فرماندارشهرستان همدان با انتقاد از اینکه گزارش وضعیت کنارگذر غربی همدان گزارش خوبی نبود، گفت: کنارگذر غربی یک شریان حیاتی برای همدان است و باید هرچه زودتر انجام شود ضمن اینکه ۹.۵ کیلومتر از آن بیشتر باقی نمانده، باید با اتمام این پروژه بتوانیم حداقل بخشی از ترافیک همدان را به این بخش منتقل کنیم.
کد خبر: ۱۰۷۹۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۳ 30 November 2022

همدان فرماندار همدان با بیان اینکه ۲۳۵ میلیارد تومان اعتبارات ابلاغی پروژه‌های تملک دارایی شهرستان تخصیص مورد انتظار را نداشته است، گفت: انتظار داریم ۲۳۵ میلیارد تومان اعتبار پروژه‌های شهرستانی تحت عنوان تملک دارایی در جای خود قرار گیرد.

به گزارش ایسنا؛ محمدعلی محمدی در کمیته برنامه ریزی شهرستان همدان، اظهار کرد: برنامه ششم توسعه با فراز و نشیب‌هایی که داشت، آخرین روز‌های خود را سپری می‌کند، اما برنامه هفتم افق گسترده‌ای دارد که حتماً برش شهرستانی به ادارات داده می‌شود تا نقشه راهی برای ادامه کار‌ها باشد.

وی با تأکید بر برنامه محوری مدیران، مطرح کرد: راه رسیدن به کار اثربخش برنامه محور بودن است. بدهکار مردم و نظام هستیم بنابراین باید تلاش و کوشش بیشتری داشته باشیم.

وی با اشاره به پروژه‌های سفر ریاست جمهوری به استان همدان، خاطرنشان کرد: از مجموع ۴۳۹۵ میلیارد تومان شهرستان همدان حدود ۲۹۵ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده است که باید پیگیری شود.

فرماندار همدان با بیان اینکه همدان نخستین شهرستانی است که از اعتبارات سفر هیأت دولت بهره‌مند شده است، یادآور شد: امیدواریم این اعتبارات محقق شود.

وی با تأکید بر اینکه پروژه کنارگذر غربی همدان یک پروژه فرااستانی است، خطاب به راه و شهرسازی، اظهار کرد: این پروژه نباید معطل بماند و حداقل کار‌های اداری باید تمام شود.

کنارگذر غربی یک شریان حیاتی برای همدان است

وی با انتقاد از اینکه گزارش وضعیت کنارگذر غربی همدان گزارش خوبی نبود، گفت: کنارگذر غربی یک شریان حیاتی برای همدان است و باید هرچه زودتر انجام شود ضمن اینکه ۹.۵ کیلومتر از آن بیشتر باقی نمانده، باید با اتمام این پروژه بتوانیم حداقل بخشی از ترافیک همدان را به این بخش منتقل کنیم.

محمدی با بیان اینکه کنارگذر غربی یک پروژه حیاتی برای همدان به ویژه در ایام پرتردد مانند ایام اربعین است، افزود: محموله‌های اشتعالزای غرب کشور از این محور تردد می‌کنند که باعث نگرانی است و باید هرچه زودتر انجام شود.

وی با اشاره به اینکه محور مرادبلاغی- قهاوند- آزادراه حکم کنارگذر شرقی را دارد، اظهار کرد: تأکید مؤکد داریم این پروژه اجرایی شود البته پیمانکار در حال انجام کار است، اما توان لازم را ندارد.

محمدی با اشاره به اینکه برای راه‌های روستایی استان ۱۴.۷ میلیارد تومان اعتبار گذاشته شده، اما نظر ما تأمین نشده است، خطاب به مدیرکل راهداری گفت: به معاونان بگویید بی‌خودی خاک بازی نکنید، در یک پروژه هفت کیلومتری هنوز اتفاقی نیفتاده است، باید تکلیف این پروژه مشخص شود.

وی با اشاره به پروژه راه روستایی دولت آباد ورکش در بخش قهاوند، بیان کرد: این پروژه که اعتبار و تجهیزات دارد و مطالبه مردم است، چرا دست دست می‌شود؟ یکباره باید تکلیف این پروژه مشخص شود در صورتی که ظرف یک هفته تکلیف این پروژه مشخص نشود، اعتبارات فصل راه شهرستان را به سایر دستگاه‌ها خواهیم داد.

فرماندار همدان با ابراز گلایه از مجموعه راهداری استان همدان، تصریح کرد: اگر مجموعه توان ندارد اعلام کند که نمی‌تواند و بگوید که شهرستان در زمینه راهداری مشکل دارد.

تأمین آب شرب همدان کار سنگینی بود

وی با بیان اینکه تأمین آب شرب همدان کار سنگینی بود، یادآور شد: ۱۶.۵ کیلومتر تملک، حفاری و لوله‌گذاری ظرف دو ماه به اتمام رسید که برگ زرینی برای شهرستان است، اما قدرت تبیین مطلب وجود ندارد.

فرماندار همدان با اشاره به آبرسانی از ۷۰ حلقه چاه کشاورزی، بیان کرد: هنوز ۵۰ حلقه چاه در مدار وجود دارد، اما بحث آبرسانی هنوز تمام نشده و تا زمانی که تصفیه خانه به اتمام نرسد و آب تالوار در اختیار مردم باشد، کار ادامه خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه ما باید به دنبال تأمین آب پایدار برای همدان باشیم، یادآور شد: باید به دنبال آب پایدار از درون مجموعه باشیم به طوریکه آب رودخانه دره مرادبیگ، ابرو، خاکو و سیمین باید هدایت شوند.

محمدی با اشاره به اینکه باید قدر داشته‌های خودمان را بدانیم، گفت: باید ریسک پذیر باشیم و برای همدان با جمعیت ۷۰۰ هزار نفر آب پایدار تأمین کنیم که لازمه این کار ایده پردازی است.

وی درباره طرح اصلاح الگوی کشت نیز خاطرنشان کرد: طرح راهبردی مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی به فراموشی سپرده نشود، این طرح توسط مدیران جهادکشاورزی امضاء شده و باید انجام شود.

فرماندار همدان در پایان با اشاره به اینکه وضعیت ورودی‌های شهر همدان خوب نیست، اظهار کرد: دستگاه‌های متولی باید کمک کنند چراکه وضعیت ورودی‌های شهر زیبنده همدان نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار