مسعود ویژه گفت: هلدینگ سپندار، در تفاهم‌نامه‌ای با ستاد برگزاری جشنواره متعهد به انتشار دو نمایشنامه، در یک کتاب بود، که با رأی هیئت‌داوران جشنواره سه نمایشنامه معرفی شد و مدیرعامل هلدینگ سپندار، نمایشنامه سوم را نیز پذیرفتند و اکنون این سه نمایشنامه در سه جلد مجزا، منتشرشده است.
کد خبر: ۱۰۸۰۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰ 01 December 2022

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از رونمایی دو نمایشنامه با نسخه صوتی در همدان خبر داد و گفت: این اتفاق برای اولین بار در تاریخ ادبیات نمایشی کشور رقم خورد.

به گزارش مهر، مسعود ویژه با بیان اینکه آئین رونمایی از سه نمایشنامه برگزیده سی و سومین جشنواره تئاتر استان همدان با حضور محمود فرهنگ «دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر صاحبدلان»، محمد نجاری «مدیرعامل هلدینگ سپندار»، بهروز محمودی بختیاری «دانشیار دانشگاه تهران» و سید محمدجواد کبودرآهنگی «دبیر سی و سومین جشنواره تئاتر استان همدان»، در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان برگزار شد؛ گفت: نمایشنامه «بی‌وقفه یاغی» به نویسندگی سجاد طهماسبی از تویسرکان، نمایشنامه «بساوایی» به نویسندگی سعید حسین پور از ملایر و نمایشنامه «شب عید» به نویسندگی مهدی شادمانی روشن از همدان که رتبه‌های اول تا سوم بخش نمایشنامه‌نویسی دوره سی‌وسوم تئاتر استان همدان را کسب کرده بودند، در سه عنوان کتاب توسط انتشارات آواهیا و مؤسسه فرهنگی هنری سپندار جاودان خرد منتشرشده‌اند.

ویژه توضیح داد: هلدینگ سپندار، در تفاهم‌نامه‌ای با ستاد برگزاری جشنواره متعهد به انتشار دو نمایشنامه، در یک کتاب بود، که با رأی هیئت‌داوران جشنواره سه نمایشنامه معرفی شد و مدیرعامل هلدینگ سپندار، نمایشنامه سوم را نیز پذیرفتند و اکنون این سه نمایشنامه در سه جلد مجزا، منتشرشده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس ایده‌ای که در خانه خلاق و نوآوری سپندار اجرایی شده، دو نمایشنامه «بی‌وقفه یاغی» و «بساوایی» با رمزینه پاسخ‌سریع رمزگذاری شده و نسخه صوتی آن‌ها، همراه متن مکتوب به مخاطب ارائه می‌شود که در تاریخ ادبیات نمایشی بی‌سابقه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان تصریح کرد: این اداره کل از ایده‌های نو و برنامه‌های ابتکاری در حوزه فرهنگ و هنر حمایت می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار