دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان همدان در پایان با اشاره به پرداخت تسهیلات فرزندآوری، اعلام کرد: تاکنون ۹۲۰۸ فقره تسهیلات فرزندآوری پرداخت شده است.
کد خبر: ۱۰۷۹۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰ 28 November 2022

همدان دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان همدان گفت: ۶۵۵۰ نفر در صف دریافت وام ازدواج در استان همدان هستند.

به گزارش ایسنا؛ محمد طوماسی در ستاد ساماندهی امور جوانان استان همدان، اظهار کرد: در بحث پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری، تأکیدات زیادی با توجه به حساسیت‌هایی که در استان وجود، انجام شده است.

طوماسی تصریح کرد: تا پایان آبان‌ماه سال‌جاری حدود ۱۹۸۲ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج برای ۱۵ هزار نفر پرداخت شده است و ۶۵۵۰ نفر در صف دریافت وام هستند.

وی با بیان اینکه سهم سیستم‌های بانکی متفاوت است، مطرح کرد: ۲۰ درصد از تسهیلات توسط بانک ملی، ۲۲ درصد بانک ملت، ۱۴ درصد بانک تجارت و ۱۲ درصد توسط بانک صادرات پرداخت شده و مابقی بانک‌ها درصد پایینی داشتند که امیدواریم تمهیداتی شود تا بقیه بانک‌ها کمک کنند.

طوماسی ادامه داد: در بحث ضمانت‌های بانکی تأکید شده تا سهل و آسان گرفته شود و با کمترین مدارک، تسهیلات را پرداخت کنیم. این تسهیلات با یک ضامن پرداخت می‌شود، اما اگر یک ضامن از نظر اعتبارسنجی مشکلی داشته باشد، باید ضامن دیگری هم داشته باشد.

وی در رابطه با زمان پرداخت تسهیلات ازدواج، خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات از زمان تکمیل پرونده (نه مراجعه به بانک) ۱۰ روز بیشتر نیست.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان همدان در پایان با اشاره به پرداخت تسهیلات فرزندآوری، اعلام کرد: تاکنون ۹۲۰۸ فقره تسهیلات فرزندآوری پرداخت شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان نیز از رشد منفی ازدواج و رشد مثبت طلاق طی هشت ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان خبر داد.

بابک بختیاری اظهار کرد: در هشت ماهه امسال ۸۵۷۲ ازدواج در استان به ثبت رسیده در حالیکه این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۸۸۸۴ مورد بوده است.

وی ادامه داد: آمار طلاق در هشت ماهه سال ۱۴۰۱ به ۲۶۳۸ مورد رسیده در حالیکه این آمار در هشت ماه سال گذشته ۲۴۲۶ مورد بوده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان نیز گفت: ۴۲۰۰ شاغل در استان همدان وجود دارند که مجرد هستند، ۱۸۰۰ نفر از این افراد، کارمند دانشگاه علوم پزشکی هستند.

فاطمه ستاری‌نوید ادامه داد: این آمار نشان دهنده این است که مسئولیت پذیری پایین رفته و نیازمند فرهنگسازی هستیم.

غلامرضا فریدونی، مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان نیز اظهار کرد: نیاز به نهادینه کردن و فرهنگسازی در حوزه ازدواج داریم و با برگزاری کلاس و کارگاه، کاری صورت نمی‌گیرد و آموزش جواب نمی‌دهد. دولت سیزدهم تمام ظرفیت را پای کار آورده است.

علی حقیقی، مدیرکل ورزش‌وجوانان استان همدان نیز بیان کرد: سال گذشته پنج مرکز مشاوره ازدواج داشتیم، اما اکنون هفت مرکز داریم همچنین قبلاً در دو شهرستان مرکز مشاوره داشتیم و در حال حاضر به دنبال این هستیم تا مابقی شهرستان‌ها نیز مرکز مشاوره داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار