یا یک ساله توسط بیمه شده پرداخت شود و این کاملا اختیاری است گفت: در حال حاضر دولت در این صندوق به عنوان کارفرما عمل کرده و دو برابر سهم حق بیمه پرداخت می‌کند.
 
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر همدان به مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان در این صندوق اشاره کرد و افزود: از سال ۹۶ سقف سنی بیمه شده در این صندوق برداشته شد و طبق قانون مجلس افراد ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند عضو صندوق باشند.
 
وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۰ هر فردی که به ۷۰ سال رسیده بود و ۱۰ سال حق بیمه پرداخت کرده بود، بازنشست شد افزود: طبق اصل ۲۹ قانون اساسی، دولت مکلف است همه مردم را بیمه کند که خوشبختانه در این راستا از ظرفیت سایر سازمان‌ها برای اطلاع‌رسانی نسبت به مزیت‌های این صندوق بهره‌مند شده‌ایم و تعداد قابل توجهی عضویت یافتند.
 
سماوات با بیان اینکه در حال حاضر جامعه مشمول صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در استان ۳۰۰ هزار نفر هستند که ۴۰ هزار نفر یعنی ۳۰ درصد جذب شدند خاطرنشان کرد: همدان رتبه اول را از لحاظ بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را دارد.
 
وی با اشاره به اینکه در سال جاری ۶۰ درصد سطوح درآمدی را برای پرداخت بالای حقوق افزایش دادیم افزود: با وجودی که صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان برای جامعه محروم در نظر گرفته شده، اما به دنبال افزایش سطوح و بهره‌مندی همه مردم از این امکانات است و در این راستا ۵۰ کارگزاری در استان فعال بوده و دنبال افزایش کارگزاری‌ها هستیم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر همدان از بررسی عملکرد کارگزاران سخن گفت و افزود: امسال ۲۵ هزار نفر سهمیه بیمه شده استان است که تاکنون ۸ هزار و ۶۰۰ نفرجذب شدند و، چون در چهار ماهه انتهای سال گذشته بیش از ۷ هزار نفر ثبت نام شدند، مدت مشابه امسال نیز وظیفه سنگینی بر دوش ما است.

وی با اشاره به برگزاری میز خدمت در شهر و روستا‌های استان نسبت به اطلا‌ع‌رسانی از ظرفیت‌های موجود عنوان کرد: ستاد توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در مرکز استان و شهرستان‌ها برگزار می‌شود و هدف از آن شناسایی نقاط ضعف در شهرستان‌ها، استفاده از ظرفیت فرمانداری در توسعه بیمه و ... است.  

سماوات با تاکید به اینکه در شهرستان‌ها حداقل یک ستاد توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر برگزار شده و تاکنون به ۱۲ مورد رسیده که در این راستا شناسایی نقاط ضعف حائز اهمیت است افزود: از ابتدای سال تاکنون فامنین، همدان، رزن و بهار وضعیت خوبی در خصوص عضویت بیمه‌شدگان داشتند و بهار امسال رشد بسیار خوبی داشته است.

وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم سهمیه بیمه شده افزایش یافته و از ۲۰۰ هزار به یک میلیون نفر ارتقا یافته است خاطرنشان کرد: این مهم در استان امسال نسبت به سال گذشته دو برابر و از ۱۶ هزار به ۲۵ هزار نفر رسیده است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان با اشاره به اینکه در طرح‌های ده‌گردی از سوی کارگزاران سعی کردیم افراد را به خوبی جذب صندوق کنیم و در این راستا از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌شود خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ نفر یعنی تقریبا ۵ هزار خانوار عشایر زیرپوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان هستند.  

وی بیان کرد: همدان، آذربایجان شرقی و اصفهان به عنوان استان‌های پایلوت آغاز طرح بیمه تکمیلی انتخاب شده‌اند که ابتدا این طرح را در مورد مستمری‌بگیران پیش خواهیم برد و به دنبال این هستیم تا پایان سال کار انجام شود.
 

سماوات از افزایش ۱۰ درصدی حقوق مستمری بگیران خبر داد و با بیان اینکه همچنان به دنبال افزایش درصد مستمری‌بگیران هستیم افزود: استان همدان کشاورزخیز و روستایی‌نشین است و محدودیتی در ثبت‌نام بیمه‌شدگان نیست.  

وی با بیان اینکه در حوزه بانوان صد درصد افزایش جذب داشتیم گفت: به دنبال این هستیم فرهنگ‌سازی خوبی در روستا‌ها صورت گیرد تا بانوان روستایی زیرپوشش این صندوق باشند و قراداد‌هایی با کمیته امداد و بهزیستی داشته‌ایم.  

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان با اشاره به اینکه ۷۰ درصد آمار بیمه‌ای این صندوق در استان روستاییان هستند بیان کرد: دو درصد جامعه عشایری، کشاورزان غیرساکن یک درصد، زنان سرپرست خانوار کمیته امداد یک درصد، زنان سرپرست خانوار بهزیستی یک درصد، رانندگان یک درصد جامعه آماری را شامل می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۴۰۰ نفر از افرادی که مدرک دکتری دارند، در این صندوق ثبت‌نام کردند که این نشان می‌دهد فرد با تحقیق به این رسیده صندوق کشاورزان، روستاییان و عشایر می‌تواند نیاز‌های وی را تامین کند افزود: ابتدای کار صندوق میانگین سنی بیمه شدگان در استان تقریبا ۴۲ سال بود، اما برنامه‌ریزی صورت گرفته امسال به ۳۶.۲ رسیده است که البته هدف ۳۵ است.

سماوات با بیان اینکه در حال حاضر قریب به ۸۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار در استان در این صندوق مستمری دریافت می‌کنند افزد: پیگیری می‌شود سال آینده مجدد همسانسازی انجام و سطوح درآمدی افزایش یابد.
 

وی بیان کرد: دلیل پایین بودن حقوق بیمه صندوق روستاییان این است که متاسفانه طی سه سال در شورای عالی رفاه افزایشی برای سطوح درآمدی صندوق در نظر نگرفتند و این عدم افزایش باعث شد از روند توسعه سایر سازمان‌ها عقب بمانیم و نتوانیم آن حقوق اصلی روستائیان را پرداخت کنیم، اما سال آینده افزایش حقوق خوبی برای تمام حقوق‌بگیران خود خواهیم داشت.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر همدان با اشاره به اینکه در شهرستان همدان ۳۰ درصد سهمیه بیمه‌شدگان استان برای امسال محقق شده است خاطرنشان کرد: این میزان در نهاوند ۳۱ درصد، ملایر ۲۷ درصد، کبودراهنگ ۲۸ درصد، رزن ۳۲ درصد، تویسرکان ۲۳ درصد، بهار ۵۸ درصد، اسدآباد ۳۸ درصد و درگزین ۳۳ درصد است.
 
وی با بیان اینکه ۷ هزار و ۵۰۰ خانوار در استان مستمری صندوق هستند که سه قالب بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت را شامل می‌شود گفت: در حال حاضر ۱۴۰ هزار نفر از جمعیت استان عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند.
 
سماوات با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلب داریم که می‌توانیم دریافت و در همسان‌سازی و افزایش حقوق هزینه کنیم عنوان کرد: سرمایه‌گذاری این صندوق معمولا در فولاد خراسان و املاک و مستغلات در تهران و در بورس است.

وی با اشاره به اینکه ابتدای سال گذشته صندوق بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان درآمد نداشت، اما انتهای سال به ۹۰ هزار میلیارد تومان رسید گفت: در حال حاضر منابع و مصارف صندوق در کشور ۱۰ به یک و در استان ۱۴ به یک است. 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر همدان با اشاره به اینکه به نمایندگی در استان نیز به دنبال جذب سرمایه‌گذار بودیم خاطرنشان کرد: مذاکرات اولیه صورت گرفته و درحال پیگیری هستیم سرمایه‌ای از رزن وارد شود.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش ما حمایت از بیمه‌شدگان به ویژه قشر آسیب‌پذیر جامعه است بیان کرد: دنبال خرید خدمت سربازی، افزایش حقوق مستمری‌بگیران و اعطای تسهیلات به آن‌ها و دیگر اقدامات هستیم.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار