نماینده، ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه لازم است از همه اردوگاه‌های موجود در همدان برای انجام کار تربیتی به نحو احسن استفاده شود گفت: البته نباید فراموش کنیم که کار در حوزه کودک و نوجوان تنها به برگزاری اردو خلاصه نمی‌شود و اردو یکی از ظرفیت‌ها در این عرصه مهم است.
کد خبر: ۱۰۷۸۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸ 23 November 2022

آیت الله حبیب الله شعبانی در جلسه شورای تربیت استان همدان، با بیان اینکه مرکز تربیت کودک استان، وظیفه هدایت‌گری و راهبری مجموعه‌های فعال در این عرصه را بر عهده دارد، اظهار داشت: امروز نیازمند طراحی درست اقداماتی هستیم که پاسخ‌گوی نیاز‌های دانش آموزان باشد.

به گزارش تسنیم، وی با اشاره به اینکه برگزاری اردو‌های تربیتی بخشی از این کار است، گفت: طراحی زیر ساخت مناسب برای انجام فعالیت‌های آموزشی و تربیتی مناسب با نسل جوان و نوجوان از اقداماتی است که باید به صورت ویژه در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.

امام جمعه همدان با تأکید بر لزوم استفاده از مربیان توانا در عرصه ارتباط با دانش آموزان در اردوگاه‌های تربیتی، یادآور شد: با ایجاد فضای مناسب در اردوگاه‌های استان و استفاده از ظرفیت مربیان توانا، می‌توان این مراکز را در اختیار نهاد‌ها و دستگاه‌های دیگر نیز برای فعالیت‌های آموزشی و تربیتی قرار داد.

وی افزود: توانایی مربی در این عرصه بسیار مهم است، چرا که مربی در زمان مواجه با هزار دانش آموز، باید توانایی ارتباط گیری، صحبت و حتی پاسخ گویی به شبهات را داشته باشد.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه لازم است از همه اردوگاه‌های موجود در همدان برای انجام کار تربیتی به نحو احسن استفاده شود، یادآور شد: البته نباید فراموش کنیم که کار در حوزه کودک و نوجوان تنها به برگزاری اردو خلاصه نمی‌شود و اردو یکی از ظرفیت‌ها در این عرصه مهم است.

وی با تأکید بر اینکه اقدامات تربیتی در حوزه کودک و نوجوان زمانی به نتیجه می‌رسد که فعالیت‌های آن مستمر باشد، گفت: امروز ضروری است تا با شناسایی همه اردوگاه‌ها در همدان، نسبت به تجهیز آن اقدام شود و حتی در این راه می‌توان از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده کرد.

شعبانی با بیان اینکه برگزاری جلسات باید با خروجی مناسب همراه باشد، اظهار داشت: درست است که در شرایط فعلی با مشکلات اقتصادی و بودجه‌ای روبرو هستیم، اما مگر نمی‌شود از ظرفیت‌های موجود به نحو احسن برای پیشبرد اهداف استفاده کرد؟ آیا تنها باید منتظر بودجه بود و اقدامی انجام نداد؟

امام جمعه همدان از اجرا نشدن برخی مصوبات جلسات شورای فرهنگ عمومی توسط نهاد‌های مختلف دراستان گفت: باوجود آنکه برخی از موضوعات درشورای فرهنگ عمومی با حضور و رأی مسئولان و مدیران مصوب می‌شود، اما در عمل شاهد هستیم که اقدام لازم صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: اگر مشکلی با طرحی وجود دارد، باید در همان جلسه بیان شود، نه آنکه در آنجا مصوب و تایید شود، اما در مرحله اجرا و زمانی که دستگاه باید به وظیفه خود عمل کنند، متاسفانه کاری از پیش نمی‌رود، موضوعی که باعث ایجاد ناراحتی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار