معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با اشاره به رویکرد محوری مدیریت ارشد اجرایی استان برای رونق تولید و رشد اقتصادی، گفت: حمایت موثر از بخش تولید و تولیدکنندگان و رفع موانع موجود در مسیر رشد و توسعه اقتصادی استان به عنوان یک اولویت اساسی در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۷۸۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸ 23 November 2022

ستاد تسهیل و رفع موانع تولید همدان با بررسی کارشناسانه و تزریق نقدینگی گره از مشکلات فرا روی پنج طرح تولیدی و صنعتی این استان باز کرد.

به گزارش ایرنا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان در سی و پنجمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان اظهار داشت: ۵۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات به منظور رونق و رفع مشکلات فعالیت ۲ واحد صنعتی و کشاورزی این استان و با تصمیم و تصویب در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، پرداخت شد.

«ظاهر پورمجاهد» تصریح کرد: بررسی مسایل و مشکلات سه طرح صنعتی و تولیدی دیگر نیز از مباحث این جلسه بود که با بررسی کارشناسی و تصمیمات موثر، موانع و مشکلات فرا روی این واحد‌ها نیز مرتفع شد.

همچنین یکی از طرح‌های تولیدی شامل کارخانه تولید پک استریل اتاق عمل و تجهیزات پزشکی به دلیل جانمایی نامناسب و حساسیت موضوع بهداشتی آن برای مراحل صدور پروانه بهره برداری و تعیین تکلیف نهایی به وزارت بهداشت ارجاع شد.

وی گفت: این سه واحد در مسیر فعالیت با مشکلاتی مانند تقسیط بدهی گاز و بدهی بانکی مواجه بودند که با بررسی و تقسیط وام‌های پرداختی این واحد‌ها به شرط آنکه با تمام توان ادامه فعالیت دهند و همچنین افزایش اشتغال داشته باشند، موافقت شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با اشاره به رویکرد محوری مدیریت ارشد اجرایی استان برای رونق تولید و رشد اقتصادی، گفت: حمایت موثر از بخش تولید و تولیدکنندگان و رفع موانع موجود در مسیر رشد و توسعه اقتصادی استان به عنوان یک اولویت اساسی در دستور کار قرار دارد.

پورمجاهد با تاکید بر ضرورت همکاری و تعامل بیشتر بانک‌های استان با ستاد در راستای حمایت از واحد‌های تولیدی اظهار داشت: حمایت و پشتیبانی از صنایع موجود برای رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار، زمینه مناسب برای حضور فعال و موثر بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در عرصه اقتصادی و حوزه تولید استان را فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: تیم مدیریتی اقتصادی در استان همدان با محوریت استاندار به صورت جدی و عملی حامی تولیدکنندگان هستند که علاوه بر جلسات ستاد تسهیل در هیات خبرگان بانکی و شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی نیز مسائل و مشکلات این قشر مطرح و به صورت دقیق بررسی می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان ادامه داد: واحد‌های تولیدی در مرحله نخست باید در سامانه ستاد تسهیل به نشانی tashil.stsm.ir تقاضای خود را ثبت کنند و سپس درخواست آن‌ها در اختیار دستگاه مربوطه قرار می‌گیرد تا در صورت رفع نشدن مشکل، موضوع در ستاد تسهیل استان مطرح و برای رفع آن تصمیم گیری شود.

پورمجاهد اظهار داشت: علاوه بر این، مرکز شبانه روزی رسیدگی به مشکلات تولیدکنندگان و سرمایه گذاران در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز از سال گذشته برای پاسخگویی به مسایل و مشکلات این حوزه، راه اندازی و فعال شده است.

استان همدان دارای حدود ۲ هزار واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی فعال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار